Citat:
Ursprungligen postat av
Nickelodion
... och enligt artikeln kommer svensk åklagare imorgon tisdag att hålla en presskonferens ....
Det var ta mej fan på tiden.
FYI kan jag meddela att jag för drygt en vecka sen mejlat tre gånger och tjatat på Eva-Marie Persson om att det är obegripligt att hon (inberäknat Marianne Ny) nu har hållit på med sammanlagt över ett års brottsutredning bara efter det att förhöret genomfördes på Ecuadors ambassad.
Jag nämnde för henne att SvT:s rättsexpert Sven-Erik Alhem samma dag som förhöret genomfördes hade hävdat att besked från åklagare kunde förväntas ta "
någon vecka".
Jag nämnde också att Chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm som utredde mordfallet med Lisa Holm behövde
12 dagar på sig efter förhöret som han genomförde i Vilnius, Litauen, för att komma till en slutsats.
En lustig grej är att jag inte fick något svar alls på mina två första mejl jag skickade men på det tredje mejlet där jag även cc:ade SvT:s Uppdrag Granskning och redaktionen för tidningen Proletären så fick jag svar inom en timme.
Även om det var en lustig tajming nu, så finns det förstås ingen anledning att tro att mina mejl har skyndat på någonting överhuvudtaget och jag är rädd för att presskonferensen i morgon bara kommer att presentera nån intetsägande byråkratisk smörja. "Vi kommer nu att gå in i den slutgiltiga analysfasen... som beräknas ta max ett halvår... bla bla bla..."
Dock så borde fler tjata på henne så att hon vet att det finns vanliga människor som ser vad hon gör och inte tänker låta henne slippa undan så lätt.
PS: Hennes svar till mig gav förstås ingen ny information (jag förväntade mig inte det) men det var ändå intressant att jag till slut fick henne att svara. Då vet vi att hon vet att vi har ögonen på henne.