Citat:
Ursprungligen postat av
trenterx
Jag vet inte mycket om personen Johann Binninge. Rättssäkerhetsorganisationen (RO) anmälde, genom honom, jouråklagaren för att fatta sitt förhastade beslut om anhållan på ofullständiga grunder (Sofias förhör pågick, Anna var inte förhörd). RO anmälde också polis Irmeli Krans för jäv (kompis med Anna A). De hade goda skäl för att anmäla i båda fallen. Dessutom hjälpte Binninge Assange att byta advokat från Silbersky till Hurtig. Det var kanske ett misstag att byta? Därefter finns knappast någon "koppling" mellan Assange och Binninge.
RO:s syfte? Jag tvivlar starkt på att RO velat "förfölja" Anna Ardin och Sofia W. Och Assange låter sig definitivt inte styras av Binninge. Assange har varit påfallande försiktig i sina uttalanden om AA och SW. Claes Borgströms initiativ att få till stånd ett förtalsmål mot Assange stoppades av Anna Ardin (källa Annas bok sid 289). Hon ville ha en media trial mot Assange i stället.
Tack. Så sammanfattningsvis, om Binninge är en ful fisk som sägs i det här inlägget:
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige, och jag har också fått en negativ uppfattning om Binninge, så är det i så fall Hurtig man kan kritisera för att han har samröre med en sådan filur, men mer spännande än så är det inte.
Man vill ju gärna från vissa smutskasta relevant kritik mot behandlingen av Assange och rättsprocessen eller bristen på korrekt sådan snarare genom guilt by association och det här verkar vara ett sällsynt dålig form av detta fenomen.