Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-26, 07:54
  #5401
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Du missade den intressanta detaljen att civila poliser genomsökte de populära nattklubbarna den kvällen för att gripa JS - det har inte nämnts förut vad jag vet.

Jo det såg jag men tänkte folk skulle läsa det själva i länken. Fick för mig att någon moderator tröttnade på att man citerade tidningsartiklar.

Men vilket actiondrama
Hemliga operationer. Känns lite som Robert Ludlum allt det här. Allt detta tar slut snart, på gott och ont :/
Citera
2010-08-26, 07:54
  #5402
Medlem
rippo84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7675868.ab

Anna Ardin blev alltså svartsjuk när han först hade sex med henne och sedan flyttade till en annan tjej.


Anna Ardin hämnd blev att hon sökte upp den andra tjejen och få henne att tillsammans med Anna anmäla honom för sexbrott.

Allt var en ren hämnd aktion i från en rabiat feminist sosse som kände sig kränkt.

Ja men josses alltsa. Skulle detta stamma blir jag riktigt j-a pissed off alltsa. Har har man suttit i timmar och foljt denna trad och sa visar det sig (eventuellt) att det handlar om en sadan har skitsak. Vart fan ar Sverige pa vag? Man kan ju borja undra!
Citera
2010-08-26, 07:59
  #5403
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Medlem sen nov 09 och har börjat skriva först nu (5 inlägg) - och då bara i denna tråd...hmmmm

Informationen stämmer dock angående kapten Klännings gayflagga runt 2005. Är väl ett konto som varit reggad enbart för sökfunktionen i forumet.

Verkar dock vara paranoid med tanke på den överdrivna maskeringen av nyckelord och namn i hans inlägg. swedish military blir Sw-d-sh m-il-itary etc FRA-rädsla
__________________
Senast redigerad av FittLisa 2010-08-26 kl. 08:07.
Citera
2010-08-26, 08:26
  #5404
Medlem
Antagligen kommer AA:s tilltag att bidra till en välbehövlig översyn av svensk rättspraxis när det gäller anmälan om sexuella övergrepp. När nu svenska rättsvårdande myndigheter står med byxorna nere och rumpan bar inför hela den samlade världspressen.

Kanske inte riktigt det var detta som AA hade tänkt sig.
Citera
2010-08-26, 08:27
  #5405
Avstängd
centralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Assagne är beredd att tala ut.
Expressen

Nu har jag vaknat lite mer, Expressens senaste story bekräftar mina tidigare misstankar och nu finns det än en gång nya möjligheter:

1: Jag ser det bekräftat att AA ledde polisen på fel spår, som JS sekreterare hade väl hon full insyn i hans agendor för helgen, så när hon "konsulterat" polisen med dito jouråklagare samt häktning, springer sen civila poliser runt på alla krogar och frågar efter JS, trots att AA visste att JS skulle dra till en polare norrut, annars är det en mycket påkostad "skenmanöver" från statens sida.....

2: Om civila poliser i grupper betar av alla kända inneställen/krogar, hur lång tid tror ni det tar innan ryktet på stan landar hos tidningarna. Det pekar väl än mer på inside info till Expressen eftersom alla krogar bör ha vetat om vem som jagades senast vid midnatt och åklagaren fick väl samtalet för källkoll mellan 19-21 innan krogarna hade öppnat. Alltså finns risken att en civilspanare med taskig ekonomi blabbade lite för mycket, dom bör också ha access till det dataförda ärendet med alla detaljer.

När mcfrog vaknar undrar jag om mac kan snoka fram tidsangivelser för utfärdande av häktningsorder.
Citera
2010-08-26, 08:31
  #5406
Medlem
Att AA är allmänt hatad nu är väl tämligen klart. Skulle man våga gå så långt som att säga att hon löper fara för liv och lem? Kan ni undvika att skämta om det sistnämnda så vet ni att lem i uttrycket syftar på kroppsdel och inte specifikt lemmen. Ja ni fattar.
Citera
2010-08-26, 08:42
  #5407
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Att AA är allmänt hatad nu är väl tämligen klart. Skulle man våga gå så långt som att säga att hon löper fara för liv och lem? Kan ni undvika att skämta om det sistnämnda så vet ni att lem i uttrycket syftar på kroppsdel och inte specifikt lemmen. Ja ni fattar.
Tror knappast någon vil ha med henne att göra över huvud taget, hon är bara förtjänt av FÖRAKT! Inte tar man ihjäl en psyksjuk brud bara för att hon är ett fansk och en wannabee.
Hon lär säkert bli till allmänt åtlöje nr hon framåt höstanten börjar gråta ut i diverse blaskor
Citera
2010-08-26, 08:43
  #5408
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror knappast någon vil ha med henne att göra över huvud taget, hon är bara förtjänt av FÖRAKT! Inte tar man ihjäl en psyksjuk brud bara för att hon är ett fansk och en wannabee.
Hon lär säkert bli till allmänt åtlöje nr hon framåt höstanten börjar gråta ut i diverse blaskor

Hon kanske dyker upp i valrörelsen. Ett partiämne, partiledare kanske. Hon har sedvanliga kvalifikationer.
Citera
2010-08-26, 08:45
  #5409
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vad har Assagne för omdöme när han trattar på två okända fruntimmer utomlands inom loppet av ett dygn, med tanke på vilken utsatt situation han befinner sig i? "Skyll dig själv" vill man ju gapa.

Med eftertanke så har du naturligtvis rätt. Han borde göra som Dalai lama och avge kyskhetslöfte och ge bort alla sina ägodelar och meditera all sin lediga tid.

I verkligheten lever han ett påfrestande, kringflackande liv, utan familj och ständigt på resa. Att det sedan kommer en och annan kvinna i närheten som passar på att fylla på "autografhäftet" gör honom bara mänsklig, speciellt som han är tvungen att bo hemma hos dom nr han är på resa.

I alla manualer för utlandstjänst och utlandsresor för känslig personal står: Inlåt er inte med lokalbefolkningen som portalparagraf. Ändå är det det första som man bryter mot. Köttet är svagt.
Eller för att citera en gammal Helmer Bryd-klassiker:
"där låg hon redan naken i tamburn"
Citera
2010-08-26, 08:45
  #5410
Medlem
Hur kan hon ha fel? Kanske en av landets mest framstående kvinnor om man får tro citaten om henene på www.ardin.se - QUOTES.

Magiskt!
Citera
2010-08-26, 08:49
  #5411
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Att AA är allmänt hatad nu är väl tämligen klart. Skulle man våga gå så långt som att säga att hon löper fara för liv och lem? Kan ni undvika att skämta om det sistnämnda så vet ni att lem i uttrycket syftar på kroppsdel och inte specifikt lemmen. Ja ni fattar.

Åh, men snälla Expressen. Om ni börjar få slut på saker att skriva om så behöver ni väl inte släpa er ända till Flashback för att försöka uppfinna nyheter? Det måste väl för fanken finnas någon gammal historia om Jan Guillou eller Gudrun Schyman att dra upp i dagen igen...?

Nej, jag tror inte att fröken Ardin är utsatt för någon som helst fara för "liv och lem". Tvärtom. Hon lär utsättas för ännu färre "mentala våldtäkter" efter en sådan här story än innan.
Citera
2010-08-26, 08:55
  #5412
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Nu har jag vaknat lite mer, Expressens senaste story bekräftar mina tidigare misstankar och nu finns det än en gång nya möjligheter:


2: Om civila poliser i grupper betar av alla kända inneställen/krogar, hur lång tid tror ni det tar innan ryktet på stan landar hos tidningarna. Det pekar väl än mer på inside info till Expressen eftersom alla krogar bör ha vetat om vem som jagades senast vid midnatt och åklagaren fick väl samtalet för källkoll mellan 19-21 innan krogarna hade öppnat. Alltså finns risken att en civilspanare med taskig ekonomi blabbade lite för mycket, dom bör också ha access till det dataförda ärendet med alla detaljer.


Det beror på vilka poliser som går runt. Det nog inte ovanligt att civila spanare går runt på Stureplans krogar, för att kolla efter narkotika eller andra efterspanade.

Att åka runt så är ganska lätt avklarat, två gubbar tittar in på ställe efter ställe och tittar sig om kring efter en mager australiensare med dålig hy. Även om man drar ut på det för att öka övertiden så borde man vara klar efter 1-2 timmar på två personer. Det är först när man spottat honom som tillslaget sker.

Angående Norrland är det inte säkert att hon vet hans nästa adress, det kan vara en säkerhetsgrej att man inte berättar den.


Tror du AA eller T20 i förväg räknade med att det skulle bli akuthäktning så att de var sparsamma med adressuppgifter.

Angående grodan så saknar jag dennes slagningar på målnummer så att vi kan bekräfta identieten på T20. Viktigt för vår fortsatta utredning samt att vi kan undvika att hänga ut oskyldiga av misstag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback