Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-25, 10:29
  #1
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Hejsan allihopa,

Jag är med i CampSweden, och efter att ha läst lite trådar så har jag stött på relativt mycket kritik. Jag skapar denna tråd i syfte för att besvara frågor och kritik så mycket jag kan, jag förstår att det finns ett utbrett missnöje, men även glädje för att det finns åtminstone en supporterförening som stödjer landslaget.

Eftersom att jag inte är med i styrelsen, så kan jag inte besvara djupa detaljfrågor, men jag har varit med sedan 2007, så jag har åtminstone en relativt bra insyn i föreningen.

Om ni har några frågor, ställ dem gärna!
Citera
2010-08-25, 10:41
  #2
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Hejsan allihopa,

Jag är med i CampSweden, och efter att ha läst lite trådar så har jag stött på relativt mycket kritik. Jag skapar denna tråd i syfte för att besvara frågor och kritik så mycket jag kan, jag förstår att det finns ett utbrett missnöje, men även glädje för att det finns åtminstone en supporterförening som stödjer landslaget.

Eftersom att jag inte är med i styrelsen, så kan jag inte besvara djupa detaljfrågor, men jag har varit med sedan 2007, så jag har åtminstone en relativt bra insyn i föreningen.

Om ni har några frågor, ställ dem gärna!

Vad sysslar ni med i CampSweden? Lite mer ingående för oss ovetande.
Citera
2010-08-25, 10:49
  #3
Medlem
Eller hur, man hör aldrig någon sång eller något från svenska fans.

Tycker Sverige är i topp när det gäller läktarkultur/stämning per capita i Allsvenskan.

Sett till hur relativt dålig ligan är så är stämningen på de flesta allsvenska arenor fantastisk.

När vi kommer till Landslaget dock så sjungs vi ut av 50 bortasupportrar gång efter gång i princip. Har vi ens några sånger? Det enda man hör är ju fem kids skrika "Vi vill se Zlatan vinka och Andra sidan är ni klara?"

Jag skäms ofta över att vara svensk under landskamper.
Citera
2010-08-25, 10:53
  #4
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jag skäms ofta över att vara svensk under landskamper.
Jasså? Och vad gör du själv för att förbättra situationen?
Citera
2010-08-25, 10:53
  #5
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Vad sysslar ni med i CampSweden? Lite mer ingående för oss ovetande.

CampSweden är i simpla drag Landslaget supporterklubb, SvFF har sin egna supporterklubb, Fotbollsupporter som man köper biljetter till turneringarna av för lojalitetspoäng, men är mer eller mindre bara ett företag.

Det CampSweden försöker göra är att skapa en levande stämning på landslagsmatcherna, detta har pågått sedan fotbolls EM 2004. B.l.a så är det Campsweden som har ansvarat för alla TIFO arrangemang på Råsunda och Ullevi genom åren när landslaget har spelat. Tifot mot danmark 2007 vilket va vårt flaggskepp gällande Tifon hitills.

Men i korta drag så försöker vi i Campsweden att skapa en levande stämmning på våra Hemma, borta och tuneringsmatcher. Vi har i en ständig dialog med SvFF försökt få egna sektioner på råsunda, vilket inte varit det enklaste, ni inom klubblagsfotbollen förstår nog vårt dilemma med dem, dock så har vi fått våra egna sektioner på Hemmamatcherna (Råsunda, sektion 213-214, kom gärna och ställ er där med oss om ni har lust att sjunga!).

Kan även tillägga att vi fått våra egna sektioner på alla borta matcher!
__________________
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2010-08-25 kl. 10:59.
Citera
2010-08-25, 10:57
  #6
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Eller hur, man hör aldrig någon sång eller något från svenska fans.

Tycker Sverige är i topp när det gäller läktarkultur/stämning per capita i Allsvenskan.

Sett till hur relativt dålig ligan är så är stämningen på de flesta allsvenska arenor fantastisk.

När vi kommer till Landslaget dock så sjungs vi ut av 50 bortasupportrar gång efter gång i princip. Har vi ens några sånger? Det enda man hör är ju fem kids skrika "Vi vill se Zlatan vinka och Andra sidan är ni klara?"

Jag skäms ofta över att vara svensk under landskamper.

Jag håller inte med, under VM 2006, och EM 2008 tycker jag att vi va de bästa supportrarna, dock är det inte alltid enkelt att försöka styra upp något då det är SVFF som bestämmer helt på Landslagsmatcherna, och att försöka hantera dem är som att försöka sig på en hjärnoperation utan någon utbildning. Vi har dock kommit en bit, och jag anser att det vi gör är bättre än inget

Låt mig även tillägga ang ramsor att om vi skulle ta melodi och ramsor från några klubblag så skulle det bli hus i helvete då vi redan är såpass inpopulära att de flesta skulle spy galla över oss mer än de redan gör. Plus att Campsweden är för alla, om vi börja sjunga IFK ramsor eller AIK ramsor skulle folk inte vilja sjunga med oss. Vi försöker hitta på våra egna ramsor, det är dock ganska svårt. Men som sagt, vi har iaf kommit en bit påvägen.
Citera
2010-08-25, 11:05
  #7
Medlem
Pintuss avatar
Min gissning till er (påstådda) impopularitet är att ingen vet vad ni gör? Jag själv har iaf aldrig hört talas om er, och då säkerligen fler som inte gjort det, då jag anser mig själv som hyffsat fotbollsintresserad.
Bättra på ert varumärke, bli mer kända och därigenom bli populärare.

Är det ni som brukar sjunga "in med bollen i mål" på landslagets hemmamatcher?
Citera
2010-08-25, 11:06
  #8
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Min gissning till er (påstådda) impopularitet är att ingen vet vad ni gör? Jag själv har iaf aldrig hört talas om er, och då säkerligen fler som inte gjort det, då jag anser mig själv som hyffsat fotbollsintresserad.
Bättra på ert varumärke, bli mer kända och därigenom bli populärare.

Är det ni som brukar sjunga "in med bollen i mål" på landslagets hemmamatcher?

Vi har flaggor och annat dylikt som det står campsweden på, vi har varit omnämnda i ett antal tidningar, och TV under mästerskapen, så vi gör vårt bästa.

Bland annat, ja.
Citera
2010-08-25, 11:12
  #9
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Vi har flaggor och annat dylikt som det står campsweden på, vi har varit omnämnda i ett antal tidningar, och TV under mästerskapen, så vi gör vårt bästa.

Men det verkar inte tillräckligt eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Bland annat, ja.

Sluta upp med det tramset då så ska ni se att det blir fart på er popularitet.
Citera
2010-08-25, 11:17
  #10
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Men det verkar inte tillräckligt eller hur?



Sluta upp med det tramset då så ska ni se att det blir fart på er popularitet.

Inte enligt dig ja, men vi hade som mest 4300 medlemmar i vår förening, nu är vi ca 2000 permanenta. Men vi försöker som sagt att synas och höras i fotbolls landskampsammanhang.

Vi är öppna för förslag ang sånger, bara att gå in på www.campsweden.se och regga dig och ge förslag.
__________________
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2010-08-25 kl. 11:22.
Citera
2010-08-25, 11:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Inte enligt dig ja, men vi hade som mest 4300 medlemmar i vår förening, nu är vi ca 2000 permanenta. Men vi försöker som sagt att synas och höras i fotbolls landskampsammanhang.

Vi är öppna för förslag ang sånger, bara att gå in på www.campsweden.se och regga dig och ge förslag.

Men ni syns ju och hörs mindre än borta-ländernas publik som är över 10 gånger färre på landskamperna. Varför inte bara lägga ner supporterföreningar kring landslaget när det uppenbarligen inte finns något intresse av någon läktarkultur utöver sporadiska applåder?
Citera
2010-08-25, 11:40
  #12
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Men ni syns ju och hörs mindre än borta-ländernas publik som är över 10 gånger färre på landskamperna. Varför inte bara lägga ner supporterföreningar kring landslaget när det uppenbarligen inte finns något intresse av någon läktarkultur utöver sporadiska applåder?

Bara att youtube söka på campsweden så motbevisar det ditt uttalande ganska snabbt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback