Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-27, 19:38
  #13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Nej det var mot en ung tjej han träffat genom "Heta linjen" (om någon minns den) som han våldtagit två ggr. Under rättegången satt han och hånlog mot tjejen, hon fick springa kräkas vilket tydligen BO tyckte var roande. Han kan ha begått fler våldtäkter eftersom många tydligen ofredats av honom.
Han bodde inneboende i tantens etta i Västertorp när hon tröttnat på honom slog han ihjäl henne och dumpade kroppen i källarförrådet. Där hittades hon av en uteliggare.
Denne man verkar djupt störd och i total brist på empati för sina medmänniskor även sina egna föräldrar lurade han tydligen på pengar.
och vilken diagnos? 10000-kronorsfrågan.
Citera
2010-08-27, 19:40
  #14
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilken diagnos kan killen tänkas ha

Ingen alls enligt överläkare Stig Götmar på karsudden som ville skriva ut honom efter domen.
Citera
2010-08-27, 19:45
  #15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Ingen alls enligt överläkare Stig Götmar på karsudden som ville skriva ut honom efter domen.
Gör du "dumskalle" åt mig eller hans överläkare?
Citera
2010-08-27, 20:13
  #16
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Gör du "dumskalle" åt mig eller hans överläkare?

Överläkaren om ni nu inte är samma person.
ingen anning om diagnosen , "sadistisk nekrofil" som i tv-deckarna kanske....
Citera
2010-08-27, 20:25
  #17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Överläkaren om ni nu inte är samma person.
ingen anning om diagnosen , "sadistisk nekrofil" som i tv-deckarna kanske....
Inte samma person, men gissar på AS
Citera
2010-08-27, 21:31
  #18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
och vilken diagnos? 10000-kronorsfrågan.

Precis, den frågan kvarstår.

Citera
2010-08-27, 21:35
  #19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Precis, den frågan kvarstår.

Klart att han uppfyller kriterierna, enligt DSM-IV , för Aspergers syndrom. Nej, personer med den diagnosen begår inte fler brott än andra, men när de gör det så är det ofta "konstiga" brott...
Citera
2011-05-26, 10:48
  #20
Medlem
Justitiemords avatar
Tingsrättens dom fastställd av hovrätten per den 23 maj.
__________________
Senast redigerad av Justitiemord 2011-05-26 kl. 10:53.
Citera
2023-04-06, 16:53
  #21
Medlem
urgentmessages avatar
Jag hade själv kontakt med Christer Olsson på 90-talet via heta linjen. Vi pratade mycket i telefon och jag fick mängder av brev av honom. Han var aktiv i ung vänster och jag råkade nämna var jag bodde någonstans. Han sa att han skulle ge mig en överraskning. Dagen därpå låg det mängder av klistermärken från ung vänster över hela min gård. Hans brev skrev han med väldigt fin handstil och ofta skrev han dem i en cirkel över hela pappret. Vi träffades en gång, men då var det inte alls lika livat i diskussionerna, ganska tyst. Sen hördes vi inte mer. Jag tyckte att han var lite udda, men att han var rolig att prata med och väldigt engagerad i mig och mitt liv och kom ihåg allt man sagt osv.

Såg sen en bild i tidningen på honom och artikeln om våldtäkten på finlandsfärjan. Kunde inte koppla att det var just han förrän jag läste namnet i artikeln, men kände igen honom som fan på fotot.
Citera
2023-04-06, 16:54
  #22
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Jag hade själv kontakt med Christer Olsson på 90-talet via heta linjen. Vi pratade mycket i telefon och jag fick mängder av brev av honom. Han var aktiv i ung vänster och jag råkade nämna var jag bodde någonstans. Han sa att han skulle ge mig en överraskning. Dagen därpå låg det mängder av klistermärken från ung vänster över hela min gård. Hans brev skrev han med väldigt fin handstil och ofta skrev han dem i en cirkel över hela pappret. Vi träffades en gång, men då var det inte alls lika livat i diskussionerna, ganska tyst. Sen hördes vi inte mer. Jag tyckte att han var lite udda, men att han var rolig att prata med och väldigt engagerad i mig och mitt liv och kom ihåg allt man sagt osv.

Såg sen en bild i tidningen på honom och artikeln om våldtäkten på finlandsfärjan. Kunde inte koppla att det var just han förrän jag läste namnet i artikeln, men kände igen honom som fan på fotot.

Jag har kvar alla breven för övrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback