Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-22, 10:07
  #1
Banned
murmelmannens avatar
Att dra ut tänderna på alla avlidna låter groteskt.Men är det inte motiverat av miljöskäl?Socialstyrelsen föreslår detta för att minska utsläpp av kvicksilver från dom avlidnas amalganfyllningar
Citera
2004-05-22, 10:15
  #2
Medlem
farbror einars avatar
Likskändning!!.
Om dom tar lite amalgam i munnen som miljöfara kan man ju börja med att ta bort den största miljöfaran.
Såsom bilar,mm mm.
Citera
2004-05-22, 10:40
  #3
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Att dra ut tänderna på alla avlidna låter groteskt.Men är det inte motiverat av miljöskäl?Socialstyrelsen föreslår detta för att minska utsläpp av kvicksilver från dom avlidnas amalganfyllningar

Jamen vem vill ha det jobbet då? Urk! Tänka att ta fram tången och dra ut gaddarna på en 4 veckor gammal stinkande svälld döing som glor på en....uäääk! Det klarar jag mig utan i allafall.
Citera
2004-05-22, 10:41
  #4
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Det borde finnas bättre sätt att göra detta än att dra ut tänderna på dem.

Filtrera bort kvicksilvret ur röken då man eldar upp dem t ex.

Men att dra ut tänderna är ju nog det billigaste sättet. Ett bra ställe att placera långtidsarbetslösa byggnadsarbetare kanske, de borde ha vana att nyttja verktyg och dessutom erforderlig kroppsstyrka.

Eller nej vänta, ett perfekt jobb för miljöjesusen Yvonne Ruwaida som fuskat med sina taxikvitton. Gör en insats, Yvonne!

Skämt åsido, det här är inget nytt problem, man har funderat på det här i årtionden och det finns andra sätt att lösa problemet.

Sen tycker jag att det är extremt korkat av farbror einar att jämföra bilar, som släpper ut kväveoxider och koldioxid, med kvicksilvret som miljöfara. Biologiskt och tekniskt är det två helt åtskilda problem.
Citera
2004-05-22, 11:09
  #5
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Likskändning!!.
Om dom tar lite amalgam i munnen som miljöfara kan man ju börja med att ta bort den största miljöfaran.
Såsom bilar,mm mm.
Personligen skulle jag inte ha ngt problem med att få tänderna rensade före bränning men däremot tycker jag synd om den som skall göra det om man inte automatiserar det eller arbetar med filtrering efter att man bränts.

Det handlar ju inte om att ta hand om det ena eller det andra problemet *tänder kontra bilar*
utan om att angripa ALLA problem.
Citera
2004-05-22, 12:31
  #6
Medlem
Carcasss avatar
Det där är ett jobb som hade passat mig.
Citera
2004-05-22, 14:00
  #7
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Det där är ett jobb som hade passat mig.

Du tänkte väl sno tandguldet antar jag.
Citera
2004-05-22, 15:24
  #8
Medlem
Pastor Sulas avatar
Solklar likskändning.


Man upphör aldrig att förvånas över hur materialismen har brytit ner mänsklig värdighet i takt med att ekologismen har förvandlat mänskligheten till en harig massa.
Citera
2004-05-22, 17:39
  #9
Medlem
Ja men vad är det här för storm i ett vattenglas. Lik ska återgå till kretsloppet och vi måste tänka på miljön för de som lever. Det utförs massa likskändning ändå med obduktioner osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback