Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2013-03-13, 22:42
  #52153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nja, man ska nog inte skylla rättsväsendets felsteg på hatfeministerna. Tvärtom bör vi nog förvara hatfeministernas rätt att uttrycka en åsikt, och låta dem stå för den förtryckande önskedrömmen att deras meningsmotståndare ska "krypa tillbaka i sina grottor" för att ta en av Svelands bilder.

Till och med hatfeminister måste få existera och uttrycka sig. Det är däremot rättsväsendets plikt att inte låta sig styras av hatfeminister och andra extremister, utan sköta sitt job på ett professionellt och balanserat sätt. En bättre granskning av rättsväsendet är vad som behövs, och nog är det oroande att MNs agerande i JAs fall ännu inte har utsatt för en djupgående granskning, med hänvisning att rättsprocessen fortfarande pågår.
Kanske sant - men ponera att extremist-hat-feminist-rörelsen har smugit sig in i kärnan av det svenska rättssystemet likt ett Bauta-Aids-virus????? Dvs sitter där och fjärrstyr det som en gång kanske var ett hyggligt fungerande, rättssäkert system?
Vart är vi på väg Då???
Citera
2013-03-13, 22:51
  #52154
Medlem
Passepartouts avatar
Ecuador gör återigen framstötar för att få till en lösning.

Är det någon som vet exakt hur många gånger och vart de har vänt sig och bett om garantier för Assange? Är det regeringen varje gång? I artikel står "repeatedly" (upprepade gånger).

http://www.skynews.com.au/world/article.aspx?id=854401
Ecuador has repeatedly suggested that Swedish prosecutors interview Mr Assange inside the London Embassy, but the offer has been refused.
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2013-03-13 kl. 23:26.
Citera
2013-03-13, 23:57
  #52155
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ecuador gör återigen framstötar för att få till en lösning.

Är det någon som vet exakt hur många gånger och vart de har vänt sig och bett om garantier för Assange? Är det regeringen varje gång? I artikel står "repeatedly" (upprepade gånger).

http://www.skynews.com.au/world/article.aspx?id=854401
Ecuador has repeatedly suggested that Swedish prosecutors interview Mr Assange inside the London Embassy, but the offer has been refused.

Någon borde kontakta Ecuadors ambassad och fråga vart de vänt sig. Det enda vi vet är ju att en not överlämnades till Jusititedepartmentet av Ecuadors ambassadör, men en expert i tråden tror att Marianne Ny anser att det är oklart vem som skrivit noten, så kanske hjälper det inte att fråga ambassadören, han lär ju inte heller veta i så fall.
Citera
2013-03-14, 00:07
  #52156
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Någon borde kontakta Ecuadors ambassad och fråga vart de vänt sig. Det enda vi vet är ju att en not överlämnades till Jusititedepartmentet av Ecuadors ambassadör, men en expert i tråden tror att Marianne Ny anser att det är oklart vem som skrivit noten, så kanske hjälper det inte att fråga ambassadören, han lär ju inte heller veta i så fall.

Det borde inte vara så svårt, är dock usel på spanska. Ecuadors ambassad har säkert koll på vad de sysslar med, måste väl också finnas anteckningar som är offentliga på JD? Även muntliga förfrågningar måste väl på något sätt diarieföras och finnas tillgängliga för allmänheten?
Citera
2013-03-14, 00:33
  #52157
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ecuador gör återigen framstötar för att få till en lösning.

Är det någon som vet exakt hur många gånger och vart de har vänt sig och bett om garantier för Assange? Är det regeringen varje gång? I artikel står "repeatedly" (upprepade gånger).

http://www.skynews.com.au/world/article.aspx?id=854401
Ecuador has repeatedly suggested that Swedish prosecutors interview Mr Assange inside the London Embassy, but the offer has been refused.

Utmärkt att dom föreslår det. Känns som Sverige sitter fast i ett skruvstäd som dras åt lite hårdare för varje nytt uttalande. Finns det någon väg ut för Sverige? Med hedern i behåll. Annat än att ta skeden i vacker hand och förhöra honom på plats?
Citera
2013-03-14, 00:50
  #52158
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Utmärkt att dom föreslår det. Känns som Sverige sitter fast i ett skruvstäd som dras åt lite hårdare för varje nytt uttalande. Finns det någon väg ut för Sverige? Med hedern i behåll. Annat än att ta skeden i vacker hand och förhöra honom på plats?

Tänk om något parti kunde ta upp saken i riksdagen. Finns bara två partier som skulle kunna göra det.

SD eller V.
Citera
2013-03-14, 00:59
  #52159
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tänk om något parti kunde ta upp saken i riksdagen. Finns bara två partier som skulle kunna göra det.

SD eller V.

Har skrivit till samtliga partier i riksdagen och bett dom att ta upp det i respektive styrelse. Inget har behagat svara. Gissa om dom kommer att vända kappan efter vinden när det vänder till Assanges' fördel; funderar allvarligt på att inte rösta nästa val.
Citera
2013-03-14, 07:55
  #52160
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tänk om något parti kunde ta upp saken i riksdagen. Finns bara två partier som skulle kunna göra det.

SD eller V.

Nja, jag ser inte att varken V eller SD skulle göra ett skit. Problemet är regeringens. Alliansen (läs: Carl Bildt) spelar under täcket med NATO och USA och vill stå dem nära eller tillochmed bli medlem i NATO, så att UD skulle göra något för att få till en lösning ser jag som uteslutet. SD spelar med regeringen när det gäller detta politikområde. På vänstersidan har man istället målat in sig i feministhörnet med "utsatta flickor" - det går inte att backa från heller lätt. Speciellt som @mymlan och Sveland #prataromdet på Gräv13 och kastar mer ved på tokfeministbrasan. Jag tror att Bildt och UD kommer att förhala och förhala och förhala.

Jag förutspår att Alliansregeringen kommer att lämna över Assangeaffären med varm hand till Socialdemokraterna med varm hand i september 2014, (det är duktigt att ha duckat en hel mandatperiod) exakt på måndagen efter valsöndagen. Sen kommer alliansen att hånle och säga till socialdemokraterna att "nu får ni styra upp vad era religösa medlemmar ställt till med i broderskapsrörelsen; här har ni ert skit tillbaka från 2010". Då blir det en intern strid i Socialdemokraterna istället - och beroende på vem som vinner i Socialdemokraterna kommer antingen se att Assange förhörs på plats, och sen släpps, eller så är det lika låst som nu. Men då är det iallafall Löfvéns (eller hans utrikes- och justitieministers) problem.

Frågan är om det håller hela vägen fram till i september 2014.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-03-14 kl. 08:06.
Citera
2013-03-14, 09:07
  #52161
Medlem
duqus avatar
Finns det kopplingar i detta..? (mysteriet med taxichaffören...)

Hösten 2010 var Newzglobe den enda som gick ut med att det var Ardin som var anmälaren och skrev sen också om hennes hämndlista m.m. Newzglobe är nu nerlagd (!), men bakom Newzglobe fanns Bernt Hermele som figurerat flitigt i att hänga ut andra på nätet, Ardin har Bernt i sin hatlista och killen är ökänd här på Flashback. Länk: https://www.flashback.org/t1275257p1082

Efter nedläggningen och när Bernt fått foten började han köra för taxi Sth, och han har sen 2009 en egen blogg precis som den andra taxichauffören (som startade maj 2010). Bernt brukar ha måttligt med kommentarer till sina skriverier, han har också högre skydd för kommentarer då det krävs Facebook-meldemskap m.m, som inte den andra chauffören använder.

I en av sina bloggar skriver Hermele om internt bråk hos judiska församlingen när en ny Rabbi är på väg in, och den bloggen har mest antal kommenteringar. Jag har aldrig funderat närmare på Hermele:s bakgrund förrän detta dök upp, och här ser man en möjlig koppling till varför även vår chaufför då började med att hacka på Ardin, båda dessa herrar verkar ha samma intressegrupp bakom sig om man nu ska uttrycka sig korrekt, frågan är om det finns en koppling mellan båda dessa också och om denna "församling" ev står bakom våran "flitiga debattör"...

__________________
Senast redigerad av duqu 2013-03-14 kl. 09:09.
Citera
2013-03-14, 09:41
  #52162
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Finns det kopplingar i detta..? (mysteriet med taxichaffören...)

Hösten 2010 var Newzglobe den enda som gick ut med att det var Ardin som var anmälaren och skrev sen också om hennes hämndlista m.m. Newzglobe är nu nerlagd (!), men bakom Newzglobe fanns Bernt Hermele som figurerat flitigt i att hänga ut andra på nätet, Ardin har Bernt i sin hatlista och killen är ökänd här på Flashback. Länk: https://www.flashback.org/t1275257p1082

Efter nedläggningen och när Bernt fått foten började han köra för taxi Sth, och han har sen 2009 en egen blogg precis som den andra taxichauffören (som startade maj 2010). Bernt brukar ha måttligt med kommentarer till sina skriverier, han har också högre skydd för kommentarer då det krävs Facebook-meldemskap m.m, som inte den andra chauffören använder.

I en av sina bloggar skriver Hermele om internt bråk hos judiska församlingen när en ny Rabbi är på väg in, och den bloggen har mest antal kommenteringar. Jag har aldrig funderat närmare på Hermele:s bakgrund förrän detta dök upp, och här ser man en möjlig koppling till varför även vår chaufför då började med att hacka på Ardin, båda dessa herrar verkar ha samma intressegrupp bakom sig om man nu ska uttrycka sig korrekt, frågan är om det finns en koppling mellan båda dessa också och om denna "församling" ev står bakom våran "flitiga debattör"...


Jag kanske är lite trögfattad, men är det så här du menar? Först hackar BH och GR på AA därför att hon genom sitt arbete i Ship to Gaza är en fiende till Israel. Men sen ser GR att JA samarbetar med Shamir och JW, och då övergår han till att attackera JA istället?
Citera
2013-03-14, 11:18
  #52163
Medlem
TheFatControllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag kanske är lite trögfattad, men är det så här du menar? Först hackar BH och GR på AA därför att hon genom sitt arbete i Ship to Gaza är en fiende till Israel. Men sen ser GR att JA samarbetar med Shamir och JW, och då övergår han till att attackera JA istället?

Nej. Det är helt fel.
Ju mer jag läser av AA framstår hon som en något karaktärssvag, lättmanipulerad människa driven av mycket starka känslor och personliga övertygelser. En perfekt "resurs" för vilken underrättelestjänt som helst. (Eller för dem som vill ha tag på en politisk 'självmordsbombare'). Det låter kanske som en hård dom från min sida...men jag ser det annolunda: AA verkar kort och gott tillhöra människosläktet.

Hos GR kan jag inte se motiv av den sort du pratar om.
Från den läckta mejlväxlingen (med WL-kontakten) MaryEng* framgår att hans motiv (vilka de nu är) tilllåter honom (bland mycket annat) att fantisera ihop en egen 'Judisk bakgrund'. Detta med (den uttryckliga förhoppningen) att plantera antisemitism hos sina meningsmotståndare (och är jag övertygad om - i samhället i övrigt). Detta för att han förstår att detta är ett extremt effektivt propagandaverktyg, för just den verksamhet han ägnar sig åt. Detta är inget "Svenssonbeteende".

Men det FINNS privata lobby-firmor som arbetar på detta sätt. (Bank of America -läckan som fick enorm medial uppmärksamhet i bl a USA (ingenting svensk press som jag sett)

http://www.businessinsider.com/palan...ks-2011-2?op=1
www.wikileaks.org

Citat:
In a document titled "The WikiLeaks Threat" three data intelligence companies, Plantir Technologies, HBGary Federal and Berico Technologies, outline a plan to attack Wikileaks. They are acting upon request from Hunton and Williams, a law firm working for Bank of America. The Department of Justice recommended the law firm to Bank of America according to an article in The Tech Herald. The prosed attacks on WikiLeaks according to the slides include these actions:

*Feed the fuel between the feuding groups. Disinformation. Create messages around actions of sabotage or discredit the opposing organizations. Submit fake documents and then call out the error.
*Create concern over the security of the infrastructure. Create exposure stories. If the process is believed not to be secure they are done.
*Cyber attacks against the infrastructure to get data on document submitters. This would kill the project. Since the servers are now in Sweden and France putting a team together to get access is more straightforward.
*Media campaign to push the radial and reckless nature of WikiLeaks activities. Sustain pressure. Does nothing for the fanatics, but creates concern and doubt among moderates.
* Search for leaks. Use social media to profile and identify risky behavior of employees


*(Som självmant valde att offentliggöra mejlväxlingen).
__________________
Senast redigerad av TheFatController 2013-03-14 kl. 11:40.
Citera
2013-03-14, 11:45
  #52164
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatController
Nej. Det är helt fel.
Ju mer jag läser av AA framstår hon som en något karaktärssvag, lättmanipulerad människa driven av mycket starka känslor och personliga övertygelser. En perfekt "resurs" för vilken underrättelestjänt som helst. (Eller för dem som vill ha tag på en politisk 'självmordsbombare'). Det låter kanske som en hård dom från min sida...men jag ser det annolunda: AA verkar kort och gott tillhöra människosläktet.

Hos GR kan jag inte se motiv av den sort du pratar om.
Från den läckta mejlväxlingen (med WL-kontakten) MaryEng* framgår att hans motiv (vilka de nu är) tilllåter honom (bland mycket annat) att fantisera ihop en egen 'Judisk bakgrund'. Detta med (den uttryckliga förhoppningen) att plantera antisemitism hos sina meningsmotståndare (och är jag övertygad om - i samhället i övrigt). Detta för att han förstår att detta är ett extremt effektivt propagandaverktyg, för just den verksamhet han ägnar sig åt. Detta är inget "Svenssonbeteende".

Men det FINNS privata lobby-firmor som arbetar på detta sätt. (Bank of America -läckan som fick enorm medial uppmärksamhet i bl a USA (ingenting svensk press som jag sett)

http://www.businessinsider.com/palan...ks-2011-2?op=1
www.wikileaks.org



*(Som självmant valde att offentliggöra mejlväxlingen).

Det är viktigt att lyfta fram avslöjandena om Palantir och HB Gary (som bojkottades av svensk media, precis som de nu skriver så lite som möjligt om Manningaffären), där framgår ju precis hur sjukt säkerhets- och desinformationsbranschen jobbar.
Men vad gäller GR så tycker jag det som är svårt att förklara är varför han gick så hårt åt AA i början.
__________________
Senast redigerad av Creatur 2013-03-14 kl. 11:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback