Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-30, 01:52
  #1
Medlem
Hur kan man som tjej känna igen en kille som är en player? och hur ska man behandla en sådan kille om man nu gillar honom?
Citera
2010-08-30, 02:06
  #2
Medlem
rrpipers avatar
Du kan inte känna igen honom. Är han bra så framstår han just som seriös och genuin och att han gillar just dig. Du får försöka snacka med folk som känner honom och som skulle kunna va ärliga. Du behöver inte behandla honom på nåt sätt alls. Är han en player kommer han knulla dig och gå vidare. Det enda jag kan rekommendera är att du inte släpper till och ser hur han reagerar. Så länge du inte har låtit honom få nåt så har du fortfarande makt över situationen.
Citera
2010-08-30, 02:14
  #3
Medlem
det är individuellt, och begreppet "player" gör mig något illamående... men det finns självklart aspekter hos personer som kan indikera att dessa endast är ute efter att idka samlag.

känns nästan jobbigt att generalisera detta, då det är ytterst olika.
men några ytligheter (psykologiska) som i vissa fall kan tyda på en "player" är t.ex.

- kläder som skriker bekräftelse, av flera anledningar. gärna skall de vara dyra märkeskläder.
- smink, för att bry sig så mycket om sitt utseende att man måste spendera tid för att göra sig "snygg" för någon annan (då man är utan förhållande) säger onekligen något om ens syfte.
- anspråksfulla tatueringar, gärna tribals. en stor generalisering detta, men för helvete..
- högljudda människor, det går tillbaks till uppmärksamhet och bekräftelse, man vill dra åt sig andra för att sedan snärja och successivt slutföra målet.
- generositet, utan provokation eller bekantskap så kan det mycket väl betyda något.
osv. etc.

det är inga måsten dock, man kan uppfylla alla dessa kraven och fortfarande vara en genuin, snäll människa. men du har några exempel.
jag har även belägg för dessa, då den större delen av min idiotiska bekantskapskrets just är "players" och uppfyller ett eller flera av dessa exemplar.
man känner ofta igen idioten kvickt, helt enkelt.
Citera
2010-08-30, 02:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Du kan inte känna igen honom. Är han bra så framstår han just som seriös och genuin och att han gillar just dig. Du får försöka snacka med folk som känner honom och som skulle kunna va ärliga. Du behöver inte behandla honom på nåt sätt alls. Är han en player kommer han knulla dig och gå vidare. Det enda jag kan rekommendera är att du inte släpper till och ser hur han reagerar. Så länge du inte har låtit honom få nåt så har du fortfarande makt över situationen.



Han kommer inte få något av mig,och vi bor långt ifrån varandra...en player hade väl avbrutit kontakten då? or?
Citera
2010-08-30, 02:26
  #5
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Hur kan man som tjej känna igen en kille som är en player? och hur ska man behandla en sådan kille om man nu gillar honom?

Enda sättet är att vet vad man ska titta efter och det går inte att förklara för en tjej för dom viftar ALLTID bort det och säger det är fördomar sen blir dom ledsna och undrar varför man alltid har rätt, sen gör dom samma skit igen.

Bästa är ju att kolla upp hans historia om du har möjlighet via bekanta eller något.
Citera
2010-08-30, 02:26
  #6
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Han kommer inte få något av mig,och vi bor långt ifrån varandra...en player hade väl avbrutit kontakten då? or?

Han kommer inte få nåt av dig? Det är du som är playern. Går inte att säga vem han är eller vad han gör bara av detta men om han investerar mkt tid på dig så är det naturligtvis bra.
Citera
2010-08-30, 02:27
  #7
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Han kommer inte få något av mig,och vi bor långt ifrån varandra...en player hade väl avbrutit kontakten då? or?

Varför? Han lär ha andra på G i sin närhet isf tills han får omkull dig, om han nu är en player.
Citera
2010-08-30, 02:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Han kommer inte få nåt av dig? Det är du som är playern. Går inte att säga vem han är eller vad han gör bara av detta men om han investerar mkt tid på dig så är det naturligtvis bra.

nej jag är inte player men vill inte bli uttnyttjad
Citera
2010-08-30, 02:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Varför? Han lär ha andra på G i sin närhet isf tills han får omkull dig, om han nu är en player.


vill bara bli av med players,,o de sticker om de inte får väldigt snabbt
Citera
2010-08-30, 10:50
  #10
Medlem
Viktor.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
vill bara bli av med players,,o de sticker om de inte får väldigt snabbt

Låter som att du redan har lösningen då

Att bara fråga funkar också förvånansvärt bra. Men med en formulering som t.ex. "Vad vill du med tjejer rent generellt?" eller "Vad tycker du om casual sex?". De flesta personer gillar inte att ljuga.
Citera
2010-08-30, 17:34
  #11
Medlem
Malkos avatar
Frågan är vad DU gör för att behålla killen efter sexet? Alla killar är innerst inne "players" men stannar med den tjej som får dem att vilja stanna.

Tror du att din fitta räcker för att få en kille att bli tillsammans med dig? Jisses!
Citera
2010-08-30, 20:46
  #12
Avstängd
ozembes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Han kommer inte få något av mig,och vi bor långt ifrån varandra...en player hade väl avbrutit kontakten då? or?

nej, det måste han, vissa personer gillar helt enkelt att hålla alla dörrar öppna, dvs, om tillfälle ges sätter han på dig och drar, även om han måste vänta.

Är han nu en ''player'' är du inte den enda tjej han har kontakt med
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback