Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-07-16, 09:38
  #87421
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu har JA rakat sig och får (helt omotiverat) vila upp sig i fängelset till februari 2020. Han skall säkert bara gå lite upp eller ned i vikt, få konstiga symptom etc

Men nu börjar attacken mot Trump som jag tidigare förutspått. Äkta ryskt snömos från CNN.

Jag har länge förutspått att JA kommer att vändas mot Trump 2020. Några allvarliga läckor har han aldrig kunnat komma med. Men hans image har länge byggts upp av media. Nu utgör den ett kraftfullt vapen. Han är inte bara en orättvist behandlad flykting. Man har även försökt göra honom till en symbol för det fria ordet. Han har lidit som Nelson Mandela. Se upp Trump!
Nu är jag inte alls med på din logik!?
CNN attackerar JA och svartmålar honom samtidigt som de kopplar honom till Trump?!
Citera
2019-07-16, 09:47
  #87422
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu är jag inte alls med på din logik!?
CNN attackerar JA och svartmålar honom samtidigt som de kopplar honom till Trump?!
Det handlar om anklagelser som det aldrig kommer att bli något av. Se på Manning och Bini - släpptes snabbt.

MSM stöder Assange. T.o m.The Guardian har bytt fot och stöder Assange!

Exakt hur det kommer att gå till vet vi ännu inte. En möjlighet är:

1. Man kommer att anklaga Trump för att attackera det fria ordet när USA kräver utlämnande av JA. (Man har ju helt omotiverat sparat hearingen till valåret.)

2. De rysskontakter CNN ältar om kommer att vändas mot Trump.

Assange är en agent för Deep State. Den ecuadorianska regeringen har redan fallit, nu går man på större byten.
Citera
2019-07-16, 09:52
  #87423
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det handlar om anklagelser som det aldrig kommer att bli något av. Se på Manning och Bini - släpptes snabbt.

MSM stöder Assange. T.o m.The Guardian har bytt fot och stöder Assange!

Exakt hur det kommer att gå till vet vi ännu inte. En möjlighet är:

1. Man kommer att anklaga Trump för att attackera det fria ordet när USA kräver utlämnande av JA. (Man har ju helt omotiverat sparat hearingen till valåret.)

2. De rysskontakter CNN ältar om kommer att vändas mot Trump.

Assange är en agent för Deep State. Den ecuadorianska regeringen har redan fallit, nu går man på större byten.
OK om du tolkar artikeln i CNN som stöd till JA så får vi nog helt enkelt enas om att inte vara överens... ;o
Citera
2019-07-16, 09:56
  #87424
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK om du tolkar artikeln i CNN som stöd till JA så får vi nog helt enkelt enas om att inte vara överens... ;o
Det blir spännande att se vad som händer.

Det är inte ett direkt stöd. Det är en del av en av de mest infernaliska CIA-planer som kommit till kännedom.

Det kanske blir precis som med Bini.

Bini anklagades för att underminera regeringen i Ecuador. Men den som måste fly landet var istället den tidigare utrikesministern, medan Bini däremot snabbt släpptes ur fängelset!

Anklagelserna förskjuts till tredje person.

...

Man siktar på att försöka spräcka upp Trump-supportrarna i grupper för och mot Assange. Vissa stöder försvaret och andra stöder det fria ordet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-07-16 kl. 10:30.
Citera
2019-07-16, 11:32
  #87425
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det blir spännande att se vad som händer.

Det är inte ett direkt stöd. Det är en del av en av de mest infernaliska CIA-planer som kommit till kännedom.

Det kanske blir precis som med Bini.

Bini anklagades för att underminera regeringen i Ecuador. Men den som måste fly landet var istället den tidigare utrikesministern, medan Bini däremot snabbt släpptes ur fängelset!

Anklagelserna förskjuts till tredje person.

...

Man siktar på att försöka spräcka upp Trump-supportrarna i grupper för och mot Assange. Vissa stöder försvaret och andra stöder det fria ordet.

Märkliga teorier du har. Tror ärligt talat att Trump inte bryr sig det minsta om det här och han hotas inte heller av det. Det har visat sig att han kan säga och göra precis vad som helst utan att något händer.

Det är ett helt annat klimat i USA än i Sverige med den vänsterextrema åsiktskorridor som har uppstått och som värnas av public service. Men den extrema varianten av yttrandefrihet i USA biter JA i svansen. Både USA och UK har ju talat klarspråk om JA, från UK via domar mot JA. Från Sverige är det tyst och svenska åklagare och domare får inte föra fram några åsikter ty det kan ju kränka brottslingen allvarligt, vilket inte får ske. Bättre att brottsoffren kränks enligt svensk rättstradition.
Citera
2019-07-16, 11:57
  #87426
Medlem
Anonymares avatar
Det har framlagts teorier om att åklagare får igenom häktningar rakt av utan att ifrågasättas i rätten. Detta stämmer givetvis inte och definitivt inte i högprofilfall som i fallet JA/våldtäkt där en enorm advokatkader jobbar för att överklaga.

GW Persson uttalade sig oprofessionellt om detta i TV4 angående häktningen av ASAP Rocky med anspelning på åklagarens utseende och påstått syfte att bli berömd. Riksåklagare Petra Lundh snäser nu ifrån via pressmeddelande. Bra!

https://stage.aklagare.se/nyheter-pr...newsId=3259453

Kanske borde Marianne Ny också ha snäst ifrån angående diverse uttalanden då hon ledde förundersökningen mot JA. Men hon hade väl ett enormt tålamod och kände inte behov av en sådan markering.
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2019-07-16 kl. 12:00.
Citera
2019-07-16, 12:53
  #87427
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
GW Persson uttalade sig oprofessionellt om detta i TV4 angående häktningen av ASAP Rocky med anspelning på åklagarens utseende och påstått syfte att bli berömd. Riksåklagare Petra Lundh snäser nu ifrån via pressmeddelande. Bra!
https://stage.aklagare.se/nyheter-pr...newsId=3259453

Petra har lika många lik i lasten som Marianne Ny. De enda som fortfarande stöttar dessa jeppar är avdankade tjänstemän från bl.a krim-vården som levt i en bubbla de senaste 30 åren.
https://twitter.com/sodertornstr/sta...57067888746499
Skulle nog säga att det är du som är helt körd nu, med ett duktigt underlag hela vägen tillbaka till 2010.
Citera
2019-07-16, 14:18
  #87428
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det har framlagts teorier om att åklagare får igenom häktningar rakt av utan att ifrågasättas i rätten. Detta stämmer givetvis inte och definitivt inte i högprofilfall som i fallet JA/våldtäkt där en enorm advokatkader jobbar för att överklaga.
JA har en svensk advokat. Ett tag var både PES och TO inblandade. Jämför det med den stora drösen åklagare och du snubblar snabbt på eget grepp.

Samma i UK, där en drös åklagare agerat för MN&Co.s räkning. Pinochet-Claire och shredder-Paul är nämligen inte de enda. Och inom brittisk jurisdiktion behövde han naturligtvis brittiska advokater.

Bara du och MN tycks blinda för att man behöver advokat med kvalifikationer inom rätt jurisdiktion. Du spelar nog bara dum, men MN kanske är korkad på riktigt. Eller drogad.
Citera
2019-07-16, 15:01
  #87429
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Petra har lika många lik i lasten som Marianne Ny. De enda som fortfarande stöttar dessa jeppar är avdankade tjänstemän från bl.a krim-vården som levt i en bubbla de senaste 30 åren.
https://twitter.com/sodertornstr/sta...57067888746499
Skulle nog säga att det är du som är helt körd nu, med ett duktigt underlag hela vägen tillbaka till 2010.

Stöttar? Åklagaren har ett viktigt arbete och behöver ingen stöttning i sig. Men det är bra att hon reagerar på osakliga påhopp från GW! Sen hör det till att det finns ett antal rättshaverister som ger sken av att vara oskyldigt dömda. OBS även att det är domaren som dömer, inte åklagaren. Angående "mitt underlag" så är jag stolt över att mina bedömningar och åsikter nästan uteslutande har visat sig stämma med rättsväsendets bedömning och inte med JA-svansens dröm om ett alternativt universum där det är JA som styr och ställer med lagar och regler så att de passar hans egna syften. Likhet inför lagen!
Citera
2019-07-16, 15:25
  #87430
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Angående "mitt underlag" så är jag stolt över att mina bedömningar och åsikter nästan uteslutande har visat sig stämma med rättsväsendets bedömning och inte med JA-svansens dröm om ett alternativt universum där det är JA som styr och ställer med lagar och regler så att de passar hans egna syften. Likhet inför lagen!
Du är mao en åklagarsvans. Och eftersom du genererar dina "bedömningar" genom att kopiera åklagarnas och orättsväsendets uttalanden så är det inte förvånande att dina "bedömningar" överensstämmer med deras.

Du saknar helt självständighet. Förutom då att du gjort ett självständigt val att kopiera från åklagarnas och orättsväsendets uttalanden och presentera dem som egna åsikter och "bedömningar". Dina nästa 10000 inlägg kommer att bekräfta detta.

Du har tagit parti och blivit en svans du anklagar andra för att vara. Men det är bra när du lyfter fram skogstokigheter som domare och åklagare m.fl. i fallet sagt. Då är du är inte helt onyttig. Du låter oss inte glömma deras galenskap och maktmissbruk. Inte en chans. Likblekhet inför lagen!
Citera
2019-07-16, 16:12
  #87431
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du är mao en åklagarsvans. Och eftersom du genererar dina "bedömningar" genom att kopiera åklagarnas och orättsväsendets uttalanden så är det inte förvånande att dina "bedömningar" överensstämmer med deras.

Du saknar helt självständighet. Förutom då att du gjort ett självständigt val att kopiera från åklagarnas och orättsväsendets uttalanden och presentera dem som egna åsikter och "bedömningar". Dina nästa 10000 inlägg kommer att bekräfta detta.

Du har tagit parti och blivit en svans du anklagar andra för att vara. Men det är bra när du lyfter fram skogstokigheter som domare och åklagare m.fl. i fallet sagt. Då är du är inte helt onyttig. Du låter oss inte glömma deras galenskap och maktmissbruk. Inte en chans. Likblekhet inför lagen!

Jag kopierar inga bedömningar, jag gör mina egna. Men bara åklagaren/försvaret/rätten har tillgång bevisning och sekretessbelagd information så man får lita på att deras bedömningar stämmer. Jag har i de allra flesta fall skrivit innan vad jag anser bör hända, exemepelvis att förundersökningen återupptas när JA grips av brittisk polis, och detta har sedan skett. Jag har ingen spåkula men jag kan uttala mig om vad jag anser är rätt och riktigt och får sedan detta bekräftat när det sedan sker.

Jag är ingen svans till åklagaren, jag vill bara att man kan bedriva förundersökningen i mål så att vi får veta vilka brott JA har begått. Och om det väcks åtal för våldtäkt så är det rättens sak att bedöma och då får man lita på den bedömningen, ev. efter överklagande och i laga kraft vunnen dom. Det stora felet, och som du som ingående i JA-svansen försvarar, är att han under 9 år försökt komma undan att man ens kan avsluta förundersökningen fram till ett beslut om åtal eller inte. Först nu de närmast månaderna blir detta möjligt.

Dito gäller ev. brott han begått mot USA. Jag hoppas på utlämning så att världen får veta.

Världen har redan fått veta om borgensbrottet, som han fick 50 veckor på kåken för (även om han troligen blir villkorligt frigiven efter 25):

Citat:
Firstly, by entering the Embassy, you deliberately put yourself out of reach, whilst remaining in the UK. You remained there for nearly 7 years, exploiting your privileged position to flout the law and advertise internationally your disdain for the law of this country. Your actions undoubtedly affected the progress of the Swedish proceedings. Even though you did co-operate initially, it was not for you to decide the nature or extent of your co-operation with the investigations. They could not be effectively progressed, and were discontinued, not least because you remained in the Embassy.

Secondly, your continued residence in the Embassy has necessitated a concentration of resources, and expenditure of £16 million of taxpayers’ money in ensuring that when you did leave, you were brought to justice. It is essential to the rule of law that nobody is above or beyond the reach of the law. Orders of the Court are to be obeyed.

Thirdly, you have not surrendered willingly. Had the Government of Ecuador not permitted entry to the Embassy, you would not have voluntarily come before the court.
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2019-07-16 kl. 16:16.
Citera
2019-07-16, 17:14
  #87432
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Under sin tid på ambassaden hade Assange även nära kontakt med den tidigare ecuadorianska utrikesministern Ricardo Patiño, som nu är efterlyst i sitt hemland. Han ska ha använt sina kontakter till den dåvarande ecuadorianska regeringen för att hota personalen på ambassaden, enligt CNN.

Assange ska ha påstått att han kunde få personer avskedade, även den sittande ambassadören.

Ett jävla oskick. Obegripligt att han fick hållas så länge innan avhysning. Kan tänka mig att personalen på ambassaden är glada nu när helvetet är över.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/u...ran-ambassaden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback