Tjena!
Detta kanske är helt felpostat så ni får gärna flytta tråden..
Finns det något sätt för en privatperson att kolla upp någon annans lån? Då tänker jag mest på "små" skulder/blancolån.. Vill nämligen veta vad en jag känner har för lån och hur mycket dom är på..
Nej, tanken är väl att man ska bry sig om sin egen ekonomi och skita i andras.
Jo det är väl tanken.. Grejen är att han är skyldig mej drygt 50k som jag har skickat till fogden.. Han köpte en begagnad bil för några veckor sen genom en bilfirma (?) så det var det jag ville kolla.. Alltså om dom kunde "mäta ut den".. Hans andra lån skiter jag i men jag vill ha mina pengar..
Jo det är väl tanken.. Grejen är att han är skyldig mej drygt 50k som jag har skickat till fogden.. Han köpte en begagnad bil för några veckor sen genom en bilfirma (?) så det var det jag ville kolla.. Alltså om dom kunde "mäta ut den".. Hans andra lån skiter jag i men jag vill ha mina pengar..
Sist jag kollade kan man väll se i vägverkets register via regnummer om bilen är tagen via finansiering med bil som säkerhet eller nått.
Tackar för den! kollade med vv och bilen var köpt kontant av en privatperson! Har kollar Ratsit oxå, har företag så dom skickar inte ut något till personen i fråga!
Tackar för den! kollade med vv och bilen var köpt kontant av en privatperson! Har kollar Ratsit oxå, har företag så dom skickar inte ut något till personen i fråga!
Jo, även om företag kollar upp privatpersoner skickas ett brev hem.
Jo, även om företag kollar upp privatpersoner skickas ett brev hem.
Nej det gör dom inte, nu kollar jag genom ratsit och inkomstupplysningen och dom skickar inte ut något i alla fall.. Det står klart och tydligt på deras sida och jag har även kollat mej själv och frugan så jag vet att dom inte gör det..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!