Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-28, 01:23
  #1
Medlem
Hej
Beklager min Svenska. Jeg er fra Norge så jeg skriver ikke så bra Svensk.

Min venn vil gå av oxycontin/oxynorm.
Han går i dag på 160 mg oxycontin og 20-60 mg oxynorm pr. dag. Hans lekare ga han full kontroll over nedtrappingen. Han har hatt mycket ryggsmärta, men dem är bättre nu.

Hvor lang nedtrappnings plan burde han sette opp? Han vil ha minst mulig ubehag under nedtrappingen (Han vill ha minsta möjliga obehag under reduktionen?)

Er det noen som har gjort det her før? Hur lang tid burde han sette av til reduktionen?

(jeg kan også skrive på Engelsk hvis det gjør det lettere og forstå)

Tack för alla svar!
Citera
2010-08-28, 01:25
  #2
Medlem
Vippzors avatar
Han borde trappa ner till i alla fall hälften utav sin dos.

Sedan kanske han kan börja ta hälften utav sin dos varannan dag och se hur det känns för honom.
Citera
2010-08-28, 02:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor
Han borde trappa ner till i alla fall hälften utav sin dos.

Sedan kanske han kan börja ta hälften utav sin dos varannan dag och se hur det känns för honom.

Takk for svar!

Det høres litt fort ut?
Er det ikke normalt å trappa ned 5-10mg pr. uke?
Som han sa, han vil inte ha non obehag ved sin nedtrapning.
Citera
2010-08-28, 03:04
  #4
Medlem
Vippzors avatar
Jag vet faktiskt inte, har inte själv suttit och knaprat oxy. för några större problem.

Det var bara ett förslag!
Citera
2010-08-28, 11:11
  #5
Avstängd
ensamseglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnzoBenzo
Takk for svar!

Det høres litt fort ut?
Er det ikke normalt å trappa ned 5-10mg pr. uke?
Som han sa, han vil inte ha non obehag ved sin nedtrapning.

Din fundering är mer rimlig gällande dosreducering. Men obehag kommer han få oavsett hur han gör- CT eller nedtrapppning. CT är väl mer rimligt att klara i och med att då slipper han trappa ned i 22-44 veckor (med risk för dosuppgång, eg. återfall, under tiden), fast då krävs det lite saker som Loperamid, bra mat, lite socialt stöd eftersom man kommer bli deppig och kanske inte orkar allt, underhållning, och om din vän vill- mediciner som avhjälper hans ångest/hälsoproblem (Lyrica, benso, muskelavslappnande och någon insomningstablett) som han förmodligen (ja, inte helt säkert..) får dras med. Hans läkare skriver ju ut en smått heroisk dos för en ryggskada, så jag antar att sjukvården inte har något emot att låta det ingå i nedtrappningen. Lyrica är ju ett bra andningshål var tredje dag ungefär, om man inte vill förlora effekten.

Desutom måste han ut så snabbt som möjligt och motionera och få solljus på sig.

Och jag vet vad jag pratar om, har gått på en massa analgetika, må vara mindre doser än de flesta andra missbrukare/högdospatienter, och tänt av CT och trappat ned (fast då misslyckas jag alltid...).

Hoppas det var till någon hjälp. Och du, din norska är verkligen inte svårförståelig.
Citera
2010-09-02, 17:46
  #6
Medlem
hej har gått på oxynorm i närmare 3 mån. 4x 10 mg. trappar nu ner med oxycontin ,började med 2x 20 mg per dag i 4 dar sen 3x 15 mg i 4 dar sen tre x10 mg i4 dar är nu nere 2x5 mg per dag ska om nåra dar ta bara 1x5 mg per dag lite jobbit men det går i alla fall ,grunden är att man måste ha viljan .
M.V.H
Citera
2010-09-02, 19:45
  #7
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsa2525
hej har gått på oxynorm i närmare 3 mån. 4x 10 mg. trappar nu ner med oxycontin ,började med 2x 20 mg per dag i 4 dar sen 3x 15 mg i 4 dar sen tre x10 mg i4 dar är nu nere 2x5 mg per dag ska om nåra dar ta bara 1x5 mg per dag lite jobbit men det går i alla fall ,grunden är att man måste ha viljan .
M.V.H

Kul att det verkar gå framåt! Hoppas du fixar det, det verkar absolut som du har viljan att klara det!
Citera
2018-06-29, 13:52
  #8
Medlem
Tja, lånar tråden lite. Jag snortar 80 mig/gång för lagom känsla. Jag måste nu trappa ned och har till mitt förfogande 9 st 40mg Oxikodon depot. Kan någon med kunnande ge sin åsikt om hur jag skall gå till väga på bästa sätt för att få det så smärtfritt som möjligt. Mvh
__________________
Senast redigerad av HeinCoke 2018-06-29 kl. 14:02.
Citera
2018-06-29, 15:20
  #9
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeinCoke
Tja, lånar tråden lite. Jag snortar 80 mig/gång för lagom känsla. Jag måste nu trappa ned och har till mitt förfogande 9 st 40mg Oxikodon depot. Kan någon med kunnande ge sin åsikt om hur jag skall gå till väga på bästa sätt för att få det så smärtfritt som möjligt. Mvh

Skaffa Agmatine, det kommer hjälpa dig och du kommer kunna ta ännu lägre doser och snabba på nedtrappandet.
En snubbe på buprenorfin gick ifrån 16mg till 6.5mg på 5-6 veckor.

Skrivit om det i min tråd i signaturen.
Vill du helt utrota det så beställ Ibogaine och mikrodosera.
Citera
2018-06-29, 16:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Skaffa Agmatine, det kommer hjälpa dig och du kommer kunna ta ännu lägre doser och snabba på nedtrappandet.
En snubbe på buprenorfin gick ifrån 16mg till 6.5mg på 5-6 veckor.

Skrivit om det i min tråd i signaturen.
Vill du helt utrota det så beställ Ibogaine och mikrodosera.

Var hittar jag Agamatine? Snälla säg att det finns receptfritt på apoteket..
Citera
2018-06-29, 16:13
  #11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeinCoke
Var hittar jag Agamatine? Snälla säg att det finns receptfritt på apoteket..

Njae, du får beställa det.
https://www.bulksupplements.com/cata...lt/?q=Agmatine

Ett kg räcker läääänge.
Det förstärker effekten av alla substanser som satan också så man behöver en mindre dosering.

Max-dosen per dag är 7.5g.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback