Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-23, 13:45
  #133
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Men snälla du, om hon nekar till otrohet så går du vidare med allehanda löjliga åtgärder, hur gammal är min herre? 15 eller +35?

Du har redan bestämt dig att hon är otrogen, gör slut då!
Vafan ska du med överbevisning till?

Är det för att du i framtiden ska kunna spela ut henne mot Era gemensamma barn?

Du verkar blåsa mycket ovesäntlig tid på sånt som är mindre viktigt i sammanhanget när du faktiskt redan har bestämt dig hur det ligger till, du borde som ansvarsfull förälder, istället koncentrera dig på hur lösningen med barnen ska gå till på smidigast sätt och det jordiska.

Att göra slut med sin fru för att man TROR något som är baserat på INDICIER? Ja, det är ju fan lysande Sickan!

Du är säkert en sån där som skiter i väjningsplikten också...
Citera
2010-12-23, 13:45
  #134
Medlem
Waziis avatar
Abow
Citera
2011-06-13, 11:29
  #135
Medlem
Zorroo5s avatar
Haha roligaste tråden idag
Citera
2019-01-05, 14:06
  #136
Medlem
V-Ds avatar
Hur gick det TS?
Citera
2019-01-07, 14:20
  #137
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Hur gick det TS?


Som för de flesta par av idag:
(FB) Vilken kvinna skall jag välja?
Citera
2019-01-11, 08:43
  #138
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augustsson
Har lite problem i äktenskapet och vart vänder man sig om inte till flashback.

Jag och min fru har varit tillsammans i tio år och gifta i fem. Vi har två små barn. Sedan en tid tillbaka har jag börjat misstänka att hon är otrogen med en kollega. De jobbar på samma avdelning i sitt företag, men i var sin ände av landet. Eftersom de har gemensamt ansvar för vissa kunder så gör de ibland resor tillsammans och gör kundbesök (ca en gång/månad). Det är alltså i samband med dessa resor och hotellövernattningar som jag tror det hela sker.

För att kolla upp det hela så har jag snokat i hennes mobil och mail och fått bekräftat att deras relation inte bara rör sig på det professionella planet. Jag vill poängtera att jag inte är den svartsjuka typen och jag har aldrig tidigare snokat i någons förehavanden på det här sättet. Jag har själv hög integritet och respekterar normalt även andras, men i det här fallet hade jag börjat fatta misstankar och kände mig tvungen att kika lite.

Grejen är att jag inte hittade något smoking gun, dvs mess i stil med "kom in på mitt rum och ta mig hårt" eller liknande. I stället var det mer oskyldiga grejer som "tack för en trevlig kväll igår, kram". Dessutom avslöjades det att de vid några tillfällen under våren/sommaren badat tillsammans (troligen utomhus och alltså inte i något hotellbadkar). Deras mess avslutas regelmässigt med "Kram", vilket jag definitivt aldrig skulle skriva till en kollega. Jag har ännu inte konfronterat min fru med detta och vet inte vad jag skall göra.

Vårt äktenskap har väl varit lite stormigt den senaste tiden och det är inte bara hennes fel. Jag skulle därför kunna förlåta om hon flörtat lite med en kollega och gått ut och käkat på tu man hand mm. Om de haft sex tänker jag däremot ta ut skilsmässa. Jag har med andra ord avvaktat med att säga något till frugan eftersom jag inte hittat några entydiga bevis. Vad skall jag göra om jag konfronterar henne och hon nekar till att ha knullat sin kollega? Då är det ju definitivt slut på mitt snokande. Skall jag då vara glad och nöjd nästa gång hon åker på en affärsresa? Det alternativet känns inte så lockande.

Däremot börjar det även bli ohållbart att leva under samma tak med någon jag misstänker är otrogen. Detta har nu pågått i flera månader utan att jag hittat något bevis. Kan det vara ett alternativ att anlita en privatdetektiv som övervakar dem under nästa affärsresa? Någon som har en aning om vad det skulle kosta i så fall? Jag misstänker att det skulle bli lite väl dyrt. Vad finns det för andra alternativ? Bör jag konfrontera henne i så fall?

Ett annat skäl till att jag inte konfronterat henne är att jag vill säkra upp mina ekonomiska tillgångar så gott det går innan eventuell skilsmässa. Jag har nämligen betydligt mer pengar på banken än hon och det är också jag som stått för bilar och kontantinsatsen till vårt hus mm. Dessa pengar vill jag naturligtvis ha tillbaks i så stor utsträckning som möjligt om vi skiljer oss. Vad kan jag göra på den fronten? Skriva äktenskapsförord är ett givet alternativ (har dumt nog inte gjort det än) - något annat?

I Sverige är alla register offentliga så det finns inget behov av privatdetektiver. Hitta en eller två ungdomar som spionerar åt dig istället. Erbjud t ex 5000 kr om de fixar forobevis på att hon är otrogen. Eller 30 kr/tim.

Enl sambolagen kan hon kräva saker du köpt ”till det gemensamma hemmet” så skaffa en bra advokat.
Citera
2019-01-11, 08:59
  #139
Medlem
Fråga henne på ett lungt och fint sätt om hon blivit kär i någon annan..du måste kunna fråga.ni.är ju gifta.
Citera
2019-01-11, 11:28
  #140
Medlem
Vildbloms avatar
Som jag tänkte skriva och misstänkte alltså: Har man varit gift med någon i fucking 10 år, vet man när något är fel och oftast är det bara toppen på isberget av hur illa det verkligen är. jag hade rått honom att hyra en privatdetektiv men nu vet vi ju hur det gick. :/

Fy fan, det är kvinnor som denna som får oss bra att se dåliga ut.
Citera
2019-01-11, 11:59
  #141
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augustsson
Har lite problem i äktenskapet och vart vänder man sig om inte till flashback.

Jag och min fru har varit tillsammans i tio år och gifta i fem. Vi har två små barn. Sedan en tid tillbaka har jag börjat misstänka att hon är otrogen med en kollega. De jobbar på samma avdelning i sitt företag, men i var sin ände av landet. Eftersom de har gemensamt ansvar för vissa kunder så gör de ibland resor tillsammans och gör kundbesök (ca en gång/månad). Det är alltså i samband med dessa resor och hotellövernattningar som jag tror det hela sker.

För att kolla upp det hela så har jag snokat i hennes mobil och mail och fått bekräftat att deras relation inte bara rör sig på det professionella planet. Jag vill poängtera att jag inte är den svartsjuka typen och jag har aldrig tidigare snokat i någons förehavanden på det här sättet. Jag har själv hög integritet och respekterar normalt även andras, men i det här fallet hade jag börjat fatta misstankar och kände mig tvungen att kika lite.

Grejen är att jag inte hittade något smoking gun, dvs mess i stil med "kom in på mitt rum och ta mig hårt" eller liknande. I stället var det mer oskyldiga grejer som "tack för en trevlig kväll igår, kram". Dessutom avslöjades det att de vid några tillfällen under våren/sommaren badat tillsammans (troligen utomhus och alltså inte i något hotellbadkar). Deras mess avslutas regelmässigt med "Kram", vilket jag definitivt aldrig skulle skriva till en kollega. Jag har ännu inte konfronterat min fru med detta och vet inte vad jag skall göra.

Vårt äktenskap har väl varit lite stormigt den senaste tiden och det är inte bara hennes fel. Jag skulle därför kunna förlåta om hon flörtat lite med en kollega och gått ut och käkat på tu man hand mm. Om de haft sex tänker jag däremot ta ut skilsmässa. Jag har med andra ord avvaktat med att säga något till frugan eftersom jag inte hittat några entydiga bevis. Vad skall jag göra om jag konfronterar henne och hon nekar till att ha knullat sin kollega? Då är det ju definitivt slut på mitt snokande. Skall jag då vara glad och nöjd nästa gång hon åker på en affärsresa? Det alternativet känns inte så lockande.

Däremot börjar det även bli ohållbart att leva under samma tak med någon jag misstänker är otrogen. Detta har nu pågått i flera månader utan att jag hittat något bevis. Kan det vara ett alternativ att anlita en privatdetektiv som övervakar dem under nästa affärsresa? Någon som har en aning om vad det skulle kosta i så fall? Jag misstänker att det skulle bli lite väl dyrt. Vad finns det för andra alternativ? Bör jag konfrontera henne i så fall?

Ett annat skäl till att jag inte konfronterat henne är att jag vill säkra upp mina ekonomiska tillgångar så gott det går innan eventuell skilsmässa. Jag har nämligen betydligt mer pengar på banken än hon och det är också jag som stått för bilar och kontantinsatsen till vårt hus mm. Dessa pengar vill jag naturligtvis ha tillbaks i så stor utsträckning som möjligt om vi skiljer oss. Vad kan jag göra på den fronten? Skriva äktenskapsförord är ett givet alternativ (har dumt nog inte gjort det än) - något annat?

Tvärtom kan det bli billigt att anlita en detektiv som kan ta bildmaterial på dem när de sitter och romansar. Du kan installera en 007 spionmotor i datorerna som tar knapptryckningar, mailar, passwords, skärmdumpar mm. Det sistnämnda gjorde jag en gång när jag ansåg att något inte stämde, jag hade rätt. Ärligt så tror jag att alla kvinnor är otrogna och det är ett naturligt slut på relationen, så jag gifter mig aldrig mer eller vill bo tillsammans med någon igen. Skaffa bildbevis så har du ett ess i ärmen du kan gardera dig mot exploatering och utnyttjande vid den kommande separationen.
Citera
2019-01-12, 10:13
  #142
Medlem
Säkra din ekonomi...det som.är ditt ska du va rädd om...men tycker du ska fråga henne på ett fint och känsligt sätt om hon har börjat älska någon annan ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback