2010-08-26, 10:26
Medlem
Daves avatar
Om jag vill placera/investera en större summa pengar och inte behöva bry mig om dem sedan, var placerar jag då? Ett toksäkert sparkonto känns lite för lite i avkastning. Skulle vilja hitta något som är relativt säkert (dvs jag inte behöver kolla det stup iett) och helst ha en avkastning på över 5%.
Citera
2010-08-26, 10:38
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Om jag vill placera/investera en större summa pengar och inte behöva bry mig om dem sedan, var placerar jag då? Ett toksäkert sparkonto känns lite för lite i avkastning. Skulle vilja hitta något som är relativt säkert (dvs jag inte behöver kolla det stup iett) och helst ha en avkastning på över 5%.

T.ex. folksam garanterade mig en avkastning på minst 5%. Skulle tro att många banker kan garantera dig en avkastning åt det hållet på fondsparande. Alternativt lite mindre garanterad av kastning men chans på betydligt större om fonden går bra
Citera
2010-08-26, 18:39
Medlem
MrLis avatar
Vikta en egen portfölj efter omxs30 t.ex. Eller Avanza zero i kapitalförsäkring.
Om du ska spara länge så gör avgifter stor påverkan på slutresultatet.
Det är där de stora inkomsterna ligger för våra kära storbanker.

Sen 1982 har vi haft en tillväxt på ca 10% per år.
Ingen vet vad det kommer bli nästkommande 20 år, men man kan ju hoppas.
Citera
2010-08-27, 01:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave

Aktiefonder.
Kemi
Läkemedel
Teknologi
Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in