Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-18, 23:53
  #85
Medlem
JayGatsbys avatar
En konstig sak är att han framställer Bilderbergmötena som jättehemliga; det är ju offentligt var de är.
Citera
2015-02-14, 08:18
  #86
Medlem
Ser ut som vår vän stridspitt har sett till att söka sej utomlands.

Senaste kända address är visst nånstans på Kanarieholmarna - och med den inkomsten, vem kan klandra hen?

Bokarna tydligen oxo publixerade på Kindle. Orkade inte söka.

Mej bara hoppas att hen löser Palme mordet vad det lider.
Citera
2015-04-16, 22:07
  #87
Medlem
Enok1Halvars avatar
Men herregud foliehattar
Det han skriver är ju en roman, OCH, han säger ju i om den är första boken att allt inte är sant
Sen att vissa klåpare tror att Karl bildt dog i gisslandramat på Bilderbergmötet måste nog ses som det mest iq befriade som finns
En bra skriven roman ,skulle hoppas på en fortsättning även om allt inte är sant så ..............
Citera
2015-04-29, 00:43
  #88
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Ser ut som vår vän stridspitt har sett till att söka sej utomlands.

Senaste kända address är visst nånstans på Kanarieholmarna - och med den inkomsten, vem kan klandra hen?

Bokarna tydligen oxo publixerade på Kindle. Orkade inte söka.

Mej bara hoppas att hen löser Palme mordet vad det lider.
Har Jallai flyttat från Lidingö?
Citera
2015-05-03, 19:08
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
Har Jallai flyttat från Lidingö?
Nog står han skriven där fortfarande.
Citera
2015-06-06, 14:20
  #90
Medlem
Jag har funderat på en sak. Jallais första böcker var väldigt välskrivna. Nu syftar jag på Spionen på FRA, Landsförrädaren och Natoagenten. Sen när Bilderbergmötet släpptes var det direkt något jag slogs av när jag började läsa; det kändes inte som samma stil, det kändes inte som samma person hade skrivit den. Bilderbergmötet var inte alls lika tilltalande i mina ögon, jag tyckte den var rätt kass (inte bara handling utan även skrivstilen). När sedan I rikets tjänst släpptes i år (om Anton Modins ungdom) var den återigen välskriven och spännande.

Använder sig Jallai av spökskrivare men valde att göra ett försök på egen hand i Bilderbergmötet?
Citera
2016-05-31, 22:16
  #91
Medlem
TheOldGimps avatar
Jag har just avslutat "Spionen på FRA".
Instämmer att Jallai skriver rätt dåligt, men berättelsen är ju väldigt spännande i sig.

Hur som helst. Det är en sak som känns lite motstridigt och det är Jallais uppfattning om vilken nationalitet ubåten i Hårsfjärden hade. I boken skriver han att den var rysk och att Palme gav order om att den skulle släppas ut. Jallai skriver även på sin hemsida att det finns västtysk information om att Sverige och Ryssland kom överens om att just släppa rysarnas infångade ubåt.
Ändå skriver Jallai på andra ställen att ubåten var från NATO? Och att det var skälet till att den släpptes ut.

Någon har har lust att förklara? Anders Jallai - om du läser detta?
Citera
2016-05-31, 23:10
  #92
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Jag har just avslutat "Spionen på FRA".
Instämmer att Jallai skriver rätt dåligt, men berättelsen är ju väldigt spännande i sig.

Hur som helst. Det är en sak som känns lite motstridigt och det är Jallais uppfattning om vilken nationalitet ubåten i Hårsfjärden hade. I boken skriver han att den var rysk och att Palme gav order om att den skulle släppas ut. Jallai skriver även på sin hemsida att det finns västtysk information om att Sverige och Ryssland kom överens om att just släppa rysarnas infångade ubåt.
Ändå skriver Jallai på andra ställen att ubåten var från NATO? Och att det var skälet till att den släpptes ut.

Någon har har lust att förklara? Anders Jallai - om du läser detta?
Karln är en effektsökare och likt andra bloggare och författare kastar han ur sig en massa ounderbyggt som han framställer som verifierat för att väcka uppmärksamhet och trafik till bloggen och öka försäljningen av hans böcker.
Tröttsam typ.
Citera
2016-06-02, 00:10
  #93
Medlem
Kn Kroks avatar
1. Vår signalspaningsförmåga är utvecklad extremt tight med USA. Alla vet det.

2. Vi har övat med/mot USA /Nato under och över vattenytan sedan alltid.

3. Betänk att man inte måste sänka/spränga ubåtar för att visa motståndaren att man har 100% kontroll. Se senaste Ubåts-incidenten där inget "faktiskt" kunde rapporteras officiellt.

4. En utsläppt ubåt med skadade ryssar var nog en smartare signal till Moskva än om vi slaktat dem för att vi kunde.

5. Klart som fan att det sved för bröderna i bergen runt Danziger Gatt och på kobbarba och skären utmot Gunnarstenarna när man inte fick leverera.

6. Jallai är extremt insatt och hanterar sin kunskap väl.
Citera
2016-12-13, 11:20
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sour-appl
Nog står han skriven där fortfarande.


Med tanke på att han har jobbat som flygkapten (ingen fattigpension) och dessutom har goda inkomster på sina böcker känns det bara osannolikt att han skulle bo kvar här i Sverige.
Citera
2016-12-13, 13:36
  #95
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkennet
Med tanke på att han har jobbat som flygkapten (ingen fattigpension) och dessutom har goda inkomster på sina böcker känns det bara osannolikt att han skulle bo kvar här i Sverige.
Endast*
Citera
2016-12-13, 14:57
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Endast*

Ursäkta felaktig formulering. Det jag menade var att med den storleken på pension finns det liksom ingen anledning att stanna kvar här i Sverige och skatta bort den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback