Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-29, 18:11
  #1
Medlem
Carelesss avatar
I fredags tecknade jag kompis surf (tele2) när jag köpte iPhone och gick hem för att prova på några funktioner, där bland youtube. Jag såg på ett klipp och nu gick jag in på mitt konto på tele2:s hemsida och ser att jag har surfat för 1216.47 kr sedan senaste fakturan. Ändå har jag över 800MB kvar på datapaketet att surfa för.

Kan man överklaga detta eller är detta mitt eget fel på något sätt? Hade vanligt kompisabonnemang innan jag köpte iPhone, men de sa ingenting om att det tar tid innan mitt abonnemang byts till surf när jag skrev på avtalet, som började gälla samma dag som jag skrev på.
Citera
2010-08-29, 18:20
  #2
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Kan man överklaga detta eller är detta mitt eget fel på något sätt? Hade vanligt kompisabonnemang innan jag köpte iPhone, men de sa ingenting om att det tar tid innan mitt abonnemang byts till surf när jag skrev på avtalet, som började gälla samma dag som jag skrev på.

Överklaga kan man inte göra. Det kan man bara göra med beslut från statliga, landstings och kummunala organ, förutsatt att det inte är rena politiska beslut i demokratiska församlingar.

Däremot tycker jag du ska klaga hos din operatör, först muntligt sen, om det behövs, även skriftligt. Skriv ner först vad du vill anföra och vilka argument du har för det. Då minskar risken att du blir bortpratad av professionella pratare.
Citera
2010-08-29, 18:27
  #3
Medlem
tele2 har gjort sådant här många många gånger så vänta dig ingen sympati från dem
Citera
2010-08-29, 18:37
  #4
Medlem
bog11s avatar
Man kan ta hjälp av konsumentrådgivaren i sin kommun att bestrida fakturan då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback