Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 14:10
  #589
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Varför skulle det vara så osannolikt?

Vi har ju Clinton, Letterman och Schwarzenegger som har haft sina sex-affärer.. visserligen inte med domar bakom sig. Men vi har i Sverige också en hårdare straffskala för sexuella trakasserier och liknande brott så det finns kanske - på gott och ont - en större anmälningsvilja här...
Han trampade kanske i klaveret utomlands...

Maktens män är nog inte alls främmande för att "ta för sig" sexuellt.

Men "sex-affärer" är väl ändå en jävla skillnad mot våldtäkter..?
Det finns nog fler än "maktens män" som någon gång knullat lite vid sidan av...
Citera
2010-08-21, 14:10
  #590
Medlem
Den här historien luktar så mycket skit så det är inte sant.

Var för skulle han åka hela vägen till sverige för att tekna avtal med Piratpartiet för att få safe-haven med sina servrar här och i samma veva fucka upp det genom att våldta någon?.

Vidare finns det några bevis? Några trovärdiga vittnesmål? Jag har faktiskt inte sätt något alls och varför har polisen inte kontaktat eller gripit honom då?
Citera
2010-08-21, 14:12
  #591
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsplant
Om US skulle gripa Julian Assange skulle de göra honom till en martyr och visa för folket hur korrupt deras land är och att foliehattarna har haft rätt hela tiden.

Precis. Därför är ju en våldtäktsanklagelse det bästa som kunde hända för dem.

Med det menar jag inte att det är dem som iscensatt det hela, utan bara att det är så det är. Men jag utesluter inget.
Citera
2010-08-21, 14:12
  #592
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dain-Bramage
Men "sex-affärer" är väl ändå en jävla skillnad mot våldtäkter..?
Det finns nog fler än "maktens män" som någon gång knullat lite vid sidan av...

Det är EN våldtäkt (och ett sexuellt utnyttjande). Inte två st.
Citera
2010-08-21, 14:13
  #593
Medlem
maggiethecats avatar
Denna tråd växer snabbt utan mycket innehåll. Om Assange nu har betett sig svinigt på en fest i veckan, borde inte någon sitta på uppgifter om detta i alla fall.

Julian Assange är nu trending topic på twitter. AB:s rapportering blir mer och mer skrattretande i sin skralhet.
Citera
2010-08-21, 14:13
  #594
Medlem
Just i Sverige också efter att Piratpartiet tog över filerna i hemliga servar.. Lite skumt minst sagt.
Men sen å andra sidan om det är CIA bakom detta så tror jag att dem hade gjort något snyggt och inte något sådant här. Julian Assange kan också vara en våldtäktsman.

Jag ser fram emot någon intervju med Mr Assange.
Citera
2010-08-21, 14:13
  #595
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Det är EN våldtäkt (och ett sexuellt utnyttjande). Inte två st.

Okej. Har det någon betydelse för min poäng?
Citera
2010-08-21, 14:13
  #596
Medlem
calle555s avatar
Jag kan fortfarande inte riktigt tro på att det är i Enköping han bott. Kan det vara så att man bytt ut stadsdel och stad? Kan det exempelvis i stället vara Kungsholmen och Uppsala det gäller?
Citera
2010-08-21, 14:14
  #597
Avstängd
mcfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilka är flickorna?
Kommer deras namn att komma ut på något sätt?

Expressen skriver att tjejerna är 20-30 år gamla
Citera
2010-08-21, 14:14
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorbP
Den här historien luktar så mycket skit så det är inte sant.

Var för skulle han åka hela vägen till sverige för att tekna avtal med Piratpartiet för att få safe-haven med sina servrar här och i samma veva fucka upp det genom att våldta någon?.
Nej, han var i Sverige för att hålla föredrag hos Broderskapsrörelsen (kristna socialdemokrater) och antagligen för att ansöka om utgivningstillstånd för att WikiLeaks skulle täckas av tryckfrihetslagen. Avtalet med piratpartiet var bara en extragrej.
Citera
2010-08-21, 14:15
  #599
Medlem
-Sulan-s avatar
Landet lagom i blåsväder. Varför har USA egna underrättelseagenter på ambassader i Sverige vilka tillhör EU-länder? Hela historien kan få många människor att vända sig emot USA.

http://www.svd.se/multimedia/archive...ll_616467a.pdf
Citera
2010-08-21, 14:15
  #600
Medlem
Olivrankans avatar
Kvinnorna, som känner varandra, har alltså blivit våldtagna (alternativt en våldtäkt och ett ofredande, beroende på vem man frågar) av denne Assange vid två olika tillfällen. Det rör sig om lördag natt och tisdag morgon. Kvinna #2 får inte reda på detta av kvinna #1 förrän efter Assange även ska ha givit sig på henne. Frågan är hur dessa två kvinnor kom att tala om det här för att sedan bestämma sig för att gå till polisen, men inte för att anmäla! Nej gud nej. Dom vill samtala om detta med polisen.

Herregud.

Åklagaren verkar ju också riktigt med på noterna.
Citat:
Vet du om det bedrivs något spaningsarbete för att få tag på honom nu?
– Det hoppas jag. Det antar jag. Det är ingenting jag vet.

-Expressen

Tillåt mig gör en smiley

Julian Assange lär aldrig sätta sin fot i Sverige igen, Wikileaks lär aldrig ha något mer med Sverige att göra. Vad roligt det känns. Svensk press, polis och kvinnor har visat sig från sin bästa sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback