2025-03-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stor humor när Vilt-Viktor åkte ut just på viltkött. Det var rejäla sågningar han fick av Tommy också
Ripan var torr och såsen obalanserad, osaltat och för mycket mos o.s.v.
Snacka om att han kommer att få rejäla pikar av polarna i jaktlaget när de har sett avsnittet.

Tiden mellan inspelningen och sändningen måste varit en riktig dread. Man vet att pinsamheten kommer liksom
Citera
2025-03-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Tiden mellan inspelningen och sändningen måste varit en riktig dread. Man vet att pinsamheten kommer liksom

Ärligt talat så tror jag Viktors kompisar gillar det sätt som han lagar vilt på, han har nog fått mycket beröm och förstod inte att juryns kriterier var annorlunda.
Citera
2025-03-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Ärligt talat så tror jag Viktors kompisar gillar det sätt som han lagar vilt på, han har nog fått mycket beröm och förstod inte att juryns kriterier var annorlunda.
Exakt. Han är säkert en jättebra hemma kock, men här hade dom lagt ribban lite högre. Mina pizzor är fantastiska enligt kompisarna, men vete fan om jag hade kunnat sälja dom för 150 kr.

Såklart lite riggat för bra TV men han saknade helt klart baskunskaperna för att gå hela vägen.
Citera
2025-03-13, 15:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Exakt. Han är säkert en jättebra hemma kock, men här hade dom lagt ribban lite högre. Mina pizzor är fantastiska enligt kompisarna, men vete fan om jag hade kunnat sälja dom för 150 kr.

Såklart lite riggat för bra TV men han saknade helt klart baskunskaperna för att gå hela vägen.
Det ligger en hel del i detta ja. Juryn har ju redan efter några program ganska bra koll på vilka som borde komma topp 5, topp 3 o.s.v. Om någon som borde tillhöra topp 3 har en dålig vecka kommer den ändå inte att plockas bort utan de gör ”en samlad bedömning” och plockar bort någon som totalt sett varit betydligt sämre och också presterat dåligt samma vecka.

I Viktors fall hade de koll på att han inte borde tillhöra topp 5 och att det skulle bli ”bra TV” om han åkte ut just på en vilträtt särskilt om de i diverse synkar har triggat honom att säga att han har hög fallhöjd o.s.v. Så då blev det lämpligt att plocka ut honom denna vecka även om Emanuela kanske var sämre.

Emanuela kan på motsvarande sätt plockas ut på någon pasta någon av de närmaste veckorna.
Citera
2025-03-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det ligger en hel del i detta ja. Juryn har ju redan efter några program ganska bra koll på vilka som borde komma topp 5, topp 3 o.s.v. Om någon som borde tillhöra topp 3 har en dålig vecka kommer den ändå inte att plockas bort utan de gör ”en samlad bedömning” och plockar bort någon som totalt sett varit betydligt sämre och också presterat dåligt samma vecka.

I Viktors fall hade de koll på att han inte borde tillhöra topp 5 och att det skulle bli ”bra TV” om han åkte ut just på en vilträtt särskilt om de i diverse synkar har triggat honom att säga att han har hög fallhöjd o.s.v. Så då blev det lämpligt att plocka ut honom denna vecka även om Emanuela kanske var sämre.

Emanuela kan på motsvarande sätt plockas ut på någon pasta någon av de närmaste veckorna.
han föll på viltkött och tjockisen som sa att hon var konditor föll på en dessert
Citera
2025-03-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja där snackar vi självförtroende gr 1000 hon behöver kommer ner på jorden

Påminner om en falsk kollega från typ samma del av Europa. En riktig liten luring som försökte manipulera mig med "charm".
Citera
2025-03-13, 19:58
Medlem
Jag tror det är upplagt för Karin L som 2025 års mästerkock. Hon var tydligen handplockad av redaktionen så finns inte en chans att hon åker ut före finalen. Det var länge sedan jag såg en sådan komplett kvinna i svensk television.
Citera
2025-03-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag tror det är upplagt för Karin L som 2025 års mästerkock. Hon var tydligen handplockad av redaktionen så finns inte en chans att hon åker ut före finalen. Det var länge sedan jag såg en sådan komplett kvinna i svensk television.
Amos är vinnaren har jag redan sagt
Citera
2025-03-13, 22:24
Medlem
A.Noymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Någon som ätit piggvar? Jag älskar fisk men har aldrig ätit Piggvar.

Hur smakar det?

Ganska svårt att filea ser det ut som om man inte gjort det förut
Smakar precis som flundra. Ingen skillnad.
Citera
2025-03-13, 22:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Noyman
Smakar precis som flundra. Ingen skillnad.
Men hur smakar flundra?, som belugastör! ska du lite skämtsamt svara, tills
vi är nere på hur en helt vanlig torskrygg smakar som vardagsmat för svensken
Citera
2025-03-13, 22:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är det den ljusa Karin? Tycker hon beter sig obehagligt. Hon kan inte vinna.
Citera
2025-03-18, 04:54
Medlem
Saltkatts avatar
Nu är det fan ju bara Oskar kvar som man kan hålla på. Skön och avslappnad jeppe, och ungefär den enda utan några uppenbara diagnoser. (Ja, jag räknar ett jobb hos Moderaterna som en diagnos.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in