Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2018-11-27, 11:25
  #83425
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Nej, i Sverige såväl som enligt MLA om någon är utomlands, så är det inte upp till en våldtäktsmisstänkt att välja om man ska medverka eller ej, det handlar om tvångsåtgärder om så behövs, vilket är applicerbart på rymlingen JA.

"Medverka" är kanske fel ord. Byt ut mot "uttala sig", så förstår du nog.
Citera
2018-11-27, 12:18
  #83426
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
.... vägra ta emot delgivning av misstanke och medverka i DNA-prov.... .
Hur kan du fortsätta att sprida dimridåer kring DNA-prov, trots 100-tals inlägg som visat på fakta på den punkten? För mig framstår du just därför som en oärlig propagandist.

Fakta:
1) Julian Assange lämnade ett DNA-prov till brittisk polis i december 2010.
2) "På kondom från målsägande 2s bostad har det inte hittats något DNA" (HäktningsPM sid 82)
3) Att Julians DNA finns på SW:s kondom är inte omstritt, eftersom JA inte förnekar sex med SW.

Marianne Ny har inte orkat begära ut Julians DNA-profil från brittisk polis. Alternativt så har hon frågat men fått nej.

Marianne Ny tycks inte heller ha frågat "målsägande2", alltså Anna A, varför hon lämnat in en kondom som ej använts, som bevis.

Hela bråket kring DNA är ingenting annat än ett uselt försök att lägga ut dimridåer kring en urspårad rättsprocess.
Citera
2018-11-27, 12:57
  #83427
Medlem
wwrs avatar
Flashback brukar ju aldrig backa från att publicera namn. Varför beskrivs de två kvinnorna med initialer och inte med namn?
Jag var inte med i tråden då så jag får väl fråga. Kom tråden till någon koncensus huruvida detta var en sex-fälla eller inte?

Edit
Med inlägget yrkar jag inte på att namnen skall skrivas ut. Det bara förvånar mig att Flashback frångått sin vana att skriva namn och istället oftast använder initialer för dessa två kvinnor. Det var i alla fall mitt intryck när jag sökte.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-11-27 kl. 13:17.
Citera
2018-11-27, 17:03
  #83428
Medlem
Nickelodions avatar
Den nu fängslade Manafort har tydligen besökt JA på ambassaden vid tre olika tillfällen, det senast strax innan demokraternas hackade mail publicerades av WL, allt enligt The Guardian.

Av någon aledning finns inget av dessa tre besök på ambassaden i de loggar den ecudorianska säkerhetstjänsten förde.

Tidigare har de som nu senast hörts av Mueller sagt att alla hans frågor till dem nu cirkulerar kring deras förhållande till JA.
Citera
2018-11-27, 17:53
  #83429
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Den nu fängslade Manafort har tydligen besökt JA på ambassaden vid tre olika tillfällen, det senast strax innan demokraternas hackade mail publicerades av WL, allt enligt The Guardian.

Av någon aledning finns inget av dessa tre besök på ambassaden i de loggar den ecudorianska säkerhetstjänsten förde.

Tidigare har de som nu senast hörts av Mueller sagt att alla hans frågor till dem nu cirkulerar kring deras förhållande till JA.

Det börjar krypa fram nu mer och mer:

Citat:
According to sources, Manafort’s acquaintance with Assange goes back at least five years, to late 2012 or 2013, when the American was working in Ukraine and advising its Moscow-friendly president, Viktor Yanukovych.

Why Manafort might have sought out Assange in 2013 is unclear. During this period the veteran consultant was involved in black operations against Yanukovych’s chief political rival, Yulia Tymoshenko, whom Yanukovych had jailed. Manafort ran an extensive lobbying operation featuring European former politicians.
https://www.theguardian.com/us-news/...mpression=true

Vi måste också komma ihåg att både JA och Wikileaks har förnekat att sådana samtal ägt rum.
Citera
2018-11-27, 18:38
  #83430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det börjar krypa fram nu mer och mer:


https://www.theguardian.com/us-news/...mpression=true

Vi måste också komma ihåg att både JA och Wikileaks har förnekat att sådana samtal ägt rum.

90 minuter efter att Guardian publicerat nyheten om att Manafort skulle haft hemliga möten med Assange så modifierade de rubriken genom att lägga till orden "...sources say."
Citera
2018-11-27, 18:47
  #83431
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
90 minuter efter att Guardian publicerat nyheten om att Manafort skulle haft hemliga möten med Assange så modifierade de rubriken genom att lägga till orden "...sources say."

Vad? Det står ju exakt så i artikeln jag citerade?
Citera
2018-11-27, 19:38
  #83432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad? Det står ju exakt så i artikeln jag citerade?

Du var för sent ute. Guardian hade redan hunnit få kalla fötter och slängt in brasklappen om "sources say."
Citera
2018-11-27, 20:20
  #83433
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det börjar krypa fram nu mer och mer:


https://www.theguardian.com/us-news/...mpression=true

Vi måste också komma ihåg att både JA och Wikileaks har förnekat att sådana samtal ägt rum.

Trovärdigheten hos JA och Wikileaks är nere i källaren nu. Man låtsas jobba i sanningens tjänst men blåljuger själva när det passar.
Citera
2018-11-27, 20:32
  #83434
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
Du var för sent ute. Guardian hade redan hunnit få kalla fötter och slängt in brasklappen om "sources say."

Som sagt, det stod ju exakt så i artikeln jag citerade, så vad svamlar du om?
Citera
2018-11-27, 21:03
  #83435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Som sagt, det stod ju exakt så i artikeln jag citerade, så vad svamlar du om?

Jag skrev...

Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
90 minuter efter att Guardian publicerat nyheten om att Manafort skulle haft hemliga möten med Assange så modifierade de rubriken genom att lägga till orden "...sources say."

...så vad svamlar du om?

Jag kan inte se att du har någon relevant invändning överhuvudtaget.

The Guardian fick kalla fötter 90 minuter efter att de publicerat nyheten och ändrade rubriken genom att slänga in brasklappen "sources say."
Citera
2018-11-27, 23:25
  #83436
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Den nu fängslade Manafort har tydligen besökt JA på ambassaden vid tre olika tillfällen, det senast strax innan demokraternas hackade mail publicerades av WL, allt enligt The Guardian.

Av någon aledning finns inget av dessa tre besök på ambassaden i de loggar den ecudorianska säkerhetstjänsten förde.

Tidigare har de som nu senast hörts av Mueller sagt att alla hans frågor till dem nu cirkulerar kring deras förhållande till JA.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det börjar krypa fram nu mer och mer....Vi måste också komma ihåg att både JA och Wikileaks har förnekat att sådana samtal ägt rum.

Manafort nekar också, men han är vanligtvis inte noga med sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
....The Guardian fick kalla fötter 90 minuter efter att de publicerat nyheten och ändrade rubriken genom att slänga in brasklappen "sources say."

Källorna är tydligen politiker eller myndighetspersoner i Ecuador. Vem annars har detaljkunskap om vad som står i liggaren i entrén till Ecuadors ambassad?

Och:
"A separate internal document written by Ecuador’s Senain intelligence agency and seen by the Guardian lists “Paul Manaford [sic]” as one of several well-known guests".

Wikileaks gör ett skarpt uttalande: "värsta bluffen sen Hitlers dagböcker". Har den nya regimen i Ecuador snurrat upp the Guardian totalt?

https://twitter.com/wikileaks/status...assange-met%2F
__________________
Senast redigerad av trenterx 2018-11-27 kl. 23:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback