Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-05-22, 01:31
  #1
Medlem
BigDukes avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...481076,00.html


"Miljöpartiet har tidigare drivit kravet på ett moratorium för 3 G-sändare men kongressen gick alltså ett steg längre och slog fast att de master som redan finns ska monteras ner. Det skulle göra de nya mobiltelefonerna 3 G obrukbara.
Partistyrelsen hade först sagt ja men ändrade sig när den insåg konsekvenserna av ett sådant beslut och yrkade på avslag."

Så vi bodde på samma planet trots allt...
Att man kan rösta igenom något sådant förstärker bara min tro på att de vänsterpopulistiska partierna bara är ute efter kortsiktiga politiska poäng och struntar helt i att ta ansvar för landets utveckling.
Citera
2004-05-22, 07:05
  #2
Medlem
Fet-Everts avatar
Förvånad? Nej!

Snacka om att spela på folks rädsla. Varför är vi rädda för strålning från mobilmaster men inte att vistas i solen, som bevisligen innehåller för oss skadlig strålning?
Citera
2004-05-22, 08:05
  #3
Medlem
Det vet väl alla att Miljöpartiet är ett parti som helst av allt vill avskaffa all utveckling, och skicka oss tillbaka till medeltiden!!!!

Nä,Jag hoppas på 4% spärren!!! Ut med dom bara!!!
Citera
2004-05-22, 08:35
  #4
Medlem
Mysonoxens avatar
Personligen vill jag släcka ner miljöpartiet
Citera
2004-05-22, 11:01
  #5
Medlem
viperinos avatar
Personligen är jag inte så förtjust i Miljöpartiet speciellt Gustav Fridolin.
Men angående 3G måste jag faktiskt hålla med dem.

Klart man blir förbannad när man ser Ulrika Messing försvara 3G utbyggnaden, vad fan vet hon om elektromagnetiska fält.
Problemet är att exponering av strålning från mobiltelefoner och 3G-master först kanske ger effekt om 30-50 år.


Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Förvånad? Nej!
Snacka om att spela på folks rädsla. Varför är vi rädda för strålning från mobilmaster men inte att vistas i solen, som bevisligen innehåller för oss skadlig strålning?

Men du kan välja att inte utsättas för solljus genom att inte vistas med allt för tunna kläder det kan du inte med strålning från mobilmaster.
Citera
2004-05-22, 11:07
  #6
Banned
murmelmannens avatar
Dom vill fan ha tillbaka medeltiden.Stäng alla kärnkraftverk och chockhöj bensinskatten.Att öppna alla gränser för massinvandring är även deras mål.
Citera
2004-05-22, 11:59
  #7
Medlem
Ampersands avatar
Jag tycker att det är upprörande att Miljöpartiet inte agerar kraftfullt mot den kosmiska bakgrundsstrålningen.
Citera
2004-05-22, 12:08
  #8
Banned
thompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperino
Personligen är jag inte så förtjust i Miljöpartiet speciellt Gustav Fridolin.
Men angående 3G måste jag faktiskt hålla med dem.

Klart man blir förbannad när man ser Ulrika Messing försvara 3G utbyggnaden, vad fan vet hon om elektromagnetiska fält.
Problemet är att exponering av strålning från mobiltelefoner och 3G-master först kanske ger effekt om 30-50 år.




Men du kan välja att inte utsättas för solljus genom att inte vistas med allt för tunna kläder det kan du inte med strålning från mobilmaster.

Håller med till fullo.
Att dessa pappskallar dessutom går telebolagens ärenden istället för befolkningens är skrämmande.
Ledningsrättslagen och annat sånt kommunistskit är inget jag vill ha. Om någon jävla tomte beslutar att sätta upp en 3G-mast på min tomt så går jag ut och river skiten. Sätt skiten i Stockholm utanför riksdagshuset istället, fan inte på min tomt!

Det är dessutom idiotiskt att man ger tillstånd till att slänga upp en massa master för något man inte vet ett skit om effekterna av. Den enda forskning som finns säger just att strålningen är farlig. Och den forskningen är baserad på strålning i 45 minuter. Med en mast så har du strålning 24h/dygnet.
Ännu mer skrämmande är att det inte ens behövs bygglov för att slänga upp en 3G-sändare på husväggar. Kommunen blir inte ens informerad när sånt skit sätts upp. Du kan ha en sändare på andra sidan gatan - 10 meter ifrån din lägenhet, som sänder strålning rakt in i ditt sovrum.
Men visst, är det någon som vill ha strålning rakt i huvudet 24 timmar om dygnet så gärna för mig. Men fan inte jag!

Som sagt, sätter någon upp en mast eller sändare i närheten av mig så river jag ner skiten.
Citera
2004-05-22, 12:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Håller med till fullo.
Att dessa pappskallar dessutom går telebolagens ärenden istället för befolkningens är skrämmande.
Ledningsrättslagen och annat sånt kommunistskit är inget jag vill ha. Om någon jävla tomte beslutar att sätta upp en 3G-mast på min tomt så går jag ut och river skiten. Sätt skiten i Stockholm utanför riksdagshuset istället, fan inte på min tomt!

Det är dessutom idiotiskt att man ger tillstånd till att slänga upp en massa master för något man inte vet ett skit om effekterna av. Den enda forskning som finns säger just att strålningen är farlig. Och den forskningen är baserad på strålning i 45 minuter. Med en mast så har du strålning 24h/dygnet.
Ännu mer skrämmande är att det inte ens behövs bygglov för att slänga upp en 3G-sändare på husväggar. Kommunen blir inte ens informerad när sånt skit sätts upp. Du kan ha en sändare på andra sidan gatan - 10 meter ifrån din lägenhet, som sänder strålning rakt in i ditt sovrum.
Men visst, är det någon som vill ha strålning rakt i huvudet 24 timmar om dygnet så gärna för mig. Men fan inte jag!

Som sagt, sätter någon upp en mast eller sändare i närheten av mig så river jag ner skiten.

Det gick inte så bra på fysik lektionerna antar jag?
Oroa dig mer över grannens gamla trådlösa telefon.
Citera
2004-05-22, 12:23
  #10
Banned
thompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det gick inte så bra på fysik lektionerna antar jag?
Oroa dig mer över grannens gamla trådlösa telefon.

På den tiden jag gick i skola så hade vi ingt om radiostrålning från telefoner och master på fysiken.
Men du får gärna förklara för en okunnig person som mig varför jag skulle vilja ha en jävla mast på min tomt, när det tillochmed finns forskning som visar att strålningen är farlig i så kort tid som 45 minuter.
Och varför jag ska gilla en lag som säger att markägaren inte har ett piss att säga till om ifall någon vill slänga upp en stor ful mast på tomten.
Andra länder har beslutat om ett gränsvärde för strålningen. Det gränsvärdet är 10.000 (TIO TUSEN!) gånger lägre än i Sverige.

Din grundskole-fysik verkar ju vara bättre än forskningen?


Personligen så ogillar jag mobiltelefoner i överlag vad gäller strålning och skit. Men jag kommer att sitta och skratta gott åt alla som går runt med cansersvulster stora som fotbollar vid öronen om 20 år.
Citera
2004-05-22, 12:36
  #11
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
På den tiden jag gick i skola så hade vi ingt om radiostrålning från telefoner och master på fysiken.

Inte på våran skola heller. Vi var fullt upptagna med att utveckla cancer från den "ofarliga" asbesten våran skola hade i taket.
Citera
2004-05-22, 12:38
  #12
Banned
murmelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollux
Inte på våran skola heller. Vi var fullt upptagna med att utveckla cancer från den "ofarliga" asbesten våran skola hade i taket.
Ja och andas hälsosam radonluft.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback