Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 12:03
  #205
Medlem
Pixie2s avatar
Har haft med mig benso och andra droger utan recept på flygplan utan att något har hänt. Men det beror väl mer på hur stora mängder du har med dig också.
Har haft starkare droger med mig med, men inget jag rekommenderar, kanske bara jag som hade tur.
Citera
2017-12-13, 13:14
  #206
Medlem
bara lägga det i tuggummipaket-problem solverat.
Citera
2017-12-13, 13:18
  #207
Medlem
Lägg i valfri ficka eller bagage. Dom letar inte efter mediciner.

Jag tror det bara blir värre om du "gömmer" dom om dom hittar det.
Citera
2017-12-30, 15:27
  #208
Medlem
Valium

Tja, befinner mig i Thailand och har fått tag på Valium pga sömnsvårigheter, nu är min fråga.. är det safe att ta med sig en karta hem? Vill helst ta två-tre på flyget från Bangkok så man sover gott, jag flyger dock först från Phuket inrikes till Bangkok.

Vad tror ni? En karta på 10 tabletter i necessären?
Citera
2017-12-31, 19:45
  #209
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avaro
Tja, befinner mig i Thailand och har fått tag på Valium pga sömnsvårigheter, nu är min fråga.. är det safe att ta med sig en karta hem? Vill helst ta två-tre på flyget från Bangkok så man sover gott, jag flyger dock först från Phuket inrikes till Bangkok.

Vad tror ni? En karta på 10 tabletter i necessären?
Inga problem om du inte har extrem otur och tullen får för sig att granska innehållet i din necessär. Brukar ta med mig åtminstone 4 pack 10mg Diazepam/Valium varje gång jag åker hem från Thailand.
Citera
2018-01-06, 16:39
  #210
Medlem
SnobbenLs avatar
Köp en tröja med såna populära tyglappar på armbågarna, sprätt upp , tryck in piller och sy igen.

En tub kaviar , öppna och tryck in piller

Göm i håret om du är tjej. Tejpa dom på baksidan av huvet och låt håret falla över

Skruva loss hjulen på din resväska och klistra fast dom inuti och montera tillbaks hjulen

Lägg i snusdosan (portion) , klipp sönder några prillor och Tryck in piller före du limmar ihop igen

6-pack med turist öl , tryck ner piller i kartongen

Apelsin i handbagage , gör ett litet hål med borr . Tryck in piller, sätt tillbaks klistermärke över hålet

Lägg dom under läppen och ha en snusdosa i framfickan. Tror inte dom undrar om det är snus eller annat under läppen av en svensk turist

Bluetooth headset , skruva isär och lägg inuti muffen

Kan hålla på hela dagen. Oroa dig inte för du åker inte dit
Citera
2018-01-19, 09:34
  #211
Medlem
Jag flyger mycket.
Över 20 år har jag knäppt ut
Benzon från förpackningen och
Lagt dem i myntfickan på byxorna. Enda chansen att de ska
fånga dej är om de gör en riktig
Strip search och letar efter narkotika. Och det blir ingen stor affär av att du skulle ha några
Benzo för eget bruk.
På kargan kan det vara lite folie
och jag misstänker att det kan
ge utslag på larmbågen.
Därför har jag alltid knäppt ut dom. Myntfickan är bättre än handbagaget. För om de öppnar din necessär eller liknande så hittas de direkt. Sen är det upp till tullgubben vad han tycker att
det är värt att plocka av dej från kön och eventuellt göra en anmälan. Ligger de inte i kartan kan du alltid säga att det är en koffeintablett eller astmamedicin.

Ska du ta med dig 1000 tabletter
så är på kroppen du ska göra det
alla dagar i veckan 🤘
Citera
2018-05-27, 10:53
  #212
Medlem
Att resa inom EU med receptbelagda läkemedel

Den här frågan passar inte riktigt i stora smuggeltråden då det är en sorts gråzon mellan smuggling och legal import det är frågan om.

Jag åker inom kort till ett sydeuropeiskt land och har recept på diazepam som jag tänkte deklarera enligt praxis. Tyvärr verkar det dock som att jag inte kommer att ha mitt recept påfyllt innan resan, och har fått köpa diazepam "från annat håll" som är av en annan tillverkare.

Nu till frågan; kan jag stoppa piller med samma aktiva ämne (men ett aningen annat utseende då det är från annan tillverkare) i mina orginalförpackningar som jag sparat och deklarera dom utan att tullen märker någon skillnad, eller är det bättre odds på att bara smuggla skiten (ytterst sällan jag har stött på någon tull när jag flugit inom eu till och från mindre flygplatser)?
Citera
2018-06-09, 01:37
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanditious
Nu till frågan; kan jag stoppa piller med samma aktiva ämne (men ett aningen annat utseende då det är från annan tillverkare) i mina orginalförpackningar som jag sparat och deklarera dom utan att tullen märker någon skillnad, eller är det bättre odds på att bara smuggla skiten (ytterst sällan jag har stött på någon tull när jag flugit inom eu till och från mindre flygplatser)?

Det är väldigt många människor på långdistansflyg, och om du skulle bli inkallad till tullen så är väl inte de några apotekare som kan se skillnad på tillverkare av piller. Hur mycket ska du ta med dig egentligen? Jag har rest i europa med ett par piller på fickan/i necessären 4-5 gånger och det har aldrig varit några problem. Men om du ska ta med dig 100 piller kanske du vill deklarera dem.

Lagligt sett vet jag inte hur det ser ut med en annan tillverkare än receptet säger, men tullen bryr sig nog inte om folk som tar med lugnande medicin till sig själv. Det vore en annan sak om du tog med dig en ryggsäck fylld med piller.
Citera
2018-06-09, 01:43
  #214
Medlem
Jag hittade lite intressant läsning om narkotikahundar, där vissa användare påstår att det knappt existerar några hundar som är tränade på medicin och att markering från en sådan hund inte är värt jättemycket. Ca 50% av markeringarna är falska, säger en användare. Detta gör mig lite lugnare iaf.
Citera
2018-07-18, 08:42
  #215
Medlem
wgets avatar
Tycker många gett dig bra svar angående långflygningar, men om du ska flyga så kort som till England och vill vara säker är det väl bara att försöka anlända så sent som möjligt (checka in bagage först) och poppa klonazepamen precis innan securityn. Den har ju ändå så pass lång verkningstid så du borde hinna fram till England.

Edit:
Såg nu att tråden var gammal. Nå ja, det samma borde gälla för de flesta flyg inom EU.
Citera
2018-12-25, 21:16
  #216
Medlem
Tjena!


Hur riskfyllt är det egentligen att stoppa ner 3-4 ikto 2mg i det incheckade bagaget till Thailand?

Vilka konsekvenser skulle jag åka på om dom hittade det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback