Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2018-06-19, 13:03
  #82321
Medlem
Nickelodions avatar
Nu står det helt klart vilken järnnäve som styrt MNs handläggning av JA-fallet. The Dirty Dozen har antagligen bakbundit MN och fått henne göra som de vill för att skydda en av de sina, därav anomalierna i handläggningen.

The Dirty Dozen: En (misstänkt) spion, flera broderskapare, en fd lotta, en nysparkad och en menskoppspecialist osv - vilken samling.
Citera
2018-06-19, 18:35
  #82322
Medlem
Anonymares avatar
Bra att brittisk media äntligen ger en komplett och korrekt bild av läget för JA i fallet misstänkt våldtäkt. Tidigare har man bara skrivit att fallet är nedlagt. Idag skriver man:

Citat:
Australian-born Mr Assange was also facing investigation in Sweden over an alleged sexual assault, but prosecutors dropped the preliminary investigation in May last year claiming “all possibilities to conduct the investigation are exhausted”.

Sweden’s director of public prosecutions, Marianne Ny, said: “In order to proceed with the case, Julian Assange would have to be formally notified of the criminal suspicions against him.

“We cannot expect to receive assistance from Ecuador regarding this. Therefore the investigation is discontinued.

“If he, at a later date, makes himself available, I will be able to decide to resume the investigation immediately.”

https://www.express.co.uk/news/uk/976425/julian-assange-health-update-wikileaks-anniversary-ecuador-embassy

Här framgår alltså på ett tydligt sätt att Ecuador inte bistår med delgivning och det är detta som gjort att man tvingats lägga ner förundersökningen, inte att han inte längre är misstänkt för brott.
Citera
2018-06-19, 19:04
  #82323
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Bra att brittisk media äntligen ger en komplett och korrekt bild av läget för JA i fallet misstänkt våldtäkt. Tidigare har man bara skrivit att fallet är nedlagt. Idag skriver man:



https://www.express.co.uk/news/uk/976425/julian-assange-health-update-wikileaks-anniversary-ecuador-embassy

Här framgår alltså på ett tydligt sätt att Ecuador inte bistår med delgivning och det är detta som gjort att man tvingats lägga ner förundersökningen, inte att han inte längre är misstänkt för brott.

Bah, Daily Express, och dess söndagsutgåva Sunday Express. Värsta tabloid magasinet, som kopierar och klistrar fritt, och ofta utelämnar relevanta delar, sällan eller aldrig orginalkällor.

Conservative, right-of-centre. Daily Express is one of the worst three tabloids. Britishpapers.co.uk lists this as a mid-market title.
1
Sensationalism, lack of depth.
1
Worst 3 tabloids according to Jones (2004).
1
Singled-out as a source of hate by the UN High Commissioner for Human Rights10.
Citera
2018-06-19, 19:35
  #82324
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Bah, Daily Express, och dess söndagsutgåva Sunday Express. Värsta tabloid magasinet, som kopierar och klistrar fritt, och ofta utelämnar relevanta delar, sällan eller aldrig orginalkällor.

Conservative, right-of-centre. Daily Express is one of the worst three tabloids. Britishpapers.co.uk lists this as a mid-market title.
1
Sensationalism, lack of depth.
1
Worst 3 tabloids according to Jones (2004).
1
Singled-out as a source of hate by the UN High Commissioner for Human Rights10.

Rätt desperat av dig att smeta skit på tidningen när innehållet jag citerar är faktamässigt helt korrekt. Patetiskt!
Citera
2018-06-19, 20:28
  #82325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Bra att brittisk media äntligen ger en komplett och korrekt bild av läget för JA i fallet misstänkt våldtäkt. Tidigare har man bara skrivit att fallet är nedlagt. Idag skriver man:



https://www.express.co.uk/news/uk/976425/julian-assange-health-update-wikileaks-anniversary-ecuador-embassy

Här framgår alltså på ett tydligt sätt att Ecuador inte bistår med delgivning och det är detta som gjort att man tvingats lägga ner förundersökningen, inte att han inte längre är misstänkt för brott.

"Framgår på ett tydligt sätt..." ???

Tidningen citerar bara vad lögnaren Marianne Ny säger. Och det visste vi ju redan. Du citerar artikeln ungefär som att du vill få det att framstå som att det är en oberoende källa som ger stöd åt vad Ny säger. Artikeln ger inget stöd överhuvudtaget och har exakt noll värde som oberoende källa.
Citera
2018-06-19, 21:22
  #82326
Medlem
Nickelodions avatar
EMF har hållit en låg profil på twitter (där hon ju deletade sitt gamla konto och bytte namn och antagligen rensade för att ta bort inlägg om JA och annat som skulle kunna använda mot henne) och Facebook ett tag men Instagram kan hon inte avhålla sig från utan lägger upp bilder på sig själv på löpande band.

Det här är väl verkligen ett freudianskt Instagraminlägg. Hon går emot åklagaren och överklagar bara för att sätta sig själv i strålkastarljuset - kolla bilden!! Som vanligt skriver hon "överklagade jag och min klient domen" medan jag redan i lekskolan lärde mig att man typ skriver "min klient och jag". Man kan i alla fall glädjas åt en kommentar där på Instagram: Konsten att missbruka allmänna medel.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2018-06-19 kl. 21:35.
Citera
2018-06-19, 21:23
  #82327
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Nu står det helt klart vilken järnnäve som styrt MNs handläggning av JA-fallet. The Dirty Dozen har antagligen bakbundit MN och fått henne göra som de vill för att skydda en av de sina, därav anomalierna i handläggningen.

The Dirty Dozen: En (misstänkt) spion, flera broderskapare, en fd lotta, en nysparkad och en menskoppspecialist osv - vilken samling.

Tveksam till den förklaringen.

Under Reinfeldts regering från september 2010 till september 2014 under 4 år med Bildt, erkänd USA vän, som utrikesminister hände i praktiken inte något i ärendet. Från det att Löfven blev stadsminister dröjde det trots allt bara ett halvt år innan man från svenskt håll begärde att få förhöra JA på Ecuadors ambassad i London.

Och det är ingen hemlighet att relationerna mellan Stefan Löfven och många broderskapare var kylslagna åtminstone efter det att Stefan Löfven försämrade villkoren för asylsökare hösten 2015.
__________________
Senast redigerad av Goulburn 2018-06-19 kl. 21:25.
Citera
2018-06-19, 22:30
  #82328
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Tveksam till den förklaringen.

Under Reinfeldts regering från september 2010 till september 2014 under 4 år med Bildt, erkänd USA vän, som utrikesminister hände i praktiken inte något i ärendet. Från det att Löfven blev stadsminister dröjde det trots allt bara ett halvt år innan man från svenskt håll begärde att få förhöra JA på Ecuadors ambassad i London.

Och det är ingen hemlighet att relationerna mellan Stefan Löfven och många broderskapare var kylslagna åtminstone efter det att Stefan Löfven försämrade villkoren för asylsökare hösten 2015.
Jag instämmer. Anna Ardin försökte ju starta uppror mot Stefan Löfven. Ordnade en demonstration mot honom utanför partihögkvarteret. Hennes stjärna har dalat. Hon kan omöjligen vara en av de tolv mäktigaste. Men hon kanske själv vill sprida ut sådana rykten?

Pierre Schori stod också på listan. Han och Anna Ardin har stått på olika sidor i Assangefrågan, så vitt jag vet.
Citera
2018-06-20, 00:22
  #82329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Bra att brittisk media äntligen ger en komplett och korrekt bild av läget för JA i fallet misstänkt våldtäkt. Tidigare har man bara skrivit att fallet är nedlagt. Idag skriver man:



https://www.express.co.uk/news/uk/976425/julian-assange-health-update-wikileaks-anniversary-ecuador-embassy

Här framgår alltså på ett tydligt sätt att Ecuador inte bistår med delgivning och det är detta som gjort att man tvingats lägga ner förundersökningen, inte att han inte längre är misstänkt för brott.

Praktexempel på din FEGHET och OÄRLIGHET. Dels så är det inga nya fakta eller fakta överhuvudtaget som refereras. Det är enbart MN's påståenden. Inget annat.

Men du har påstått att vänster tidningar översvämmas av artiklar med nedanstående innehåll

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Nu när JA gömt sig på ambassaden i nästan 6 år och årsdagen är nära överflödas vänstermedia med diverse anklagelser om att Ecuador behandlar JA värre än en fånge i ett fängelse. Att han inte får gå ut i solen, att han inte får kommunicera via internet m.m.

Du har blivit ombedd upprepat att verifiera ditt påstående med t.ex 10 artiklar som påstår det du säger. Istället så publicerar du citat från en artikel om något helt annat. Oärligt och lågt. Men sådan är din natur. Oärlig rakt igenom.

Fast om det varit sant ( att vänstermedia översvämmas av den typen av artiklar) så hade det varit positivt. Då hade de faktiskt för en gångs skull börjat publicera sådant som är sant.
Citera
2018-06-20, 07:27
  #82330
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
"Framgår på ett tydligt sätt..." ???

Tidningen citerar bara vad lögnaren Marianne Ny säger. Och det visste vi ju redan. Du citerar artikeln ungefär som att du vill få det att framstå som att det är en oberoende källa som ger stöd åt vad Ny säger. Artikeln ger inget stöd överhuvudtaget och har exakt noll värde som oberoende källa.

Det nya är att brittisk media visar upp den kompletta bilden och inte en förenklad som man skulle kunna tolka som att Sverige lagt ner för att man inte misstänker honom för brott längre. Det gör man ju, t.o.m. i nedläggningsbeslutet rubriceras han som "den misstänkte", eftersom nedläggningen inte har med rättsliga läget att göra utan enbart att man inte kunde delge misstanke då Ecuador vägrade bistå med detta trots MLA-avtal och trots att vare sig delgivning eller DNA-prov på intet sätt skulle äventyra asylen med koppling till de påstådda asylskälen.

Apropå det, igår var det 6-årsdagen sedan JA tog till schappen in på ambassaden. Passerade mer eller mindre obemärkt i svensk nyhetsrapportering. Det finns ju heller inget nyhetsvärde i det, sådant finns om något ändras, typ att han får en spark i baken ut från ambassaden så att förundersökningen kan återupptas innan preskription. Eller, tragiskt nog, om läget består fram till preskription 2020 så att man istället meddelar att även SW gjorts rättslös av JA/Ecuador. Nu bara 2 år kvar. I fallet misstänkt våldtäkt har han nu alltså undandragit sig rättivisan i hela 8 år, varav i 6 år med stöd av Ecuador som givit honom frikort mot svensk rättvisa.
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2018-06-20 kl. 07:32.
Citera
2018-06-20, 07:57
  #82331
Medlem
Caitlin Johnston har skrivit en bra artikel om hur nedsvärtningen av Assange fungerar: "For Our Rulers, Smearing A Dissident Journalist Is As Good As Killing Him".
Citera
2018-06-20, 07:59
  #82332
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
EMF har hållit en låg profil på twitter (där hon ju deletade sitt gamla konto och bytte namn och antagligen rensade för att ta bort inlägg om JA och annat som skulle kunna använda mot henne) och Facebook ett tag men Instagram kan hon inte avhålla sig från utan lägger upp bilder på sig själv på löpande band.

Det här är väl verkligen ett freudianskt Instagraminlägg. Hon går emot åklagaren och överklagar bara för att sätta sig själv i strålkastarljuset - kolla bilden!! Som vanligt skriver hon "överklagade jag och min klient domen" medan jag redan i lekskolan lärde mig att man typ skriver "min klient och jag". Man kan i alla fall glädjas åt en kommentar där på Instagram: Konsten att missbruka allmänna medel.

Tack för tipsen.
Du missade godbiten som pekar på att EMF från början gick skubb åt andra intressenter samtidigt som hon själv kunde fakturera hej vilt, allt pekar alltså på att EMF kontaktade SW som då valde att kicka CBO. Vi kan ju se att hennes "vänkrets" har starka ekonomiska intressen i Assange-affären, t.ex:
https://www.instagram.com/p/BjfkHwrHrH5/?taken-by=advokatmassifritz

Sen har det också visat sig senare att EMF hade ett horn i sidan mot Borgström då en av hennes f.d anställda hade gått över till honom, där hennes "intyg" numera är riksbekant:
https://www.fplus.se/anne-ramberg-juristers-sexliv-ar-inte-relevant/a/4dmpve

EMF förlorar en bra jurist till CBO , den 22 maj 2012 skrivs ett svar till EMF:s "betyg" (Anna), 23 maj 2013 (exakt årsdagen efter) skickar EMF ut pressrelease att hon nu företräder SW, och senare grävs då SW:s skrivelse fram här på fb som pekar på att hon skrev åt EMF, eftersom CBO utmålades som värdelös, när det var Anna som hjälpte SW på CBO:s kontor, som tidigare lämnat EMF. En klar hämnd!

https://www.scribd.com/document/142979433/Advokat-Fritz-Pressmeddelande-22-maj-2013

Så skubbjobb åt vänkretsen i att sätta dit Assange mot div gentjänster, hämnd mot Borgström+ Anna och sen kunna salta räkningarna till Tingsrätten pekar alltså helt klart på att EMF kuppade in sig och blåste SW som hamnade än djupare i skiten, EMF slog 3 flugor i en smäll i sitt agerande och SW blev blåst....

Bäst av allt är att psykfallet i Trosa (f.d anställd på kriminalvården) som höjt EMF till skyarna och som är en masspostare/stalkare på nätet, fick total kortis efter AB:s avslöjande. Det andra psykfallet Rudling har stängt ner sitt samtyckes-sida sen 1 år tillbaka och har därigenom bekräftat att han inte hade speciellt mycket med sexlagstitfning att göra, han hade en sjuk idé att tjäna pengar på detta kriminalfall. Hans senaste vapendragare Al Burke tröttnade också på J.A och är numera insoppad i palmemordet.

Vad EMF och de andra dårarna inte har fattat är att allt skit som de orsakat finns sparat, oavsett hur mycket dom sen försöker radera.
__________________
Senast redigerad av duqu 2018-06-20 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in