• 18 070 online
  • 1 179 558 medlemmar
  • 60 905 011 inlägg
2017-08-13, 16:47
Medlem
Har en röd Ronex TV game center, dock endast konsolen, I fint skick.

Samt en Fairchild Channel F i bra skick, med 8 spel i nötta kartonger.

Vad kan man sälja detta för?
Citera
2017-08-14, 11:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Har en röd Ronex TV game center, dock endast konsolen, I fint skick.

Samt en Fairchild Channel F i bra skick, med 8 spel i nötta kartonger.

Vad kan man sälja detta för?

Inga större summor, Ronex får du kanske någon hundring för Fairchild kan sticka iväg med 8 spel kanske en tusing
Citera
2017-08-31, 15:52
Medlem
Koyaks avatar
Några snes/nes spel som jag tänkte sälja men har ingen aning om vad jag ska sätta för pris.

SNES
Castlevania Vampire's Kiss
Super Castlevania IV (Med låda)
Secret Of Mana
Aladdin
Donkey Kong Country
Turtles In Time (Med låda)

NES
Rygar
Kid Icarus
TMNT
Kung Fu
Citera
2017-08-31, 16:41
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Några snes/nes spel som jag tänkte sälja men har ingen aning om vad jag ska sätta för pris.

SNES
Castlevania Vampire's Kiss
Super Castlevania IV (Med låda)
Secret Of Mana
Aladdin
Donkey Kong Country
Turtles In Time (Med låda)

NES
Rygar
Kid Icarus
TMNT
Kung Fu
Om du ändå har bestämt dig för att sälja så är det väl bara att lägga ut till budgivning? Du kommer definitivt få bra betalt för samtliga SNES-spel om du kör en auktion i en dedikerad spelgrupp på Facebook eller på Tradera. Till NES är Kid Icarus mest värt men inget är någon dyrgrip.
Citera
2018-02-21, 23:31
Avstängd
Vad tror ni om PS2 och PS3 spel? Finns massvis på andrahandsmarknaden som går för korvören, kommer dessa alltid vara lågt värderade? Jag har massa PS2 spel nämligen som jag funderar på att sälja. Dom går idag inte för mer än en 20-lapp men undrar ifall det är värt att behålla dessa i hopp om att priserna går upp.
Citera
2018-03-02, 08:22
Medlem
Tänkte skriva upp mina spel. och tänkte flashback skulle hjälpa med värdering,
just 4 fun

Secret of mana -

Chronotrigger -

Super metroid - Kartong/manuell

Zelda - Kartong/manuell

Contra - Kartong/manuell

Megaman x - Kartong/manuell

Alien - Kartong/manuell

SuperPunchOut - Kartong/manuell

Zombies - Kartong/manuell

Family adams - Kartong/manuell

Lostvikings - Kartong/manuell

Breath of fire 2 -

Secret of evermore -

Yoshi island - Kartong/manuell

SuperMarioKart - Kartong/manuell

SuperCastelvania4 - Kartong/manuell

Dariustwin - Kartong/manuell

Equinox - Kartong/manuell

Lawnmover man -

Demolotion Man

Street fighter 2 - Kartong/manuell

Super mario world - Kartong/manuell

Super mario allstars -

turtles in time - Kartong/manuell

Asterix - Kartong/manuell

Axelay -

Actraiser - Kartong/manuell

Pitfall -

Har några fler spel som jag ej kmr på atm
Citera
2018-05-12, 19:35
Medlem
Tjena.
När jag var liten fick jag en Commodore 64 av min morfar. Den nyare varianten tror jag att det är. Fick även en egen kopierad Kassett med flertalet spel. Antar att detta inte är speciellt värdefulla i sig.
Men när min morfar gick bort för 10 år sedan så ärvde jag resten av hans commodore samling. Flertalet kassetspelare, floppydiskläsare och en massa spel, typ två banankartonger fulla. Både kopior och original med kartong. Jag har hela tiden sparat allt av sentimentala skäl. Haft det uppe lite då och då under årens lopp och alla grejer verkar fungera.

Nu undrar jag om det finns något värde i grejerna. Vet att NES och SNES har fått ett uppsving de senaste åren, men hur är det för Commodore?

Tack på förhand.
Citera
2018-05-13, 10:35
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowdamien
Tjena.
När jag var liten fick jag en Commodore 64 av min morfar. Den nyare varianten tror jag att det är. Fick även en egen kopierad Kassett med flertalet spel. Antar att detta inte är speciellt värdefulla i sig.
Men när min morfar gick bort för 10 år sedan så ärvde jag resten av hans commodore samling. Flertalet kassetspelare, floppydiskläsare och en massa spel, typ två banankartonger fulla. Både kopior och original med kartong. Jag har hela tiden sparat allt av sentimentala skäl. Haft det uppe lite då och då under årens lopp och alla grejer verkar fungera.

Nu undrar jag om det finns något värde i grejerna. Vet att NES och SNES har fått ett uppsving de senaste åren, men hur är det för Commodore?

Tack på förhand.

Beror på vad det är för spel, har du Giana sisters original så är det värt en del, som sagt beror helt på vad det är för spel?
Citera
2018-05-14, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Beror på vad det är för spel, har du Giana sisters original så är det värt en del, som sagt beror helt på vad det är för spel?

Det är jag inte så säker på att jag har original. Vet att jag har något Piratspel i lila kartong med karta till. Kommer ihåg att jag spelade det mycket med min kusin.
Men får kolla igenom och se vad jag har.
Citera
2018-05-14, 06:55
Medlem
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ml0001
Vad tror ni om PS2 och PS3 spel? Finns massvis på andrahandsmarknaden som går för korvören, kommer dessa alltid vara lågt värderade? Jag har massa PS2 spel nämligen som jag funderar på att sälja. Dom går idag inte för mer än en 20-lapp men undrar ifall det är värt att behålla dessa i hopp om att priserna går upp.

PS2 beror ju på vilka det är?
Citera
2018-05-22, 07:28
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag har Atlantis 2 big box fortfarande inplastad från 90-talet. Ett kanske rätt okänt spel idag vad vet jag.
Vad kan det tänkas vara värt?
Citera
2018-07-03, 02:25
Medlem
EdvardGriegs avatar
Inte för att jag vill sälja men skulle vara kul att veta ändå. Har ett gammalt Nintendo 64 med expansion pak och en handkontroll. Allt fullt fungerande och i väldigt fint skick. Har dessutom ett 10-tal spel, de flesta enbart kassetter men har kartong till ett par och även manual till ett. Har bland annat Super Mario 64, Zelda Ocarina of Time, Donkey Kong 64, Yoshis Story och Super Smash Bros. Det är främst värdet på konsolen jag är intresserad av men vore kul att veta vad man skulle kunna få för spelen också.
Citera