Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-27, 00:11
  #1
Medlem
trolololols avatar
Jag är nog knappast ensam om detta.

Jag jobbar med att sitta framför en datorskärm hela tiden och då menar jag inte som såna där tanter som har ett modermodem som de använder för att skicka ett mail då och då. Jag stirrar rakt in i den hela dagarna hela tiden.

När jag kommer hem från jobbet sitter jag framför hemdatorn oavbrutet med undantag för matlagning, men även när jag väntar på att spagettin ska koka går jag tillbaka till datorn och "kollar läget" en stund.

När jag ska lägga mig ligger jag i sängen och tittar på serier på datorn tills jag däckar. Jag kan inte sova om jag inte gör detta.

Det första jag gör när jag vaknar är att jag går till datorn och "kollar läget" en stund. Så har jag hållt på sedan jag skaffade bredband i princip.

Det kan ju knappast vara hälsosamt. Jag har en vilopuls på 80, jag var överviktig tills ett år sen ungefär då jag tappade övervikten med en VLCD-kur. Jag motionerar aldrig. Jag tror att jag har fått sociala och psykiska problem som depression av att leva så här.

Vilka är de vetenskapligt bevisade effekterna av ett leverne som det jag beskriver?
Citera
2010-08-27, 00:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolololol
Jag är nog knappast ensam om detta.

Jag jobbar med att sitta framför en datorskärm hela tiden och då menar jag inte som såna där tanter som har ett modermodem som de använder för att skicka ett mail då och då. Jag stirrar rakt in i den hela dagarna hela tiden.

När jag kommer hem från jobbet sitter jag framför hemdatorn oavbrutet med undantag för matlagning, men även när jag väntar på att spagettin ska koka går jag tillbaka till datorn och "kollar läget" en stund.

När jag ska lägga mig ligger jag i sängen och tittar på serier på datorn tills jag däckar. Jag kan inte sova om jag inte gör detta.

Det första jag gör när jag vaknar är att jag går till datorn och "kollar läget" en stund. Så har jag hållt på sedan jag skaffade bredband i princip.

Det kan ju knappast vara hälsosamt. Jag har en vilopuls på 80, jag var överviktig tills ett år sen ungefär då jag tappade övervikten med en VLCD-kur. Jag motionerar aldrig. Jag tror att jag har fått sociala och psykiska problem som depression av att leva så här.

Vilka är de vetenskapligt bevisade effekterna av ett leverne som det jag beskriver?

Säg upp bredbandet
Citera
2010-08-27, 00:16
  #3
Medlem
peffe22s avatar
Är precis likadan som dig.
Har fan helt enkelt inte något annat intresse nuförtiden.
Upp på morgon = dator
direkt efter kvällsmat = dator
sova när man absolut inte orkar längre.

Börjar fan tröttna totalt så var och kollade på ett gym idag
Citera
2010-08-27, 00:25
  #4
Medlem
Benjos avatar
Har minskat ner mitt datoranvändande. Sjukt tråkigt när man tänker tillbaka en vecka och inser att man spenderat den vid datorn. Blä..
Citera
2010-08-27, 00:26
  #5
Medlem
WhiteShadowss avatar
Är arbetslös student, jag spenderar också asmycket tid framför datorn. Vet dock ej vad fan jag gör i så många timmar!? Är lite jobbigt också när kompisarna bor på annan ort och jobbar...

Men ibland ger jag mig faktiskt ut och springer lite, styrketränar också lite på kvällarna, prova sånt du också TS, då mår man bättre! Hitta även på någon fritidssyssla som inte finns på datorn!
Citera
2010-08-27, 00:45
  #6
Medlem
Är precis likadan, hela dagen på jobbet och sedan hemma. Får nog ändra mina vanor.
Citera
2010-08-27, 00:50
  #7
Medlem
gorgonzolas avatar
Sitter oerhörda mängder framför datorn då även jag jobbar med det samt sitter hemma, till skillnad från dig så tränar jag dock en hel del så mitt enda problem gällande detta är tendenser till musarm :/
Citera
2010-08-27, 00:54
  #8
Avstängd
Bortsett från att jag inte har något jobb så stämmer din livsstil överens med min!

Det är skönt att sommarlovet är slut nu så att man gör någonting vettigt om dagarna numera i alla fall..
Citera
2010-08-27, 01:03
  #9
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
så mitt enda problem gällande detta är tendenser till musarm :/
Vad är musarm?
Citera
2010-08-27, 01:08
  #10
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadows
Vad är musarm?

Det som sticker ut längst ut framtill på djuret mus. Oftast har de två.
__________________
Senast redigerad av burfogel 2010-08-27 kl. 01:13.
Citera
2010-08-27, 01:09
  #11
Medlem
trolololols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Det som sticker ut längst ut framtill på en djuret mus. Oftast har de två.
Citera
2010-08-27, 01:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Det som sticker ut längst ut framtill på djuret mus. Oftast har de två.

Nej det är ett uttryck som används inom datorvärlden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback