Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-29, 20:50
  #1
Medlem
StiegHelmets avatar
Hallojsvojs!
Ska iväg med donnan på lördag och måste kolla upp om plånboken är tillräcklig! Därför behöver jag er hjälp, haha..

Har inga planer på att ändra biobesöket och restaurangbesöket så vore evigt tacksam om ni skippade ge andra förslag.

Ett besök på Beyond Retro (har inte sagt till henne om det här men vore ju kul!!) - hade tänkt dra till vår kära affär (båda gillar den affären) och in i bytesrummen med oss två, där vi väljer varsitt plagg åt varandra. Beyond Retro har ett ganska basic pris när det gäller kläder och det lär väl inte skrida mer än 500:- skulle jag tro

Biobesök - inte lika personlig men vi hade iallafall tänkt krypa in i nån biograf och titta på nån film. Någon som kan klura ut ett pris för 2 personer? 1x 18 år och 1x 17 år.

Restaurang besök - lär väl ta en promenad till en restaurang vid namn Le Rouge (någon som har hört talas om den?) någon som kan säga vad notan kommer ligga på inklusive dricks? :P
- Förrätt
- Huvudrätt
- Efterrätt
- Dricka och andra tillbehör

Vore evigt tacksam, skulle verkligen inte vilja stå där med tom plånbok
P.S hon vill jättegärna stå för en liten del av kostnaden
Citera
2010-08-29, 20:54
  #2
Medlem
thefisks avatar
Nu svarar jag kanske inte riktigt på din fråga, men tänkte bara ge dig/er ett litet tips angående besöket på beyond retro. Kom överrens om en fast summa som ni istället ska köpa något för åt den andra. Tror att det kan bli roligare, samt att du får bättre koll på kostnaden.

Lycka till med dejten.
Citera
2010-08-29, 20:54
  #3
Medlem
tältpinnes avatar
Le Rouge har en femrätters för 650 spänn, prisvärt! med vin och dricks efter behag så borde det landa på strax under 2 lax.

edit: dra av 400 spänn, din dam var ju bara 17 bast. Ni får dricka bubbelvatten.
__________________
Senast redigerad av tältpinne 2010-08-29 kl. 21:01.
Citera
2010-08-29, 20:59
  #4
Medlem
Svenglens avatar
Vilken stad?
Citera
2010-08-29, 21:01
  #5
Moderator
Chantres avatar
Om en kille på en dejt hade bett mig att byta kläder så hade jag blivit jäkligt sur. Tror han inte att jag redan har klätt upp mig som jag vill se ut inför honom???
Citera
2010-08-29, 21:12
  #6
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Le Rouge har en femrätters för 650 spänn, prisvärt! med vin och dricks efter behag så borde det landa på strax under 2 lax.

edit: dra av 400 spänn, din dam var ju bara 17 bast. Ni får dricka bubbelvatten.
Bjöd du dina dejter på 2k-middagar när du var 18? Tycker det låter som att TS vill höra 118kr.
Citera
2010-08-29, 21:17
  #7
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Bjöd du dina dejter på 2k-middagar när du var 18? Tycker det låter som att TS vill höra 118kr.

Nu var ju Le Rouge faktiskt TS idé..
Citera
2010-08-29, 21:21
  #8
Medlem
StiegHelmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om en kille på en dejt hade bett mig att byta kläder så hade jag blivit jäkligt sur. Tror han inte att jag redan har klätt upp mig som jag vill se ut inför honom???

Missförstå mig inte. Plagget behöver ju verkligen inte användas under dejten, dessutom lär väl plagget symbolisera dejten som minnesvärd vare sig den blir bra eller inte?
Citera
2010-08-29, 21:23
  #9
Medlem
StiegHelmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Le Rouge har en femrätters för 650 spänn, prisvärt! med vin och dricks efter behag så borde det landa på strax under 2 lax.

edit: dra av 400 spänn, din dam var ju bara 17 bast. Ni får dricka bubbelvatten.

Bubbelvatten? Dricker man bubbelvatten där? Nollkoll haha
Låt oss säga ca 1700 då?
Citera
2010-08-29, 21:46
  #10
Medlem
felleboy88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiegHelmet
Bubbelvatten? Dricker man bubbelvatten där? Nollkoll haha
Låt oss säga ca 1700 då?

Din dejt får inte dricka alkoholhaltiga drycker
Citera
2010-08-29, 22:19
  #11
Medlem
Itons avatar
jag kan förstå att du vill göra kvällen minnesvärd för henne (och dig själv givetvis) vilket jag hoppas att du lyckas med men tkr du inte att en middag för runt 1 700 spänn är lite overkill för en som är 18 resp 17 år?
Citera
2010-08-29, 22:22
  #12
Medlem
JDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
jag kan förstå att du vill göra kvällen minnesvärd för henne (och dig själv givetvis) vilket jag hoppas att du lyckas med men tkr du inte att en middag för runt 1 700 spänn är lite overkill för en som är 18 resp 17 år?
Håller med, känns töntigt. Bjud ut henne flera gånger istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback