Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-22, 11:47
  #1
Medlem
vilken fotbollsklubb har flest suportrar i sverige? jag är själv med i liverpools suporterklubb och där är det över 9000 medlemmar.
vilken fotbollsklubb är störst i värden i antal suportrar?
Citera
2010-08-22, 11:57
  #2
Medlem
mongokillers avatar
Skulle tippa på AIK eller IFK, men jag kan ha jätte fel
Citera
2010-08-22, 12:13
  #3
Medlem
Inte konstigt att allsvenskan har dåligt publiksnitt när liverpools supporterklubb i sverige har 9000 medlemmar? Är det sant?

IFK kan mycket väl vara det lag med mest supportrar sett till hela Sverige men de har knappast flest medlemmar, ganska långt ifrån tyvärr. Aik har flest om jag inte minns fel.
Citera
2010-08-22, 12:18
  #4
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondyh
vilken fotbollsklubb är störst i värden i antal suportrar?
Real Madrid
Citera
2010-08-22, 12:19
  #5
Medlem
Visserligen statistik från 2008, men finns en del angående medlemsantal i DIF, Aik och Bajen

http://www.difarkivet.se/sveriges_st...tsforening.asp
__________________
Senast redigerad av poisonidea 2010-08-22 kl. 12:22.
Citera
2010-08-22, 12:23
  #6
Medlem
Ja i sverige är det över 9000 BETALANDE medlemmar i Liverpools suporterklubb
Citera
2010-08-22, 12:32
  #7
Medlem
C8H11Ns avatar
Det blir lite svårt att tyda, då definitionen av "fan" inte är helt klar. Räknas t.ex Johan, 8 år som aldrig gått på en match men påstår sig hålla på laget (ofta pga deras framgångar).

Hur som helst här är ett svar från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
I hela landet så är IFK mest populärt. Om man sedan kan räkna alla som fans är en annan fråga, men som jag redan skrivit i någon annan tråd gjordes en undersökning förra året. Av de personer som hade ett favoritlag i fotboll svarade 13 % IFK, 10 % Djurgården, 9 % MFF, 8 % Bajen, 5 % AIK, o s v. IFK var det fjärde mest populära laget i Stockholm och näst mest populära i Malmö.

Har dessutom för mig att kungen håller på blåvitt
Citera
2010-08-22, 12:40
  #8
Medlem
Vidkun-Quislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Det blir lite svårt att tyda, då definitionen av "fan" inte är helt klar. Räknas t.ex Johan, 8 år som aldrig gått på en match men påstår sig hålla på laget (ofta pga deras framgångar).

Hur som helst här är ett svar från en annan tråd:


Har dessutom för mig att kungen håller på blåvitt


Kungen är djurgårdare!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kun...arden-1.689163
Citera
2010-08-22, 12:41
  #9
Medlem
Räknas man till publiksnitt är det AIK, som vunnit publikligan 36 gånger sedan allsvenskan startade http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=485

Man brukar säga, dock har jag ingen källa på detta, att IFK Göteborg är sveriges största klubb sett till antal fans, klubben är stor i hela västsverige.

Sen har vi Malmö FF i skåne. Djurgården och Hammarby i stockholm. Dessa fem klubbar tror jag kan fajtas om att vara störst.
Citera
2010-08-22, 12:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Har dessutom för mig att kungen håller på blåvitt

Om du med kungen menar Torbjörn Nilsson så ja, han är blåvit. Bernadotte är dock djurgårdare men hedersmedlem i Aik tror jag.
Citera
2010-08-22, 14:15
  #11
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTAT
Om du med kungen menar Torbjörn Nilsson så ja, han är blåvit. Bernadotte är dock djurgårdare men hedersmedlem i Aik tror jag.
Jag menade såklart kung över världen, Torbjörn "gud" Nilsson.
Citera
2010-08-22, 14:18
  #12
Medlem
Thoring89s avatar
Vi alla vet att Öis är störst bäst och vackrast, lås tråden mod vi har fått ett svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback