Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-10-13, 21:23
  #48829
Medlem
Peter Weiderud som är skriven på Cypern, håller möte för "Socialdemokrater för Tro och Solidaritet" i Nicosia i mitten av september:
http://www.cisionwire.se/socialdemok...ikten,c9306133

Ardin ( som nu bara kallar sig "Anna" på twitter ) tycks vara på plats i Nicosia:
http://twitter.com/therealardin/stat...657473/photo/1

Gänget från "Socialdemokrater för Tro och Solidaritet" åker alltså ned till Cypern, där den fiffige skatteplanerande ordförande Weiderud skrivit sig. Han slipper då betala skatt i Sverige.
Man har svårt att tro att Weiderud känner någon större solidaritet eller samhörighetskänsla med de svenska skattebetalarna.

Man undrar vad Weiderud och Ardin har för samtalsämnen när de nu träffas på Cypern.
__________________
Senast redigerad av Batuta 2012-10-13 kl. 21:31.
Citera
2012-10-13, 22:04
  #48830
Medlem
longbow4ys avatar
Vad de gör på cypern? Det är väl att bevaka mannen med Svenskt pass som står inför rätta misstänkt för förberedelse till terrordåd.
Rättegången skulle börjat 12 september men sköts upp först till den 28 sept, men påbörjades först den 5 oktober och fortsätter 25 oktober.

Mossad tipsade Cypern:
http://www.haaretz.com/news/diplomac...ollah-1.451000
Rättegången startat:
http://abcnews.go.com/International/...6#.UHnFVGcxpD8
Namnet på mannen i länken ovan.

Men det är säkert bra exponerat i Svenskt media. Jaså inte det?

Och nu får nya "ship to Gaza" expeditionen varning från israel:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/is...pp_7580382.svd
Estelle heter skeppet.

Klart att det då gäller att vara på första parkett.

Sedan tror jag att du är sanningen på spåret med din avatar HH. Allt beror på Obama.
Tror inte det blir någon upplösning av Assanges situationen före valet.
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2012-10-13 kl. 22:39. Anledning: rättegångsdatum förtydliganden
Citera
2012-10-13, 22:49
  #48831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Observation: Karln verkar mycket insatt och kunnig om säkerhetspolitik. Punkt två ansluter också till diskussionen om Expo och deras verksamhet, koppling till Säpo mm.
Det kan man lugnt säga. Han har bl.a. varit talskrivare åt utrikesministrarna Lena Hjelm-Wallén och Anna Lindh.

http://kristenvanster.wordpress.com/...eter-weiderud/

Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Spekulation: Är PW mullvad? Eller har han efter JA-historien tvingats börja agera "för statens bästa"? Min gissning är att Säpo, om de gjort sitt jobb, haft koll på Broderskapsrörelsen under många år. Infiltration av och påverkan från diverse islamistiska grupper skulle utgöra ett säkerhetshot. Om sådana grupper via Broderskapsrörelsen tog sig in i partiets innersta krets kunde det gå väldigt illa. Har PW haft i uppdrag att mota "mullan i grind.."?
Om det handlar om en sexfälla, så är PW en möjlig spindel i nätet. Han skall ha bjudit in SW till samkväm med JA (trenterx kanske har detaljerna?), och han kan ha haft ett finger med i spelet när JA inhystes i AAs lägenhet.
Citera
2012-10-13, 22:57
  #48832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Sedan tror jag att du är sanningen på spåret med din avatar HH. Allt beror på Obama.
Tror inte det blir någon upplösning av Assanges situationen före valet.
Och sedan är det presidentval i Ecuador i februari nästa år. Kan vara det som Assange tänkte på när han talade om sex månader. I februari vet "man" om Correa ersatts av en mer "resonabel" president.
Citera
2012-10-13, 23:05
  #48833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Och sedan är det presidentval i Ecuador i februari nästa år. Kan vara det som Assange tänkte på när han talade om sex månader. I februari vet "man" om Correa ersatts av en mer "resonabel" president.

Med resonabel menar du som är en marionettdocka åt USA? Ledsen att informera dig men Correa är extremt popular i Ecuador precis som Chavez är i Venezuela.
Och nej, det var knappast det Assange hänvisade till. Hur du kan dra en sådan slutsats är för mig ofattbart.
Citera
2012-10-14, 03:24
  #48834
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Det kan man lugnt säga. Han har bl.a. varit talskrivare åt utrikesministrarna Lena Hjelm-Wallén och Anna Lindh.

http://kristenvanster.wordpress.com/...eter-weiderud/


Om det handlar om en sexfälla, så är PW en möjlig spindel i nätet. Han skall ha bjudit in SW till samkväm med JA (trenterx kanske har detaljerna?), och han kan ha haft ett finger med i spelet när JA inhystes i AAs lägenhet.

Ja det kan var så enkelt, eller så handlar det om nationens säkerhet, inklusive vapenförsäljning och moderaterna.
Vapen i sverige = wallenberg, om det är så = operation want.

Hur kan tråden helt missa följ pengarnaspåret, detta är en gåta för mig.
Kan någon svara på hur många brott procentuellt som sker fiskalt? och hur många som sker nazifeministiskt? i det vackra landet sverige?

Cats Falck, någon som kommer ihåg henne? Mördad journalist av vapenlobbyn.
Carl-Fredrik Algernon som "ramlade" franför tunnelbanan, Iran/Contras-affären. Palme.
Jaja, tråden kan fortsätta skylla på stackars sexualindoktrinerade svenskor. Eller excellera.
Det handlar om sammanfallande agendor och sveriges samtidiga förfall i respekt mellan och gentemot könen.
Tack Bodström.dä och dy.


edit. Lade jag precis fram en ny Palmemördarteori? dä. Kallades han för cia-Lennart?
__________________
Senast redigerad av wtfuk 2012-10-14 kl. 03:54.
Citera
2012-10-14, 06:49
  #48835
Medlem
wtfuks avatar
DDBs openleaks verkar inte ha fungerat.
Vet inte men verkar vara en gren av anon
http://par-anoia.net/releases.html

Citat:
Chinese Ministry of Commerce (mofcom.gov.cn)
NYPD Video Footage of 2011 OWS Zuccotti Park Eviction
Innodata Isogen Databreach: Part II
Cambodia: Ministry of Foreign Affairs (mfaic.gov.kh)
här kanske det finns info om GSW kontra JA?
Citera
2012-10-14, 12:30
  #48836
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
...
Om det handlar om en sexfälla, så är PW en möjlig spindel i nätet. Han skall ha bjudit in SW till samkväm med JA (trenterx kanske har detaljerna?), och han kan ha haft ett finger med i spelet när JA inhystes i AAs lägenhet.

Ur förhöret med Johannes Wahlström (HäPM sid 36). Johannes försöker avstyra att Sofia går med på lunchen, men får mothugg av Peter Weiderud:

”Och så säger han, nej men hon har, hon har varit med och, och hjälpt till
här som, som volontär eller praktikant, någonting sådant sa han
. Eh, jaha säger jag, men
du kan väl se att hon, att de går. För att jag menar jag vill inte att det ska vara några
utomstående på våran lunch. Eh, nu har det ju varit liksom allt ifrån eh, politiker till
journalister till groupies liksom som har stått där nu i nästan fyra timmar. Vi kan väl gå
liksom själva. Så, ja men hon har, hon har hjälpt till så pass mycket alldeles gratis så att
det minsta vi kan erbjuda henne det är att, att, att eh, hon får vara med på lunchen.

Eh, och för att gå tillbaka till det som jag nämnde innan med min varning till Julian. För
min del så ringde det enormt mycket varningsklockor bara av det som jag såg utav
henne. Eh, och att hon helt plötsligt hade hamnat så pass nära, eh, det samtalsklimat
liksom som vi sitter fyra personer liksom och diskuterar känsliga frågor. Eh så är det
någon person som jag inte känner till och jag vet inte vem hon är. Eh och helt plötsligt
ska med på en, på en lunch.

Eh och, men om det, det var så att han heter Peter, han som var ansvarig för hela
seminariet han eh, han sa att, nej men hon ska vara med på lunchen
.”

En annan detalj om Peter Weiderud. Enligt BaalZeBubs efterforskningar var det PW som först outade Anna Ardin, i en kommentar som gick ut på att hennes sex-anklagelser mot Julian handlade om vad som hänt utanför jobbet och som han som arbetsgivare åt Anna inte hade något att göra med. #någon som har källan?#. En tidig, och försiktig, distansering från Anna med andra ord. Weiderud är nog extremt försiktig och rutinerad.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2012-10-14 kl. 12:34.
Citera
2012-10-14, 12:34
  #48837
Medlem
Jag vill väldigt gärna blanda in Ulf Bjereld i den där soppan.
Citera
2012-10-14, 12:37
  #48838
Medlem
En enkel fråga till er journalister och författare därute:


inser ni hur mycket pengar det skulle generera, och hur efterfrågade ni skulle bli, om ni skrev en bok om de mest intressanta frågeställningarna vi i denna tråd tar upp? Varför inte ta chansen att positionera er i debatten genom att lyfta fram alla tveksamheter i bokform.
Citera
2012-10-14, 13:12
  #48839
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
...

En annan detalj om Peter Weiderud. Enligt BaalZeBubs efterforskningar var det PW som först outade Anna Ardin, i en kommentar som gick ut på att hennes sex-anklagelser mot Julian handlade om vad som hänt utanför jobbet och som han som arbetsgivare åt Anna inte hade något att göra med. #någon som har källan?#. En tidig, och försiktig, distansering från Anna med andra ord. Weiderud är nog extremt försiktig och rutinerad.

Det var den nu nedlagda newzglobe.com/sv som skrev om det.

Första inlägget som jag hittat är detta från 23/8 2010:

Citat:
I och med det här citatet från Ardins chef, den skogstokige Peter Weiderud, är det helt klart att det är Ardin som är skyldig till allt detta:
"- Alltihop är en polissak och det här har hänt på hennes fritid. Jag har ansvar för att hon mår väl, understryker Peter Weiderud och tillägger att Anna Ardin - som även är pressansvarig hos Broderskaparna - är sjukskriven efter det inträffade."
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100823/s-kvinna-anmalde-wikileaks-grundare

Länken fungerar alltså inte längre men visar att artikeln var från 23/8 den också.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2012-10-14 kl. 13:52.
Citera
2012-10-14, 14:42
  #48840
Medlem
espressinos avatar
Nobel Peace Prize farce: Julian Assange should have got it, not warmongering EU
14 October 2012

Citat:
2012 Nobel Peace Prize should have gone to Julian Assange, says Max Keiser. Giving it to the warmongers and banksters of the European Union is a farce,: it would be more legitimate to give it to Bill Clinton's left testicle.

http://stopwar.org.uk/index.php/nobe...armongering-eu

Jo men visst skulle det suttit fint om Assange inte bara blivit nominerat, men också fått det. Årets nobelpris präglas i hög grad av medlöparens lismande vilket fö även gäller Litteraturpriset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback