Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-26, 13:27
  #5581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Varför ska ST-20 känna ånger? Det är inte över än, var god döm inte på förhand.

Om jag skulle gå till polisen och få en våldtäktsanmälan till stånd, som sedan visar sig bli nedlagd omedelbart så skulle jag ångra mig för att en oskyldig person basunerats ut som våldtäktsman i världspressen.
Citera
2010-08-26, 13:28
  #5582
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Därför att det finns rimlig anledning att anta att hon blivit manipulerad/lurad in i detta, att hon inte gjort något dumt/elakt på eget initiativ och att hon mår skit just nu.

Det är stort att vara bra FB-detektiv. Det är större att kunna ta vissa hänsyn.

Men som jag tidigare sagt: Om någon kan visa på att T20 haft en väsentlig roll och själv agerat för att smutskasta JA, då är jag idel öra.

Det finns två alternativ här och vi vet inte vilket som är rätt innan vi vet vem T20 är.

Antingen blev T20 lurad in i detta av AA som i T20 hittat någon hon kunde föra fram som offer medan AA själv inte skulle bli huvudpersonen utan bara stå vid sidan av och stötta. Men även om det är på det sättet så är det ett faktum att utan T20:s vittnesmål så hade JA aldrig blivit uthängd i hela världen som väldtäktsman. Det är viktigt att komma ihåg.

Eller också var det T20 som orkestrerade det hela. I AA visste hon att hon skulle ha en förkämpe som aldrig skulle ge upp. T20 visste att om hon beskrev något våldtäkts-/övergreppsliknande så skulle AA direkt hänga på. Sedan skulle T20 bara kunna luta sig tillbaka och låta AA hantera hela affären. Med andra ord kanske allt har gått som T20 planerade från början? Nu tror jag inte att någon av dem är agenter men det sätt T20 verkar ha agerat på stämmer i alla fall med min fantasibild av agenter. De verkar utan att synas. De drar i rätt strängar och får saker att hända medan de som ligger bakom allting förblir anonyma.

Det konstiga är att det först bedöms som våldtäkt och sedan ingenting. Har T20 ändrat sin historia? Har hon berättat en historia för AA, en för polisen och sedan ytterligare en annan historia i ett andra förhör? Hur är det ens möjligt att går från våldtäkt till ingenting om inte den drabbade har ändrat/förtydligat sin historia på väsentliga punkter?
Citera
2010-08-26, 13:29
  #5583
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Vad baserar du denna gissning på?

Var hittar AA henne? Hur hittar AA henne? Om hon haft ett skönt samlag med en kille, hur kan hon i nästa stund "manipuleras" till att gå till polisen?
Jag baserar min gissning (men OBS det är just en gissning) på att AA har varit den drivande kraften i JAs besök, att hon sannolikt har en mycket starkare ställning än T20 och att T20 sannolikt är så mycket mindre erfaren på alla plan i livet att hon kunde fås att göra som AA ville.

Som sagt bara en gissning. Men jag brukar ha hygglig träffprocent. Och skulle jag ha fel så tar jag gärna på mig foliehatten (det har jag lovat flera gånger förr här på FB men aldrig behövt verkställa. Ska denna gång bli den första?)
Citera
2010-08-26, 13:29
  #5584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Om jag skulle gå till polisen och få en våldtäktsanmälan till stånd, som sedan visar sig bli nedlagd omedelbart så skulle jag ångra mig för att en oskyldig person basunerats ut som våldtäktsman i världspressen.
*It aint over untill the fat lade sings.*
Dvs först när advokaterna fått kolla in vad som hänt och åtalet påbörjats eller inte osv
Citera
2010-08-26, 13:31
  #5585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns två alternativ här och vi vet inte vilket som är rätt innan vi vet vem T20 är.

Antingen blev T20 lurad in i detta av AA som i T20 hittat någon hon kunde föra fram som offer medan AA själv inte skulle bli huvudpersonen utan bara stå vid sidan av och stötta. Men även om det är på det sättet så är det ett faktum att utan T20:s vittnesmål så hade JA aldrig blivit uthängd i hela världen som väldtäktsman. Det är viktigt att komma ihåg.

Eller också var det T20 som orkestrerade det hela. I AA visste hon att hon skulle ha en förkämpe som aldrig skulle ge upp. T20 visste att om hon beskrev något våldtäkts-/övergreppsliknande så skulle AA direkt hänga på. Sedan skulle T20 bara kunna luta sig tillbaka och låta AA hantera hela affären. Med andra ord kanske allt har gått som T20 planerade från början? Nu tror jag inte att någon av dem är agenter men det sätt T20 verkar ha agerat på stämmer i alla fall med min fantasibild av agenter. De verkar utan att synas. De drar i rätt strängar och får saker att hända medan de som ligger bakom allting förblir anonyma.

Det konstiga är att det först bedöms som våldtäkt och sedan ingenting. Har T20 ändrat sin historia? Har hon berättat en historia för AA, en för polisen och sedan ytterligare en annan historia i ett andra förhör? Hur är det ens möjligt att går från våldtäkt till ingenting om inte den drabbade har ändrat/förtydligat sin historia på väsentliga punkter?

Intressant teori. Precis av den anledningen skulle det vara intressant om T20 skulle se dagens ljus.
Citera
2010-08-26, 13:35
  #5586
Medlem
Kattafankens avatar
Julian turnerar rätt hårt med konspirationsteorin, han tweetade den här länken;
http://www.craigmurray.org.uk/archiv...assange_1.html

Citat:
Julian tells us that the first woman accuser and prime mover had worked in the Swedish Embassy in Washington DC and had been expelled from Cuba for anti-Cuban government activity, as well as the rather different persona of being a feminist lesbian who owns lesbian night clubs.


Skrivet av Craig Murray som har lite erfarenhet av falska sexanklagelser Edit: hans Wikisida

http://www.guardian.co.uk/politics/2...reignpolicy.uk
Citat:
On 21 August 2003 he was confronted with 18 charges including "hiring dolly birds [pretty young women] for above the usual rate" for the visa department, though he claims that the department had an all-male staff, and granting UK visas in exchange for sex. He was told that discussing the charges would be a violation of the 1989 Official Secrets Act. The FCO encouraged him to resign.

Värt att notera han var friad av alla anklagelser.

Citat:
...all but two of the charges (being drunk at work and misusing the embassy's Range Rover) were dropped.

http://www.guardian.co.uk/politics/2....foreignpolicy
__________________
Senast redigerad av Kattafanken 2010-08-26 kl. 13:40.
Citera
2010-08-26, 13:36
  #5587
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Dina personliga gissningar och tyckanden spelar ingen som helst roll här varför förstår du inte det?
Ingen bryr sig om just dig. Lägg fram argument istället då kanske nån är intresserad. Du är ingen här, var vänlig kom ihåg det. Dina argument eller källor eller åsikter kan däremot vara värdefulla men inte just du i egenskap av ditt nick. Det funkar inte så här.
Fan vad många oerfarna debattörer det dräller av just nu. Undrar varför
Här får alla i tråden ett fint exempel på dina "sakliga" argument. Tror inte du är rätt person att tala om vad som gäller här eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon:

Detta är alltså INTE första gången Anna Ardin misstänks för att vara agent!!!!!!!!!!

Antalet slumpar har för längesedan gått igenom taket på alla sannolikhetskalkyler som finns! Nu är jag mest intresserad av jouråklagarens roll.
Och förden delen ordentligt utrett vad i helvete AA egentligen sysslat med?

Säpo verkade ju inte vilja veta av hennes fasoner och inte Kuba heller? Hon verkar ha en historik som säkerhetsrisk och högt spel på utländska ambassader i oroliga länder, snälla det här är ingen dununge vi talar om!
Är hon någon form av dubbelagent? Detta är bara too much!
Hon ska för fan i fängelse utan att passera gå!
Citera
2010-08-26, 13:37
  #5588
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Jag baserar min gissning (men OBS det är just en gissning) på att AA har varit den drivande kraften i JAs besök, att hon sannolikt har en mycket starkare ställning än T20 och att T20 sannolikt är så mycket mindre erfaren på alla plan i livet att hon kunde fås att göra som AA ville.

Godhjärtade ST-20 ville bara hjälpa till, om det fanns något hon kunde göra. Hon verkar vara den typen av människa som gärna ger en hjälpande hand för att styra upp saker.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det konstiga är att det först bedöms som våldtäkt och sedan ingenting. Har T20 ändrat sin historia? Har hon berättat en historia för AA, en för polisen och sedan ytterligare en annan historia i ett andra förhör? Hur är det ens möjligt att går från våldtäkt till ingenting om inte den drabbade har ändrat/förtydligat sin historia på väsentliga punkter?

CB har ju iofs nyligen myntat i pressen det redan klassiska uttrycket "Man behandlar inte målsägande på det här sättet", han anser att åklagaren gjort fel.
Citera
2010-08-26, 13:37
  #5589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Om du syftar på mig så höll jag på och gick igenom historiken, klickade på olika länkar och fann att länken till SW inte funkade längre, klickade på cachen och fick tid/datum, gick tillbaka på denna tråd och fann att mcfrog la ut 10 pers runt 18-tiden, därav mina misstankar.

Om någon har tillgång till TR:s datorer pm:ar jag över p-data för koll.

Nä. Syftade på den som hintade om sista bokstaven. Som nu istället vill att T-20 inte hängs ut.
Fö vill T-20 inte dra sig tillbaka-hennes advokat har ju överklagat att hennes fall avskrivits.
Citera
2010-08-26, 13:40
  #5590
Medlem
Är det inte samtidigt ganska komiskt att en militant feminist och HBT-aktiv kvinna kan nedlåta sig att vara del av en organisation med ett så extremt patriarkaliskt namn som BRODERSKAPSrörelsen?

Ett så synnerligen heteronormativt, manschauvinistiskt och omodernt namn borde väl, i synnerhet inom socialdemokratin, inte ses med blida ögon av någon.
Citera
2010-08-26, 13:40
  #5591
Avstängd
centralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nä. Syftade på den som hintade om sista bokstaven. Som nu istället vill att T-20 inte hängs ut.
Fö vill T-20 inte dra sig tillbaka-hennes advokat har ju överklagat att hennes fall avskrivits.

Ok, tack för klargörandet.

T20 har en bror vid namn Joakim i enköping och morsan inte långt därifrån med namnet Inger med samma efternamn + 1 annat då hon är gift, tidigare gissningar borttagna nu.
__________________
Senast redigerad av centralen 2010-08-26 kl. 14:14.
Citera
2010-08-26, 13:42
  #5592
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Godhjärtade ST-20 ville bara hjälpa till, om det fanns något hon kunde göra. Hon verkar vara den typen av människa som gärna ger en hjälpande hand för att styra upp saker.

det låter på dig som om du känner henne. Allt vi vet är att AA sagt till Aftonbladet att någon hörde av sig och "ville hjälpa till". Hon behöver inte vara en godhjärtad person, eller ens ha använt dessa ord, det är filtrerat genom AA och dessutom en journalist.

Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
CB har ju iofs nyligen myntat i pressen det redan klassiska uttrycket "Man behandlar inte målsägande på det här sättet", han anser att åklagaren gjort fel.

När fallet är nedlagt, är hon inte "målsägande"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback