2014-01-09, 20:55
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Fast nu är vi ju i sverige, lite skillnad.
jag tycker att all kinamat smakar likadant, det tycker nog inte kineserna.

Jag tror kineserna tycker den "kinamat" som serveras i Sverige (och övriga västerländska länder) är ett skämt och det är den också. Väldigt anpassad och en speciell typ av mat som inte har så jättemycket med den rikedom av mat som finns i Kina att göra. Ungefär som att "svensk mat" för utlänningar är potatismos och köttbullar när det ju finns så mycket mer.
Citera
2014-01-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Fast nu är vi ju i sverige, lite skillnad.
Jag vet inte varför det ska ha någon betydelse. Många svenskar har utländsk bakgrund och därför uppvuxen med mat från deras kultur och inte svensk mat. Utländsk mat säljs i resturanger i Sverige. Det borde ju vara lika vilkor för alla och svensk mat borde inte vara mer viktig än mat från andra länder.
Citera
2014-01-09, 21:00
Medlem
irrblosss avatar
Känns som att årets tolv kandidater är lite mer intressanta än förra årets karaktärer. Har redan några favoriter, bland annat Loreens syster, Talibanen och lastbilschauffören.

Edit: Och skånskan som har matkurser, icke att förglömma.
Senast redigerad av irrbloss 2014-01-09 kl. 21:05.
Citera
2014-01-09, 21:01
Medlem
Ankanins avatar
Va? 22 januari? Varför en sån lång paus?
Citera
2014-01-09, 21:03
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Va? 22 januari? Varför en sån lång paus?

Handbolls EM
Citera
2014-01-09, 21:32
Medlem
dags för en kille vinna iår !!!
Citera
2014-01-09, 21:37
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Ja absolut, låt oss kalla läkarstudenter i första terminen för läkare också.

Lyckligtvis skrev de inte "Studerar till civilingenjör i rymdteknik i Luleå och fucking Kiruna" eller något liknande märkligt. Studerande hade räckt, men förmodligen tyckte nån textmupp på TV4 att rymdingenjör var coolt.

Nu har jag inte sett dagens program än, men hittills gillar jag lastbilschaffisen och elektrikern från Göteborg. Lennie och Anders eller något sånt?

Många verkar ha väldigt svårt att ta kritik utan att käfta tillbaka när de väl är ensamma med kameran. Tro om produktionen triggar dem eller om det kommer spontant.
Citera
2014-01-09, 22:13
Medlem
michieffs avatar
De valda gör sig säkert bra i tv, men skulle knappast tro att man kan kalla dem Sveriges duktigaste amatörkockar.
Citera
2014-01-09, 22:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
De valda gör sig säkert bra i tv, men skulle knappast tro att man kan kalla dem Sveriges duktigaste amatörkockar.
Visst skiner det igenom rejält att det ligger mycket vanlig casting och allsköns kvotering i valen förutom att de ska kunna rotera en visp åt rätt håll.

Men det är ju ett TV-program som ska göras, så det får man ju ha förståelse för. Tänk er tolv gråbeiga tysta och blyga personer. Inte mycket till program då hur skickliga de än vore.
Citera
2014-01-09, 22:44
Medlem
Jag stör mig något så enormt på försöken att göra bedömnings- och elimineringsmoment spännande genom alltmer krystade tilltag.

http://vimeo.com/58671505
Citera
2014-01-09, 23:25
Medlem
michieffs avatar
Men den där 22åriga mobiltelefonsförsäljarbruden, hon gjorde ju väldigt knapphändig mat men gick vidare ändå. Man såg ju hur extremt de hade sminkat stackaren. Inte ens chans I världen att hon gjorde bättre mat än hon britten eller rymdforskarmax. Hon fattade inte ens att man kokar frikadeller. Tyckte inte det gjorde någon skillnad att steka dem. Bådar gott.
Citera
2014-01-09, 23:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Amir. Ljuger om att han aldrig lagat pasta förut eller pocherat ett ägg

Eller så är det för att han påminner om Alexandra-mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem