Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-30, 15:19
  #1
Medlem
ChrisOhoys avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle7695065.ab

Efter att våldtäkter och i synnerhet anmälda våldtäkter har ökat markant de senaste åren så föreslås ett komplett DNA-register över svenska män för att kunna identifiera och gripa våldtäktsmännen.

Bra eller dåligt?
Citera
2010-08-30, 15:22
  #2
Moderator
Chantres avatar
Bra.
Citera
2010-08-30, 15:24
  #3
Medlem
rotwars avatar
Jag inget stort fan över det hela "big brother" tjohippet, men detta skulle jag anse vara acceptabelt.
Citera
2010-08-30, 15:26
  #4
Medlem
johanness avatar
förstår inte frågan. bra för vem? dåligt för vem?
Citera
2010-08-30, 15:26
  #5
Medlem
ChrisOhoys avatar
Kanske ska tilläggas att i de flesta våldtäktsfall så känner offret gärningsmannen, det kan handla om ex-pojkvän eller liknande. Jag är kluven i frågan, klart det vore bra om alla våldtäktsmän åkte fast, men risken finns att registret missbrukas.
Citera
2010-08-30, 15:26
  #6
Medlem
CmdrKeens avatar
Nej, vi ska sluta importera bruna våldtäktsmän.
Citera
2010-08-30, 15:27
  #7
Medlem
UAAs avatar
De angriper symptomet. Inte orsaken till sjukdomen.

Konsekvenserna av den förda integrationspolitiken har nu runnit över från att påverka Sveriges alla flickor. Nu får även männen smaka bitterheten den har fört med sig i form av integritetskränkningar.

Mycket nyfiken på att höra vad PP-sympatisörer tycker om förslaget.
Citera
2010-08-30, 15:27
  #8
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
förstår inte frågan. bra för vem? dåligt för vem?

Bra för samhället eller dåligt för samhället exempelvis, du kan tolka det fritt.
Citera
2010-08-30, 15:28
  #9
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Hur ska de ha det - har de ökat eller har de inte ökat?
Jag tänker då inte låta mitt DNA föras in i ett register därför att riksdagspartierna bedriver en extrem massinvandringspolitik.
Det mångkulturella samhället leder oundvikligen till en ökad kontrollapparat. Se bara på alla övervakningskameror som sätts upp överallt. Nu måste hemtjänstpersonal legitimera sig innan man går hem till pensionärerna. Kontanter kan inte längre hanteras i kollektivtrafiken. Vi har FRA-lagen. Och nu ska man börja föra ett statligt register över samtliga mäns DNA.
Nästa steg är att operera in mikrochips i hjärnan.
Citera
2010-08-30, 15:30
  #10
Avstängd
spoozs avatar
Bra idè
http://www.youtube.com/watch?v=mJuJmFWkkAM
Citera
2010-08-30, 15:32
  #11
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Hur ska de ha det - har de ökat eller har de inte ökat?
Jag tänker då inte låta mitt DNA föras in i ett register därför att riksdagspartierna bedriver en extrem massinvandringspolitik.
Det mångkulturella samhället leder oundvikligen till en ökad kontrollapparat. Se bara på alla övervakningskameror som sätts upp överallt. Nu måste hemtjänstpersonal legitimera sig innan man går hem till pensionärerna. Kontanter kan inte längre hanteras i kollektivtrafiken. Vi har FRA-lagen. Och nu ska man börja föra ett statligt register över samtliga mäns DNA.
Nästa steg är att operera in mikrochips i hjärnan.

Fast vi är ett steg bakom exempelvis Storbritannien, där de faktiskt använder sig av kameror för att hitta stökiga personer som inte blivit anmälda för något. Sen var DNA-registret menat enbart för att hitta våldtäktsmän.
Citera
2010-08-30, 15:32
  #12
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Hur ska de ha det - har de ökat eller har de inte ökat?
Haha, ja, det tänkte jag inte på! Jag trodde det bara handlade om anmälningsfrekvenser och rubriceringsdefinitioner!

äh fy faan sådant slödder vänsterflummare är. Vänder kappan efter hur de politiska vindarna blåser.

Bromsa invandringen? Nej, då är ökningen av våldtäkter en lögn!
Registrera befolkningen? Ja, då stämmer det helt plötsligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback