2015-03-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Han jobbar redan på en utav Marcus restauranger, han tänker även jobba på en utav Mannerströms innan han ger sig ut i världen för att upptäcka andra matkulturer.

Aha gör han, va roligt!
Vet du vart?
Citera
2015-03-06, 14:32
Medlem
Skulle vara kul att testa deras restauranger! Mannerström har en i Göteborg vet jag, men den var tyvärr stängd när jag var dör men skulle vara kul att testa deras mat och se om den verkligen är så bra och verkligen sticker ut!
Citera
2015-03-06, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paralyzed-ninja
Skulle vara kul att testa deras restauranger! Mannerström har en i Göteborg vet jag, men den var tyvärr stängd när jag var dör men skulle vara kul att testa deras mat och se om den verkligen är så bra och verkligen sticker ut!
Han har flera,vilken var du på? Kometeten brukar ju alltid vara öppen.
Citera
2015-03-06, 15:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Finns i närmsta frysdisk:
http://www.familjendafgard.se/Konsum...nnerstrommare/
Citera
2015-03-06, 15:26
Bannlyst
Han Julien åkte ju okså ut på en smak-provar tävling. Den franska killen är ibland i tv4 studion o lagar mat.

Det spelar ingen roll när du åker ut om du är duktig/bra i rutan.
Citera
2015-03-06, 15:59
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Aha gör han, va roligt!
Vet du vart?
På Winterviken i Stockholm.
Citera
2015-03-06, 19:49
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, det ligger en hund begraven här någonstans.
Inte mer knepigt än som utlovas av Ramsay i Hells Kitchen, och där har vi ändå folk som jobbat som kockar. Man får några månader som "bakgrundsfigur" i köket för att hålla löftet.

Självklart blir man inte, som en amatörkock på 19 bast, vipps inslussad i ett välrenomerat kök som kock. Att han sen skall ut i vida världen och "söka efter smaker" efter några månaders kneg är bara för klyschigt, och visar endera på storhetsvansinne eller ursäkt för att kneget upphörde.

Jag gillade killen och han var en av mina favoriter. Klart engagerad och kunnig, men det är även en stor andel av de som väljer att utbilda sig till kock och INTE deltar i programmet. Så hela skiten är bara blabla
Citera
2015-03-06, 22:38
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Så surt att dom kastar ut en deltagare på grund av smaktest endast?

Ja, det är märkligt att kockar måste ha bra smaklökar...
Citera
2015-03-06, 23:39
Medlem
dödsknivens avatar
Fråga, får de nån typ av lön/ersättning för utebliven inkomst av TV4? Det är ju inte pajas-såpa a lá Big Brother ändå, folk där har ju andra jobb liksom. Eller är vinstsumman det som ska kompensera för uteblivet arbete?

Citat:
Ursprungligen postat av Basta001
De vinner väl pengar också?

Jovisst, men de härjar ju om att kokboken skulle vara det stora priset. Lätt hundra papp (eller vad det är?) väger mer, iaf i mitt tycke

Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Han Julien åkte ju okså ut på en smak-provar tävling. Den franska killen är ibland i tv4 studion o lagar mat.

Det spelar ingen roll när du åker ut om du är duktig/bra i rutan.

Han var med i PLUS igår också. Testade buljonger. Alla i den juryn verkade lika lost
Citera
2015-03-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Inte mer knepigt än som utlovas av Ramsay i Hells Kitchen, och där har vi ändå folk som jobbat som kockar. Man får några månader som "bakgrundsfigur" i köket för att hålla löftet.

Självklart blir man inte, som en amatörkock på 19 bast, vipps inslussad i ett välrenomerat kök som kock. Att han sen skall ut i vida världen och "söka efter smaker" efter några månaders kneg är bara för klyschigt, och visar endera på storhetsvansinne eller ursäkt för att kneget upphörde.

Jag gillade killen och han var en av mina favoriter. Klart engagerad och kunnig, men det är även en stor andel av de som väljer att utbilda sig till kock och INTE deltar i programmet. Så hela skiten är bara blabla

Yep, det är så jag tror att det gått till. Det där med smaker jorden runt låter som ett finare ord för supresa till Thailand med polarna. Om han åker till USA, Sydamerika, Asien eller Australien så är det väl knappast så att krogarna står i kö för att få binda honom till sig.
Citera
2015-03-07, 12:41
Medlem
Fy fn vad äckligt med det där gele kub-turkiskt godis! Hur pallar man av att smälla i sig sånt där i Turkiet? Jag begriper inte. Men jag hatar ju marmeladbollar och gelehallon och allt sånt där i Sverige, också.
Förstår att man känner ett motstånd när man ska smaka av sån skit. Jag hade också gått ner för räkning bara på det. Och Filip verkade inte helt förtjust med den avsmakningen heller.
Är det Sveriges mästerkock eller Hela Sverige bakar kan man fråga sig?

Och turkisk mat, oäk! så som den framställdes i programmet iallafall. Massa sött och pirogaktiga saker och ihoprörda röror är iallafall inte aptitretande.
Citera
2015-03-07, 19:46
Medlem
Det var nog det bästa som kunde hända den unge Filip att åka ut i det senaste avsnittet. Han är ju en kocktalang på riktigt, vilket jobberbjudandena från juryn också vittnar om. Livet som c-kändis och Nyhetsmorgon-maskot med saggig kokbok och matlagning i ljusgården på diverse köpcentrum är nog ganska skadligt för de flesta, på längre sikt. Men särskilt så om man är typ 18.

Annars en betydligt bättre säsong i år. De som var kvar efter det att Leila åkte ut har i princip känts jämnstarka. Några med högre toppar och lägre dalar och andra jämnare men med utan spektakulära toppar. Det känns på något sätt som att hon flygvärdinnan(Anna?) kan ta det här. Hon är jämn i sin matlagning och verkar också vara relativt allmänbildad när det kommer till smakkombinationer och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in