Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-30, 11:06
  #1
Medlem
Lentons avatar
Vera, Christina, Angela, Nancy och Maria heter de fem medverkande kvinnorna i Kanal 5s höstsatsning "Skånefruar".
Några skånebor eller andra som har något skvaller om dessa personligheter?

Första frågan jag ställer mig själv är varför man väljer att medverka i ett program som man redan på förhand kommer att vinklas av produktionsbolaget för att skapa "rubriker" ? Är det marknadsföring av sina företag (de är alla egenföretagare) man i första hand tänker på eller vad?
Citera
2010-08-30, 11:15
  #2
Medlem
cammos avatar
En av dom har en konkurs på G

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.20...irma-i-konkurs

En är styvmamma till Malin Åkerman

http://www.expressen.se/noje/tvsajte...ruar-i-sverige
Citera
2010-08-30, 11:24
  #3
Medlem
Lentons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
En av dom har en konkurs på G

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.20...irma-i-konkurs

En är styvmamma till Malin Åkerman

http://www.expressen.se/noje/tvsajte...ruar-i-sverige

Intressant! Såg i artikeln att mäklaren har ett fall uppe i Fastighets-mäklarnämden.
Det är precis den här typen av händelser som kommer upp i rampljuset när man medverkar i den här typen av TVproduktioner. Undrar om det verkligen alla gånger är positivt i slutändan trots all exponering.

Beträffande att Malin Åkermans "extramamma" medverkar så kan man ju bara hoppas för Malin skull att hon inte säger eller gör något olämpligt.
Citera
2010-09-01, 14:40
  #4
Medlem
kvinnoförakts avatar
Angelas farsa handlade tidigare med fastigheter, men var inte så duktig på det där med moms. Hennes bror gick i faderns fotspår. Om det nu räknas som skvaller.
Citera
2010-09-03, 11:47
  #5
Medlem
Lentons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnoförakt
Angelas farsa handlade tidigare med fastigheter, men var inte så duktig på det där med moms. Hennes bror gick i faderns fotspår. Om det nu räknas som skvaller.

Klart att det är skvaller. Har du mer detaljer? Konsekvenserna av momsfifflet?
Citera
2010-09-04, 20:40
  #6
Medlem
BabyBangss avatar
Martin Forsström är killen bakom produktionen. Och inte för att det är så mycket skvaller, men då jag såg han presenterade han sig som Felix i "Rederiet", att han hade gjort lite tv i Sverige för att senare dra till USA och göra lite grejer där för att sedan återkomma till Sverige för att göra film och för att efter det göra lite småjobb för att få tid till familj o.s.v. och han berättade då också att inspelningarna av "Skånefruar" var i full gång. Väldigt vad den snubben har gjort stora grejer tänkte man då! Eller?

Tillfället då jag träffade på denne man? Vad, om inte annat, gör en avdankad B-skådespelare om inte hjälper till med att skådespela/föreläsa under t.ex. olika former av säljarutbildningar! För att göra sin presentation tydligare visades detta filmklipp så att vi skulle se vem det var. Detta var i juni i år.

Killen verkade absolut helskön och trevlig i alla fall, men de meriter han visade på imponerade nog på få den dagen.
Citera
2010-09-06, 11:12
  #7
Medlem
Lentons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyBangs
Martin Forsström är killen bakom produktionen. Och inte för att det är så mycket skvaller, men då jag såg han presenterade han sig som Felix i "Rederiet", att han hade gjort lite tv i Sverige för att senare dra till USA och göra lite grejer där för att sedan återkomma till Sverige för att göra film och för att efter det göra lite småjobb för att få tid till familj o.s.v. och han berättade då också att inspelningarna av "Skånefruar" var i full gång. Väldigt vad den snubben har gjort stora grejer tänkte man då! Eller?

Tillfället då jag träffade på denne man? Vad, om inte annat, gör en avdankad B-skådespelare om inte hjälper till med att skådespela/föreläsa under t.ex. olika former av säljarutbildningar! För att göra sin presentation tydligare visades detta filmklipp så att vi skulle se vem det var. Detta var i juni i år.

Killen verkade absolut helskön och trevlig i alla fall, men de meriter han visade på imponerade nog på få den dagen.

Hehe, då är producenten omnämnd här på FB också. Nu kanske hans karriär tar fart på riktigt
Citera
2010-09-07, 19:30
  #8
Medlem
Här kan man se en av fruarna när hon intervjuar en närings-LIVS-expert. öh...?

www.malmotv.se/malmo/peterwilhelmsson.html
Citera
2010-09-08, 21:12
  #9
Avstängd
prettyrecklesss avatar
Tycker faktiskt den här serien verkar intressant.
Citera
2010-09-08, 22:27
  #10
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettyreckless
Tycker faktiskt den här serien verkar intressant.
Det är alltid intressant att se hur rika människor tänker och betér sig , man kan ha stor nytta av det om man tänkt bli rik, som jag.
Citera
2010-09-08, 23:10
  #11
Medlem
DexterSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
En av dom har en konkurs på G

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.20...irma-i-konkurs



Känner till den här storyn, bimbon hade plockat ut sådär 100.000 spänn ur mäklarbolaget utan att bry sig petitesser som bokföring eller aktiebolagslagen, och dessutom gjort detta bakom ryggen på sin kompanjon. Lär inte komma igenom en granskning från ev. konkursförvaltare eller revisor for den delen. Hon kommer inte att få det lätt när skatteverket i Malmö sätter tänderna i henne (de är bland de jävligaste i Sverige). För övrigt förstår jag inte hur ngn överhuvudtaget ville göra affärer med denna ego-/sexfixerade idiot.

Dessutom, Malin Åkermans "styvmamma" måste vara ngt av det mest pinsamma som trippat runt i ett par högklackade skor. Människan är retarderad, klarar inte av att köra in kreditkortet i bensinautomaten och lipar i tid & otid. Hon skulle förmodligen sitta på ngt slags behandlingshem om hon inte hade en gubbe som ser efter henne.
Citera
2010-09-08, 23:18
  #12
Medlem
DexterSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kondensator
Det är alltid intressant att se hur rika människor tänker och betér sig , man kan ha stor nytta av det om man tänkt bli rik, som jag.

RIKA?! Såg du skrothögen som mäklarangela körde omkring i? Och detta var när hennes numera kursade bolag var på sin höjdpunkt. Rikedom handlar om konstant inkommande pengaflöden, allt annat är bara temporärt.

Den som är tätast i denna församling är förmodligen Vera eftersom hon får jobba i bolaget som hennes gubbe byggt upp och äger.

Man ska inte låta sig luras av deras image. Att de springer omkring med ett halv ton silikon, handlar kosmetika varje dag på Kicks eller spelar tennis på en kommunal anläggning i Malmö är bara ett sätt att presentera flair som saknar täckning.

Folk som verkligen har pengar flashar inte runt på detta patetiska sätt. De håller oftast en låg profil i Sverige och ägnar sig åt lyxliv i medelhavsregionen istället.
__________________
Senast redigerad av DexterSverige 2010-09-08 kl. 23:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback