Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-08, 09:17
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etanolkatt
South park, Family Guy och sånna där tecknade serier (eller vad man nu kallar dem).
How i met your mother känns också ganska överskattat. Visst kan jag kolla på det ibland, men blir lätt jättedrygt.
Lost och New Girl är bara jättetråkiga.
Också Solsidan känns lite lagom sådär överskattat. Alla bara snackar om hur de driver med oss vanliga svenssons och att serien är så himla bra och blabla, men jag ser inte poängen och tycker bara den är dryg.

How i met your mother verkar vara väldigt populärt bland tonårspojkar, själv har jag aldrig kollat på det men däremot Solsidan. Gav upp den serien mycket fort. De vänder sig till sin egen ålderkategori dvs denna kategori av människor jag refererar till som Fredrik Lindströms "ljust och fräscht".
Citera
2014-02-26, 16:33
  #770
Medlem
Calogeros avatar
Seinfeld är bäst. Våra värsta år är kult och jag kan absolut se charmen med serien.

Family Guy var rätt bra till en början, vissa avsnitt är sköna och smarta som exempelvis det när big fat Paulie är med (säsong 2). Någonstans i mitten tappade man fan allt och jag tycker numer att det är en extremt överskattad serie som jag inte ser charmen i.

Vet att det inte är rätt tråd att att skriva sina favoriter, men när vi ändå är igång så håller jag Seinfeld, Curb Your Enthusiasm och Futurama högst.
Citera
2014-05-01, 21:11
  #771
Medlem
Utav de serier som jag sett alla avsnitt av så är 7th heaven och 2 1/2 men allra sämst. Fattar verkligen inte hur jag kunde glo på varenda avsnitt av 7th heaven för några år sedan (till mitt försvar var jag typ 14 år och lättroad när jag såg det). Spyr nästan om jag ser en sekund av det på tv nuförtiden. Präktigare familj får man fan leta noga efter. Dessutom stör jag mig så in i norden på mamman i familjen. 2 1/2 men förstår jag inte heller hur jag kunde bli road av för några år sedan. Världens sämsta humor. Andra serier jag hatar som jag inte sett alla avsnitt av är Camelot, Days of our lives, Glamour, Holby city, Mike och molly, 99% av alla svenska serier...
Citera
2015-05-27, 01:36
  #772
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
Nu får jag säkert lite mothugg men jag gillade aldrig Fem myror är fler än fyra elefanter. Nu har jag förvisso inte sett skiten på år och dar men när jag var barn tyckte jag det var skittråkigt och det kändes mest som en ren bestraffning att behöva bänka sig framför TV:n när skiten sändes. Jag gillar Magnus & Brasse i övrigt men myrorna och elefanterna vill jag helst slippa se röken av igen.
Citera
2017-09-18, 10:27
  #773
Medlem
Astrorbits avatar
Lite off topic att prata om överskattade TV-serier. Men begriper inte hypen över Stranger Things... Otroligt överskattad serie.
Citera
2021-10-04, 15:28
  #774
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snefylla
Jag tycker Entourage är överskattat, alla älskar det. Dåliga skådisar och tråkig dialog, känns som en "coolare" version av OC och allt vad det heter, är så trött på Hollywood-glamour grejen. Har jag rätt eller är jag trångsynt och korkad?

EDIT: gillar dock Mark Wahlberg
The OC var en bra serie, men Entourage har jag inte sett alls.
Citera
2021-10-04, 15:32
  #775
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Sämsta skitserierna enligt mig måste vara How i met your mother, Scrubs och My name is Earl. Aldrig förstått mig på någon utav dessa. Finns ingenting som får mig att dra på smilbanden.
Har serierna någon handling? Det är nog mestadels där man ska skratta, men jag skrattar inte.
Citera
2021-10-04, 15:54
  #776
Medlem
Avsiktarens avatar
Nudlar och 08-or som sändes på ettan och tvåan samtidigt ur olika kameravinklar var inte särskilt roligt. Den hade inte mycket till handling heller.
Citera
2022-12-15, 15:29
  #777
Medlem
Trollmias avatar
Bumpar upp denna tråd för jag har nog sett århundradets mest usla serie. Så usel att jag har asgarvat åt mycket hela tiden. Den är så överdriven, så hemskt spelad att det får klockorna att stanna.

Mapleworth Murders (2020)

En mysterie/morddeckar-drottning i en liten stad får besök av sin unga släkting från Australien. Och det är en början till totalt kaos även om det finns indikationer att denna Mrs. Mapleworth har haft sitt finger med länge innan i stadens alla mord. (Tänk er lite Murder, she wrote).

Serien är på fyra mordfall men uppdelade i tolv avsnitt. Avsnitten själva är bara på typ 7,5 min till typ 10 min.

En del ansikten känner man igen. Det är mycket anspelningar på sex, inklusive folks namn (t.ex. Mrs Twatt), kroppsfunktioner av olika slag m.m.

Och som redan nämnt - den är urusel!! Men så hysteriskt så att man inte kan låta bli att titta på den. Den ligger på minusskala för mig egentligen - men den usla humorn, den torra humorn och alla inuendos gör att den faktiskt kliver upp och får 3 trollhattar av 10.

IMDB är lite mer generös än vad denna trollkärring är och ger den 6,5 av 10.

Om ni tittar på den - så känn er varnade!! Och slit den med hälsan.
Citera
2022-12-16, 19:15
  #778
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
How i met your mother
Okej Barney, du tror du är rolig och en ladys man, vi fattar. Men du suger kuk i verkligheten. American Pie-skådisen är ful som fan. Tåler inte serien. Börjar krypa i kroppen de gånger jag råkat zappa förbi.

Jag vet inte om det är världens sämsta serie. men barney är den mest felcastade person jag någonsin sett. Han har bara spelat mesiga väna roller tidigare men skall nu föreställa "player". Jag blev inte alls förvånad när han och sheldon kom ut som bögar (ungefär samtidigt).
Att något inte stämde hade jag på känn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback