Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 17:48
  #1009
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
* Två tjejer som känner varandra har sex me J.A.
* Dom pratar med varandra om det; "Hade han sex med dig med?"
* Dom känner sig lurade, "He told me I was THE one!" Avundsjuka?
* Dom går till polisen och har rådgivning (det står ju tom i första artikeln, dom var inte säkra på vad som hade hänt) och J.A anhålls i sin frånvaro för att, ja dom ska kolla hans story helt enkelt.
* Tjejerna vaknar upp tillslut, tänker att; "Vafan man kan ju inte anmäla en snubbe för våldtäkt bara för att han är en player"
* Anhållan hävs.

Kan ju påpeka att det krävs en hel del för att en våldtäktsanmäla hävs, då polis är vana vid att dessa kvinnor är rädda och inte vill skapa problem, skuldbelägger sig själva och har allmän taskig självkänsla. Varför hävs då anmälla innan dom äns pratat med J.A?
Citera
2010-08-21, 17:49
  #1010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
alternativ teori har lagts fram angående den hemliga lådan som Julian Assange hotat att avslöja:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread595490/pg1

"WTC tornen fälldes av den amerikanska regeringen."


Om han tänkte gå ut med något sådant behöver ingen sänka honom för det klarar han då bäst själv.
Citera
2010-08-21, 17:49
  #1011
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashwriter
Ni får ursäkta om jag frågar nåt som andra redan frågat men jag har varit ute hela dan och inte hunnit läsa allt.

Frågan min efter att ha sett JA på bild i expressen är hur i helvete den figuren kunnat ragga upp två kvinnor på några dar? Om jag ändå visste hemligheten? Jag fattar inte hur det går till? Jag som på 39 levnadsår lyckats följa med en (1) kvinna runt 55-årsstrecket hem för 2 år sen. Klart jag haft lite annat men det hade inte gått om det bara var uteliv som funnes. Låt gå för att vi inte vet hur kvinnorna JA fick göka själva ser ut.....

Tillbaka till ämnet: Nu är ju förvisso anhållan hävd men om, jag säger om, hur "vågar" såna här lirare utföra en våldtäkt alternativt överhuvudtaget träffa folk? För risken finns ju alltid att nån blir på tjocken o.s.v. och bara en sån sak kan ju vara jobbig.

Jaja, det får jag väl veta lika lite som hur det går till att träffa och få med sig en kvinna från krogen

Mäns lycka med kvinnor har väldigt lite med utseende att göra. Män köper förpackningen och kvinnor köper det de tror finns i förpackningen när det ska snabbraggas. En känd, glamoriserad, vänster-rebell som kämpar mot den kapitalistiska och överlägsna krigsmakten USA gör alla tjejer till vänster om centern pilska. Nu råkade JA tyvärr klämma på feministtutten två gånger när han bara hade skrivit kontrakt om ett kläm. Klar våldtäkt.
Citera
2010-08-21, 17:50
  #1012
Medlem
Dax att FB tar sig en titt på kammaråklagare Maria Häljebo-Kjellstrand som på det här viset vill svärta ner en person, Assange, innan hon ens pratat med de "stackars" kvinnorna. Vad är det som driver henne till detta?
Citera
2010-08-21, 17:50
  #1013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamjamjam
Nu är väl FB-detektiverna igång med att rasera sylnornornas liv pga falska (ja, förmodligen) anklagelser får man anta.
Därför vore det väl praktiskt om tjejerna är piratpartister, så att de får smaka på sin egen "information är fri!"-medicin.
Citera
2010-08-21, 17:50
  #1014
Medlem
5iF3Rs avatar
Expressen: JUST NU: Anhållan mot Assange hävd Chefsåklagaren gör bedömningen att han inte längre är misstänkt för våldtäkt - "Då finns det inte skäl att ha honom anhållen längre."

Hmm .. Undrar hur många lösnummer dom hann prångla ut ..
Citera
2010-08-21, 17:50
  #1015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Denna dag kommer gå till historieböckerna. Snacka om att Sverige gjort bort sig internationellt. För att inte tala om att en alltså helt oskyldig person blivit svärtad för livet. Helt jävla sanslöst agerat av svenska rättsväsendet.

Jag är inte alls förvånad. Duktiga skådespelare kan lura den mest luttrade polis/åklagare.
Citera
2010-08-21, 17:52
  #1016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Kan ju påpeka att det krävs en hel del för att en våldtäktsanmäla hävs, då polis är vana vid att dessa kvinnor är rädda och inte vill skapa problem, skuldbelägger sig själva och har allmän taskig självkänsla. Varför hävs då anmälla innan dom äns pratat med J.A?

Vattentätt alibi?
Citera
2010-08-21, 17:52
  #1017
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Kan ju påpeka att det krävs en hel del för att en våldtäktsanmäla hävs, då polis är vana vid att dessa kvinnor är rädda och inte vill skapa problem, skuldbelägger sig själva och har allmän taskig självkänsla. Varför hävs då anmälla innan dom äns pratat med J.A?

Konstigt faktiskt.
Citera
2010-08-21, 17:52
  #1018
Medlem
En annan grej, det kan ju ha varit en operation för att få fram var han är. Nu vet ju alla att han befinner sig i Sverige fortfarande och kan öka bevakningen på honom.
Citera
2010-08-21, 17:52
  #1019
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
2. Vet inte om jag förstår riktigt vad du menar. Åklagaren säger att det inte finns skäl att misstänka våldtäkt längre. Är sexuellt ofredande ett så pass allvarligt brott att det motiverar en anhållan? Vad jag menade var framför allt att de kan anse sig ha utsatts för ett övergrepp som inte behöver vara en våldtäkt eller ens ett brott överhuvudtaget. Det är inte fel då att gå till polisen och berätta vad man varit utsatt för. Sedan är det upp till rättsapparaten att bedöma om det är ett brott eller inte.

I detta fall ja då flyktrisk föreligger. Finns folk som häktats för stöld av ett par skor i Sverige under de omständigheterna.
Citera
2010-08-21, 17:53
  #1020
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buonaparte
Aftonbladet skriver
"Åklagaren häver anhållan mot Wikileaks grundare Julian Assange – behöver inte längre infinna sig hos polisen Men misstankarna om våldstäkt kvarstår. "

Expressen skriver:
Chefsåklagare Eva Finné har hävt anhållan mot Julian Assange.
Hon gör bedömningen att han inte är misstänkt för våldtäkt."

Vad gäller? Är han fortfarande misstänkt eller inte?


han är inte längre misstänkt för våldtäkt, men väl för ofredande.
Men Expresens formulering är intressant, liksom att de skrev att kvinnorna var rädda fö JA. Vilket är Expressens roll i det hela?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback