Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2020-06-01, 23:08
  #90529
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
https://www.abc.net.au/news/2020-06-...ition/12309956

https://www.standard.co.uk/news/crim...-a4456221.html

.

Att man satte just Vanessa Baraitser som domare i detta fall kan inte varit någon slump. Hela denna process är styrd uppifrån, med isoleringen av Ja, glasburen av pansarglas som gör att han har svårt höra vad som sägs i rätten och svårt att kommunicera med sina advokater. Den psysiska tortyren fortsätter med oförminskad kraft samtidigt som man gör det svårt för journalister att delta och rapportera om förhandlingarna.

Han är ju inte direkt samarbetsvillig då han typ vägrar "allt". Då måste man ta i med hårdhandskarna förstås. De kriminella ska inte få bestämma hur man går vidare med ett rättssfall och kunna obstruera i all oändlighet.
Citera
2020-06-02, 14:25
  #90530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Han är ju inte direkt samarbetsvillig då han typ vägrar "allt". Då måste man ta i med hårdhandskarna förstås. De kriminella ska inte få bestämma hur man går vidare med ett rättssfall och kunna obstruera i all oändlighet.

Skulle du vara samarbetsvillig om dina mänskliga och juridiska rättigheter förnekades dig? Det skulle inte jag.
Citera
2020-06-02, 16:13
  #90531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Han är ju inte direkt samarbetsvillig då han typ vägrar "allt". Då måste man ta i med hårdhandskarna förstås. De kriminella ska inte få bestämma hur man går vidare med ett rättssfall och kunna obstruera i all oändlighet.
Hur vet du att Assange är "kriminell"?

Har du någon idé om varför han hålls instängd i en bur av pansarglas under förhandlingarna?
Citera
2020-06-02, 18:17
  #90532
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.s.a.
Skulle du vara samarbetsvillig om dina mänskliga och juridiska rättigheter förnekades dig? Det skulle inte jag.

Din fråga saknar bäring för ämnet i denna tråd. JA förnekas inga som helst mänskliga eller juridiska rättigheter, han accepterar bara inte likhet inför lagen utan anser att han ska komma undan utan straff för handlingar som andra skulle straffas för om de begick samma handlingar.
Citera
2020-06-02, 18:19
  #90533
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du att Assange är "kriminell"?

Har du någon idé om varför han hålls instängd i en bur av pansarglas under förhandlingarna?

Han är misstänkt kriminell och behandlas som sådan, vilket är fullt naturligt. Det är så det fungerar enligt principen om likhet inför lagen. Han väljer att motarbeta och obstruera på extrema nivåer och det drabbar främst honom själv men även kvinnorna som blivit rättslösa.

Jag vet inte anledningen till pansarglas vid förhandlingarna om utlämning till USA, vet du? Han borde välkomna detta då han tycks vara paranoid. En galning bland publiken och han är snabbt expedierad. Han skyddas av glaset, eller?
Citera
2020-06-02, 19:30
  #90534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Han är misstänkt kriminell
Varför skriver du då att han ÄR en kriminell?

Citat:
och behandlas som sådan,
Som en tungt kriminellt belastad, ja.

Enligt medfångarna i det fängelse som han sitter inlåst i så behandlas han mycket värre än dem själva, vilka ju alla är tunga kriminella.

Varför blir han det, menar Du?

Citat:
vilket är fullt naturligt.
Enligt vem är det här "fullt naturligt" och varför är det det?

Citat:
Det är så det fungerar enligt principen om likhet inför lagen.
Att man behandlar en formellt oskyldig person mycket värre än tungt kriminella interner i ett högrisk-fängelse, samt håller honom inspärrad i en bur av pansarglas under utlämninhsförhandlingar. Så att hans möjligheter att i samverkan med sina advokater, försvara sig mot ett utlämningsbeslut till ett land som använder tortyr och har en fler internerade än vad Sovjet hade i sin sibiriska Gulag under Stalins glansdagar.

Hur får du det till "likhet inför lagen"?

Citat:
Han väljer att motarbeta och obstruera på extrema nivåer och det drabbar främst honom själv men även kvinnorna som blivit rättslösa.
Assange erbjöd sig att omedelbart infinna sig i Sverige om han fick garantier om att inte utlämnas till USA i den händelse en sådan begäran skulle komma. Och nej, det finns ingen svensk lag som förhindrade det. Det enda som förhindrade det var politisk vilja.

Var även den politiska viljan i Sverige vid tidpunkten Assanges fel, menar Du?

Citat:
Jag vet inte anledningen till pansarglas vid förhandlingarna om utlämning till USA, vet du?
Jag frågar dig om du har någon idé här. Har du det?

Citat:
Han borde välkomna detta då han tycks vara paranoid. En galning bland publiken och han är snabbt expedierad. Han skyddas av glaset, eller?
Det han är rädd för är att utlämnas till ett USA vars styrande elit har ett väl dokumenterat förakt för mänskliga rättigheter, internationell rätt och människor som vågar sätta strålkastarljuset på samma förakt.

På vad sätt menar du att en bur av pansarglas under en 'rättegång' i ett land vars styrande elit utgör villiga tjänstehjon till USA's styrande elit, skulle skydda honom? Om det är "galningarna" som håller honom i samma bur?

Låser galningarna in honom i buren för att skydda honom från dem själva?


En fråga till dig Anonymare:

Finns det något av det som Wikileaks har publicerats som är osant, eller som har skadat någon oskyldig människa allvarligt?
Citera
2020-06-02, 19:49
  #90535
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Finns det något av det som Wikileaks har publicerats som är osant, eller som har skadat någon oskyldig människa allvarligt?

Kan du bedöma sanningshalten i allt man publicerat? Man kan ju f.ö. inte ens veta om alla tusentals texter man publicerat är sanna, eller hur? Det man hävdar är väl att man inte förvanskat. Dock har man valt ut saker som ligger i Wikileaks/JA:s agenda och sannolikt utelämnat sådant som inte passar mot den agendan.

Men den stora kritiken mot WL/JA är masspublicerandet av inlägg där man röjer oskyldiga personers identitet genom att man inte försökt anonymisera uppgifterna. Vi pratar alltså om massiv integritetskränkning och risk för människoliv i de länder där personerna bor och blir avslöjade av de som kan räkna ut vem de personerna är. Min fråga till dig är:

Varför försvarar du massiv integritetskränkning och masspublicering av uppgifter som kan röja personers indentitet så att de kan råka illa ut och rent av dö? USA har bekräftat att flera av de personer WL har sålt ut för att skryta med masspubliceringar inte längre går att återfinna. De kan vara döda eller fängslade under tortyr etc. Varför försvarar du detta? Vad är du för en människa som försvarar sådana vidriga handlingar?
Citera
2020-06-02, 20:23
  #90536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Kan du bedöma sanningshalten i allt man publicerat?
Jag har inga sådana tvivel, nej.

Har du?

Citat:
Man kan ju f.ö. inte ens veta om alla tusentals texter man publicerat är sanna, eller hur? Det man hävdar är väl att man inte förvanskat. Dock har man valt ut saker som ligger i Wikileaks/JA:s agenda och sannolikt utelämnat sådant som inte passar mot den agendan.
Frågan är fortfarande om DU vet något sådant exempel.

Nå?

Citat:
Men den stora kritiken mot WL/JA
Vilken "stora kritiken"? Tänker du på lögnaren Mike Pompeo här? Det enda som är stort med honom är hans midjemått.

Crooked Hillary? "We came, we saw, he died .... ihihihi ..."? Samma Hillary som vill mörda Assange med en CIA-drone?

Någon annan "stora kritik"?

Citat:
är masspublicerandet av inlägg där man röjer oskyldiga personers identitet genom att man inte försökt anonymisera uppgifterna.
Vilka "oskyldiga människors identitet" och har någon av dessa i så fall kommit till allvarlig skada?

Citat:
Vi pratar alltså om massiv integritetskränkning
Det räcker med att du just nu presenterar ETT exempel där så har skett. "Massiv" kan vi ta sedan om det blir aktuellt.

Citat:
och risk för människoliv i de länder där personerna bor
Exempel på där oskyldiga människoliv har utsatts för grava risker?

Citat:
och blir avslöjade av de som kan räkna ut vem de personerna är.
Hur kan de bli "avslöjade" om de är helt oskyldiga?

Citat:
Min fråga till dig är:

Varför försvarar du massiv integritetskränkning
Nämn ETT exempel där jag försvarar EN sådan påvisad integritetskränkning.

Citat:
och masspublicering av uppgifter som kan röja personers indentitet så att de kan råka illa ut och rent av dö?
Igen. Hur kan röjandet av en helt oskyldig människas identitet leda till att samma människa dör?

Exempel?

Citat:
USA har bekräftat att flera av de personer WL har sålt ut
Samma här. Börja med EN person som Wikileaks har "sålt ut." Berätta också hur mycket pengar man fick vid försäljningen och av vem.

Citat:
för att skryta med masspubliceringar inte längre går att återfinna.
Här får du nog fila på meningsbyggnad och missade ord om du vill att jag bemöter.

Citat:
De kan vara döda eller fängslade under tortyr etc.
Vilka "kan" det?

Citat:
Varför försvarar du detta?
Jag försvarar yttrandefrihet och pressfrihet och i synnerhet när sådan används för att visa medborgare i respektive länder illdåd som utförs i deras namn bakom deras rygg av de som är valda av samma medborgare att representera dem i styret av samma land.

Det gör inte Du?

Citat:
Vad är du för en människa som försvarar sådana vidriga handlingar?
Som sagt, så här långt har du inte påvisat EN ENDA vidrig handling utförd av vare sig Wikileaks eller Assange.

Jag föreslår att du gör det innan du fortsätter med ditt hatpladder.
Citera
2020-06-03, 08:54
  #90537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Din fråga saknar bäring för ämnet i denna tråd. JA förnekas inga som helst mänskliga eller juridiska rättigheter, han accepterar bara inte likhet inför lagen utan anser att han ska komma undan utan straff för handlingar som andra skulle straffas för om de begick samma handlingar.

Nejdå, det hör nog till ämnet att diskutera om Julian Assanges sätt att hantera situationen är avvikande från hur de flesta andra skulle reagera om samhället våldförde sig på ens rättigheter. Att du hävdar att den behandling han får utstå är enligt principen likhet inför lagen är i mitt perspektiv rent löjeväckande.
Citera
2020-06-03, 22:08
  #90538
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.s.a.
Nejdå, det hör nog till ämnet att diskutera om Julian Assanges sätt att hantera situationen är avvikande från hur de flesta andra skulle reagera om samhället våldförde sig på ens rättigheter. Att du hävdar att den behandling han får utstå är enligt principen likhet inför lagen är i mitt perspektiv rent löjeväckande.

Exakt vilka rättigheter är det du anser att samhället har våldfört sig på?

Han är dömd brottsling och misstänkt för ytterligare grova brott och är extremt rymningsbenägen. Detta måste tas i beaktande om man bedömer ifall han skulle ha behandlats fel i något avseende. Som jag ser det har hans egna handlingar inklusive åratal av flykt och obstruktion satt honom själv i skiten.
Citera
2020-06-03, 22:41
  #90539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Exakt vilka rättigheter är det du anser att samhället har våldfört sig på?

Han är dömd brottsling
Är han? Tänker du på hans hackning som tonåring här? Hans flykt in på den Equadorianska London-ambassaden när det stod klart att USA stod i begrepp att få honom utlämnad till samma USA och dess 'rättssystem'?

Att i det läget kalla honom för "dömd brottsling" är inget annat än grovt vilseledande hatpladder från en febrig virrpanna.

Citat:
och misstänkt för ytterligare grova brott
Ytterligare? Vilka andra grova brott är han misstänkt för?

Citat:
och är extremt rymningsbenägen.
Nej. Han är extremt medveten om att USA är en laglös gangsterstat där precis vad som helst kan hända om han utvisas dit.

Han kämpar för sitt liv samtidigt som han kämpar för västerländsk demokrati och det öppna samhället.

Citat:
Detta måste tas i beaktande om man bedömer ifall han skulle ha behandlats fel i något avseende.
Att fabricera våldtäktsanklagelser i syfte att svartmåla honom i syfte att 'tysta' den traditionella (feministiska) vänstern i syfte att utan allt för stora protester få honom utlämnad till USA för att han satt strålkastarljuset på samma USA's brott mot mänskligheten, massiva korruption, tortyr, brott mot krigslagarna, systemiska 'targeted killings = assassinations, brott mot demokratin, etc ... är FEL och i mer än ETT avseende.

Ärligt talat, hur känns det att leva i ett utochinvänt universum? Där upp är ner, vitt är svart och rätt är fel? Känns det mysigt?

Citat:
Som jag ser det har hans egna handlingar inklusive åratal av flykt och obstruktion satt honom själv i skiten.
Han är en publicist som så här långt inte har begått ETT ENDA PUBLICISTISKT MISSTAG. Hans privatliv ska både du och jag fullständigt skita i.

Jag ser fram emot ditt bemötande av mina två inlägg här ovan.
Citera
2020-06-04, 16:30
  #90540
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Är han? Tänker du på hans hackning som tonåring här? Hans flykt in på den Equadorianska London-ambassaden när det stod klart att USA stod i begrepp att få honom utlämnad till samma USA och dess 'rättssystem'?

Att i det läget kalla honom för "dömd brottsling" är inget annat än grovt vilseledande hatpladder från en febrig virrpanna.


Ytterligare? Vilka andra grova brott är han misstänkt för?

Har du helt missat att han är dömd för borgensbrott?? Som var så grovt att det bedömdes ligga utanför straffskalan för brottet. 50 veckors fängelse fick han efter avdrag för förmildrande omständigheter men han kom undan med 25 veckors fängelse och villkorligt för resterande delen. Alltså är han en dömd brottsling, eller hur?

Har du helt missat att han är misstänkt för mycket grova brott som dataintrång, spionage etc? Brott som är mycket grova i alla världens demokratier, även i Sverige.

Dessutom, i väntan på trolig preskription av misstänkt våldtäkt i Sverige är han fortfarande misstänkt men utan att en förundersökning kan drivas då åklagaren lagt ner denna som följd av att stödbevisningens värde inte räcker pga den långa tid som gått under JA:s långa obstruktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback