Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-07-07, 05:34
  #25
Medlem
nuppares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultras77
om du öppnar sadeln! asso skruva bort den! så kommer du att se förgasaren och cdi boxen! i cdi boxen finns en sockerbit med sladdar! en av sladdarna är rosa! klipp av den rosa kabeln! eller ryck av den de e nog bäst! det var ett sätt att trimma din baotian! eller i toppen av föggen! så finns ett svart lock, skruva upp locket och där inne finns det som en fjäder eller, en sak som typ liknar en säkring ,ta bort den! och skruva tillbaks det svarta locket ! då har du en mopppe som ökat i hastighet ca 20-25km!!!

Jag sket i att öppna sadeln..Jag lyfte på den och gav fan i att skruva bort den. Jag skruvade bort det svarta täcklocket i botten (en skruv). Och mycket riktigt där satt en gummi läpp över förgasaren. (Och nej det finns ingen skruv på min). CDI boxen ligger mycket riktigt inte i den mot förmodade öppnade sadeln utan vid batteriet som finns i golvet under gummimattan. Och en "sockerbit" är en kontaktmojäng som har skruvar och en möjlighet att fästa kablar i. Jag skulle nog inte kalla den för "sockerbit" den som sitter i cdi boxen. Men jag lossade på den rosa kabeln och den varvar mer nu. Men jag tror att jag ska byta vikter i variatorn och gå vidare därifrån (Fan moppen har inte gått mer än 8 mil).
Citera
2012-07-07, 09:00
  #26
Medlem
nuppares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Ingen idé att ens försöka trimma en baotian

OfT: Har faktiskt funderat länge på det där med trimmade moppar o olovlig körning.
Det är ju fan mindre risk att bli tagen på mc än en trimmad moppe som man hör på flera mils avstånd.
Dessutom är det ju oändligt mycket mer tryck i en mc
Mycket mer tryck i en 457 Hemi (Motorcyklar e för bögar och knarklangare).
Citera
2018-10-06, 11:57
  #27
Medlem
Vi har en Baotian Retro 2018 och och jag har både hört och läst om rosa kablar som ska klippas för att åsidosätta hastighetsspärren.
Jag har inte gjort någon grundlig obduktion ännu, utan undrar om någon sitter på någon quickfix för just denna modell (Retro 45km/h 2018) Var hittar jag kabeln och vilken är det? Annars antar jag att det bara är till att börja leta bakom variatorkåpan och följa sig fram till bästa skarv. Jag hade tänkt montera en brytare på kablen och på så vis få ett "glesbygdsläge" och ett "cityläge"
Citera
2018-10-08, 21:40
  #28
Avstängd
finns en lila kabel vid batteriet , sitter i styrenheten nånstans, klipp den så gör den 55
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback