Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-29, 18:32
  #1
Medlem
Freedom Fighters avatar
Förra veckan ställdes Mona Sahlin mot väggen - nu är det dags för folkpartiets partiledare Jan Björklund att bli utfrågad.

Hur tror ni han kommer klara det? Vilka politiska frågor kommer de försöka trycka hårdast på? Hans paradgren är ju skolpolitiken, men vilka är hans svagheter? Kommer man ta upp de substanslösa förslagen på slöjförbud och språktester (de som kommer falla i glömska efter valrörelsen, precis som tidigare år)? Hur som helst kommer det bli spännande att se.

Väl mött kl åtta ikväll.
Citera
2010-08-29, 18:42
  #2
Medlem
1x1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Förra veckan ställdes Mona Sahlin mot väggen - nu är det dags för folkpartiets partiledare Jan Björklund att bli utfrågad.

Hur tror ni han kommer klara det? Vilka politiska frågor kommer de försöka trycka hårdast på? Hans paradgren är ju skolpolitiken, men vilka är hans svagheter? Kommer man ta upp de substanslösa förslagen på slöjförbud och språktester (de som kommer falla i glömska efter valrörelsen, precis som tidigare år)? Hur som helst kommer det bli spännande att se.

Väl mött kl åtta ikväll.

Moderaterna har ju gått ut biktat sig angående integrationen genom Billström i AB. Hoppas han hoppar på tåget och kryper till korset han med. Hans svaghet måste vara gluggen mellan tänderna.
Citera
2010-08-29, 18:42
  #3
Medlem
Förmodligen kommer de väl trycka på alla konstiga och dumma saker han sagt under de senaste veckorna, hur de tänker göra om SD får en vågmästarroll.

Själv skulle jag vilja höra mer om utbildningspolitiken han har...
Citera
2010-08-29, 18:52
  #4
Medlem
Gizurs avatar
Björklund har ju varit ganska vågad i sina uttalanden senaste tiden. Han framför saker som han vet att en opinion av befolkningen inte tycker om, och som han dessutom inte har med de andra allianspartierna på. Jag tycker det är bra, det visar på att det finns spännvidd inom alliansen och att frågorna kommer upp till debatt (även om jag inte nödvändigtvis håller med i sak),

Exempel: Ny EMU-omröstning 2014, avskaffad värnskatt, betyg från ettan, möjlighet till lägre ingångslöner för ungdomar.

Så jag hoppas han kör på med vågade uttalanden och inte håller sig så strikt i mittfåran.
Citera
2010-08-29, 19:53
  #5
Medlem
Vore ju intressant att höra om han har ifrågasatt sin positiva inställning till EMU, nu när Euron går igenom sin värsta kris någonsin.
Citera
2010-08-29, 20:00
  #6
Medlem
Nu börjar programmet. (SVT1)
Citera
2010-08-29, 20:01
  #7
Medlem
L0darens avatar
Han måste ju klara sig bättre än Måna M.
Citera
2010-08-29, 20:03
  #8
Medlem
Glöm inte att spela The Björklund Drinking Game.

Varje gång han inleder ett svar på en fråga med ett skeptiskt "Mnja" måste ni ta en hutt.
Citera
2010-08-29, 20:06
  #9
Medlem
McNultys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Glöm inte att spela The Björklund Drinking Game.

Varje gång han inleder ett svar på en fråga med ett skeptiskt "Mnja" måste ni ta en hutt.
Fan ta dig för att du gjorde mig medveten om detta!
Citera
2010-08-29, 20:08
  #10
Medlem
Lobengulas avatar
Fritis? Ja det måste ju verkligen vara den viktigaste frågan som "vanligt folk" är oroade över.

Men han börjar bra. Inte alls den släpiga Mona-"konstpaus-mellan-vartannat-ord". Dessutom så uppträder han självsäkert.

Egentligen borde ju Mona få dubbelt så lång intervjutid då alla andra pratar dubbelt så fort
Citera
2010-08-29, 20:08
  #11
Medlem
Han verkar inte speciellt nervös. Ger ett bra intryck så här långt.
Citera
2010-08-29, 20:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNulty
Fan ta dig för att du gjorde mig medveten om detta!
Kan inte schvara

är aspakcad

rdean........
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback