Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-06-18, 19:26
  #25
Medlem
Vet i fasen. Var han bodde faktiskt 🥴! Ja får höra med ragge s son dom va kompisar😉
Citera
2019-06-18, 20:58
  #26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ragges son.

Citat:
Ursprungligen postat av riply
Vet i fasen. Var han bodde faktiskt 🥴! Ja får höra med ragge s son dom va kompisar😉

Ja gör gärna det.

Gamle Ragges son bör känna till detta.
Citera
2019-06-18, 22:05
  #27
Medlem
efedrinkungens avatar
Han nämnde att "Kalle Pauksch torska ju", och att det medförde kraftigt höjda amfetaminpriser.



Märkligt med priset på tjack.

Kostade 300 kr på 80-talet i Stockholm...mycket pengar på den tiden.

Alla priser har gått upp i samhället, men tjack har snarare sjunkit till 200kr.

Kolan ligger still runt 800 kr sedan 80-talet...

Ingen inflation här inte
Citera
2019-06-22, 00:37
  #28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Två äldre artiklar om Karl Pauksch
Fibban
Fibban 2

Åh fasen, fick nästan lite "Jag mötte Lassie" feeling, mitt juridiska biträde under LVU process för just tungt amfetaminmissbruk var också från Lars Bergmarks byrå. "Pappan i Bröderna Cartwright är en bra liknelse, Bergmark avled också för ett par år sedan (Vila i frid). Vid ett tillfälle frågade jag mitt biträde vad han ansåg om själva LVU lagstiftningen varpå han svarade att han personligen tycker det är bra att samhället har möjlighet att försöka ingripa mot att unga människor förstör sitt liv med narkotika.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-22 kl. 00:40.
Citera
2022-09-24, 05:46
  #29
Medlem
Kalle Pauksch debuterade i tjacksvängen efter att ha besökt föräldrarna i Holland, och tog med sig två stora pappmatkassar med Preludintabletter 10mg'are i lösvikt.

Ställde ned påsarna på rumsgolvet hos NN (lever fortfarande) med orden, "krossa skiten till pulver och sälj utav bara helvete, så åker jag och hämtar mer på direkten.", och drog iväg utan att säga något mer än, "vi hörs, snart tillbaks!".

NN, som visserligen hade Amfetamin på recept, och som var den siste i landet att ha det, traskade var morgon till Apoteket och hämtade sin dagliga dos färdiguppdragen i glaspump.
Gårdagens förbrukade pump lämnades in som pantbyte.

Även hans fästmö, tillika stadig chaufför i sin MB cabriolet, hade på recept som hon dock sällan tog själv.
Men den förslösades inte utan togs tillvara på, genom NN's försorg och välkomnande blodkärl.

Så denna morgon, när Kalle spontanhälsade på i stugan och såg ut att ha veckohandlat på nån taxfree, så hade NN (som aldrig besökte Apoteket senare än precis vid upplåsningen) redan, så att säga, arkiverat dagens farmaceptiska underverk x 2 i blodomloppet.

Kalle var redan försunnen igen, när han reste sig och tittade nyfiket ned i matkassarna.
"Det var piller utav bara helvete...tänkte, ska dom verkligen krossas...och bli till tjack?"
"Så jag ropade till min dam, och frågade om hon hade hört talas om att man kunde mosa tabletter så att det skulle bli tjack...fan, tjack är ju redan pulver...för dom som inte kunde drifta färdiguppdragna, hehehe."

Nå ja, han berättade att han mosade ett okänt antal i experimentellt syfte, även fast han tvivlade starkt på att det skulle kunna funka liksom.
Löste en thesked av det nyproducerade pulvret, och susade i sig intravenöst...

"Satans djävlar vad påtänd jag blev...mosade rubbet, utan uppehåll och glömde dessutom bort Apoteket under hela påföljande veckan...alltså, det var det jävligaste."

"När Kalle kom på återbesök, med 4 jävla matkassar och undrade hur affärerna gått, så sade jag som det var...det här vägrar jag sälja, det var ju fan det bästa jag tagit någon gång, detta ska vi ha själva!"

"Nej för helvete, vi ska sälja för jag kan hämta hur mycket som helst...vi börjar med Västkusten ända ner till Ystad och sedan täcker upp hela vägen upp till Stockholm...till att börja med..."

"Jaha...du, jag och vilka mer?", frågade NN.

"Nä, det får du och hon fixa...jag litar inte på någon annan, själv får jag fullt upp med att hämta varor."

"Ok, på ett villkor...inget mer krossande, du måste ta hem färdigt pulver!"


Och på den vägen var det...

Finns mer i detta ämne att skriva om, men inte nu iallafall, och om det blir senare vete då fan heller?
Men detta var deras rivstart, så att säga.
Citera
2022-09-24, 12:59
  #30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Kalle Pauksch debuterade i tjacksvängen efter att ha besökt föräldrarna i Holland, och tog med sig två stora pappmatkassar med Preludintabletter 10mg'are i lösvikt.

Ställde ned påsarna på rumsgolvet hos NN (lever fortfarande) med orden, "krossa skiten till pulver och sälj utav bara helvete, så åker jag och hämtar mer på direkten.", och drog iväg utan att säga något mer än, "vi hörs, snart tillbaks!".

NN, som visserligen hade Amfetamin på recept, och som var den siste i landet att ha det, traskade var morgon till Apoteket och hämtade sin dagliga dos färdiguppdragen i glaspump.
Gårdagens förbrukade pump lämnades in som pantbyte.

Även hans fästmö, tillika stadig chaufför i sin MB cabriolet, hade på recept som hon dock sällan tog själv.
Men den förslösades inte utan togs tillvara på, genom NN's försorg och välkomnande blodkärl.

Så denna morgon, när Kalle spontanhälsade på i stugan och såg ut att ha veckohandlat på nån taxfree, så hade NN (som aldrig besökte Apoteket senare än precis vid upplåsningen) redan, så att säga, arkiverat dagens farmaceptiska underverk x 2 i blodomloppet.

Kalle var redan försunnen igen, när han reste sig och tittade nyfiket ned i matkassarna.
"Det var piller utav bara helvete...tänkte, ska dom verkligen krossas...och bli till tjack?"
"Så jag ropade till min dam, och frågade om hon hade hört talas om att man kunde mosa tabletter så att det skulle bli tjack...fan, tjack är ju redan pulver...för dom som inte kunde drifta färdiguppdragna, hehehe."

Nå ja, han berättade att han mosade ett okänt antal i experimentellt syfte, även fast han tvivlade starkt på att det skulle kunna funka liksom.
Löste en thesked av det nyproducerade pulvret, och susade i sig intravenöst...

"Satans djävlar vad påtänd jag blev...mosade rubbet, utan uppehåll och glömde dessutom bort Apoteket under hela påföljande veckan...alltså, det var det jävligaste."

"När Kalle kom på återbesök, med 4 jävla matkassar och undrade hur affärerna gått, så sade jag som det var...det här vägrar jag sälja, det var ju fan det bästa jag tagit någon gång, detta ska vi ha själva!"

"Nej för helvete, vi ska sälja för jag kan hämta hur mycket som helst...vi börjar med Västkusten ända ner till Ystad och sedan täcker upp hela vägen upp till Stockholm...till att börja med..."

"Jaha...du, jag och vilka mer?", frågade NN.

"Nä, det får du och hon fixa...jag litar inte på någon annan, själv får jag fullt upp med att hämta varor."

"Ok, på ett villkor...inget mer krossande, du måste ta hem färdigt pulver!"


Och på den vägen var det...

Finns mer i detta ämne att skriva om, men inte nu iallafall, och om det blir senare vete då fan heller?
Men detta var deras rivstart, så att säga.
Okej-du vet inte på vilket sätt han dog(om han dog)?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback