2010-08-30, 12:05
Medlem
Undrar om någon vänlig själ kan ge tips om vad det här återkommande plinget kan bero på och hur jag kan avlägsna det.
Plinget uppstod efter surfande på nätsidor, bla youtube. Ingenting förändras på skrivbord i övrigt, nedre menyraden hoppar dock fram från att ha varit dold. Jag försökte med systemåterställning, full virusscan etc. Ingenting fungerar.
Jag har f.ö. windows xp
Datorn fungerar bra trots detta men det är irriterande.
Citera
2010-08-30, 12:39
Medlem
dgnrrds avatar
inte så att du kör trådlöst bredband och det är någon setting som säger pling när du tappar kontakten till nätet lr nåt?
Citera
2010-08-30, 13:12
Medlem
Jag har trådlös anslutning, ADSL, men den verkar stabil och jag har följt den under pling. Ingen förändring där. I.ö. kommer plinget med regelbundet intervall med någon minut emellan, jag har inte mätt upp det exakt. Det verkar vara någon process som står och stampar, ett felmeddelande kanske, men inget dyker upp på skärmen.
Citera
2010-08-30, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sotto
Undrar om någon vänlig själ kan ge tips om vad det här återkommande plinget kan bero på och hur jag kan avlägsna det.
Plinget uppstod efter surfande på nätsidor, bla youtube. Ingenting förändras på skrivbord i övrigt, nedre menyraden hoppar dock fram från att ha varit dold. Jag försökte med systemåterställning, full virusscan etc. Ingenting fungerar.
Jag har f.ö. windows xp
Datorn fungerar bra trots detta men det är irriterande.

Det är din popup-blocker!
Citera
2010-08-30, 13:20
Medlem
och hur får jag stopp på det?
Citera
2010-08-30, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sotto
och hur får jag stopp på det?

Verktyg-internetalternativ-sekretess-popupblocker
Citera
2010-08-30, 13:45
Medlem
Tack men det löser inte problemet.

Inne på loggbok-program så får jag ett återkommande felmeddelande
"aspnet_wp.exe could not be started. The error code for the failure is 80004005. This error can be caused when the worker process account has insufficient rights to read the .NET Framework files. Please ensure that the .NET Framework is correctly installed and that the ACLs on the installation directory allow access to the configured account."

Felmeddelandet verkar stämma med plingandet. Jag har provat att ta bort aspnet mapp från datorn. Det hjälper inte. NET Framework vet jag inte om jag vågar avinstallera?

Tacksam om någon har något förslag?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in