Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-08-24, 10:49
  #45985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Om SMS:en tankats ner från SW:s mobil till polisutredaren

Nej dom tog med största sannolikhet SMS:en ifrån operatören, inte telefonerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
De var ihop vid tidpunkten för 'affären', men vad jag förstår så pluggade han i sydsverige just då.

Hur vet vi det?
Citera
2012-08-24, 10:50
  #45986
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
De var ihop vid tidpunkten för 'affären', men vad jag förstår så pluggade han i sydsverige just då.


Ok, om han e normalfuntad borde han ju flytt henne snabbt.

Om inte hon ljugit honom full och han, blåögde stackare, är den som hjälpt henne under jorden?

Om det är så borde han vara i behov av upplysning. Och kanske också villig till att informera oss mera?

Måste tänka litet mer om det här...
Citera
2012-08-24, 10:54
  #45987
Medlem
longbow4ys avatar
Hurtig säger i sitt skriftliga vittnesmål:
Att han inte fått sett nya förhör med MÄ.
att han bara flyktigt fått se de SMS som är till och från MÄ där de räknar med att få pengar för att GÖRA anmälan och att kontakta Expressen för att skada JA rykte.

SMS trafik från MÄ som innehåller tal om hämnd på samma sätt som AA är berömd för.

allt från punkt 19 i BH skriftliga vittnesmål
PDF fil
http://www.fsilaw.com/cms/documents/...jornHurtig.pdf

Domaren valde där istället att sätta fokus på SMS trafiken från NY till BH. Och media köpte det.

Fokus blev istället den SMS trafik som enligt reglementet inte får användas för att kalla till förhör.

Ännu en slump?
Tror inte på det.
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2012-08-24 kl. 10:56.
Citera
2012-08-24, 10:56
  #45988
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alemanha
Nej dom tog med största sannolikhet SMS:en ifrån operatören, inte telefonerna.
Hur vet vi det?

Får klargöra lite, i aug 2010 bodde Seth Bensson och Sofia Wilén ihop i Enköping, sen under resans gång under hösten 2010 flyttade Bensson till Karlskrona och pluggade på Hyper Island. Under 2011 flyttade Sofia inom Enköping till en större lägenhet som ägdes av samma bostadsbolag (hyresrätt).
Under våren 2012 flyttade Seth till Berkley/Kalifornien, samtidigt försvann Sofia Wilen ur svensk mantalsskrivning, hon slutade också följa Seth Bensson på twitter,idag finns det endast en Sofia linnea Wilen i Kalmar men hon är 18 och har inte ett skit med detta att göra, så de foton som las upp här tidigare är från FEL Sofia. I samband med en jordbävning blev båda twitter aktiva, så chansen är alltså 50% att Sofia gjorde en "Bodström" så att säga.
Citera
2012-08-24, 11:04
  #45989
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Bör bara vara att begära ut dokumenten. Hänvisar de till sekretess begär man sekretessgranskning av dem. Dokumenten ska gå att få ut även om de är tippexade eller svärtad helt och hållet.

Beroende på hur de är sekretessgranskade bör vi ändå kunna läsa ut det viktiga.
Vem skrev under. Vilket datum osv.

Innan förundersökningen är färdig så lär inget lämnas ut.
Citera
2012-08-24, 11:05
  #45990
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
.
Vi tjejer som deltar i tråden kan nog vara överens om att med facit i hand så är Assange ingen attraktiv date. Det är uppenbart att han delvis utnyttjade sin ställning och tydligen var det här hans vanliga förfarande när han besökte en stad. Han faller absolut en del på den personliga skalan för mig, efter vad jag fått reda på.. Tydligen var Anna och Sofia för blåögda, naiva eller slampiga för att se detta.

Men faktum kvarstår att Wikileaks är något MYCKET bra, som världen behöver och som skapats av Assange, svin eller inte.

Ingen av oss försvarar våldtäkter - ett klart nej måste respekteras.

Men om man frivilligt hoppar i säng med någon, men ångrar det efteråt... eller kondomen sprack.... eller man inte får ett dussin röda rosor...... så innebär det inte att en våldtäkt har skett!

Om man inte vill bli utnyttjad som ett "ligg", vilket Anna och Sofia dock blev, så skall man inte vara så lösaktig som de verkar vara!

Att ställa till en internationell skandal och skämma ut sitt land för saken gör inte det hela bättre!
Om jag vore man så skulle jag hålla mig borta från dessa två. Ang. vart de tagit vägen - är det möjligt att de tagit an någon pseudonym på något sätt? Konstigt egentligen att inte Anonymous eller liknande givit sig på dem, on eller offline. Jag har inte sett ett ord om vilka "offren" är förutom i svenska källor.
Flera personer har vittnat att JA är en kvinnomagnet när han drar omkring.
Det är inte så konstigt att han utnyttjar det.

Kvinnorna har betett sig som typiska "groupies" på jakt efter en kändis att tillbringa natten med.
Får de chansen så tar de den.

Båda parter har utnyttjat varandra i lika hög grad enligt mig.

AA:s beteende att låna ut sin lägenhet till JA och sedan överraskande komma hem och vilja dela säng med honom gav honom inte direkt någon valfrihet om han ville vara artig.
Kunde han säga nej?
Hade hon kastat ut honom om han hade haft invändningar?
Hade JA varit kvinna och AA man så är frågan om inte AA:s beteende gränsar mot sexuellt utnyttjande.

Felet är att kvinnorna inte kan se situationen som den är, ett ömsesidigt utnyttjande för sex. De beter sig som groupies men blir upprörda över att inte bli behandlade som flickvänner.
Citera
2012-08-24, 11:08
  #45991
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Kan det vara detta som fick MN att återöppna fallet, med motiveringen 'Nya uppgifter har tillkommit'?

Radiointervjun med Marianne Ny är avslöjande. Det finns "nya uppgifter" men hon vägrar absolut att säga vilken typ av uppgifter det rör sig om.
https://www.flashback.org/leave.php?...metafile%3Dasx

Julian Assanges mor:
http://www.stumbleupon.com/su/8MF1kk...-of-wikileaks/
"In bringing this new evidence to get this up again, Woman AA submitted a condom, which she said Julian deliberately tore during sex, and that was going to be another rape allegation."

Annas kondom hämtades några timmar efter det att Eva Finne avbrutit förundersökningen om våldtäkt. Mycket riktigt hävdade Borgström i sitt överklagande att det rörde sig om två våldtäkter.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2012-08-24 kl. 11:24.
Citera
2012-08-24, 11:09
  #45992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Innan förundersökningen är färdig så lär inget lämnas ut.

Det har du rätt i.
Tänkte inte på det.
Citera
2012-08-24, 11:09
  #45993
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alemanha
Vad tror ni anledningen är att dom inte mörkade SMSen för Hurtig? Förutom att det är olagligt dvs.
Dessa SMS är det mest obegripliga i hela utredningen.
Jag har inte sett någon komma med en trovärdig teori om varför Marianne Ny visade dem.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Finns det någon chans (vi är trots allt i konspirationsforat) att Ny med all information hon besitter planerar en kupp mot AA och SW med tillhörande ideologier genom att blåsa bort locket från hela den här historien genom att avslöja SMS:en, avslöja det politiska trycket bakom hennes handlande och som sista handling innan hon försvinner försätta JA på fri fot?

Eller vad exakt är vitsen att visa SMS hon kommit över genom tvivelaktiga metoder för JA's advokat, och dessutom till det ett hot om att han blir av med jobbet om han inte är tyst om det? Låter fullständigt absurt.

Det stämmer inte med Marianne Nys ideologi.
Citera
2012-08-24, 11:16
  #45994
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Får klargöra lite, i aug 2010 bodde Seth Bensson och Sofia Wilén ihop i Enköping, sen under resans gång under hösten 2010 flyttade Bensson till Karlskrona och pluggade på Hyper Island. Under 2011 flyttade Sofia inom Enköping till en större lägenhet som ägdes av samma bostadsbolag (hyresrätt).
Under våren 2012 flyttade Seth till Berkley/Kalifornien, samtidigt försvann Sofia Wilen ur svensk mantalsskrivning, hon slutade också följa Seth Bensson på twitter,idag finns det endast en Sofia linnea Wilen i Kalmar men hon är 18 och har inte ett skit med detta att göra, så de foton som las upp här tidigare är från FEL Sofia. I samband med en jordbävning blev båda twitter aktiva, så chansen är alltså 50% att Sofia gjorde en "Bodström" så att säga.
Tidigare har det funnits information i tråden om att SW har bytt namn.
Var det bara ett antagande för att hennes namn hade försvunnit eller var det fakta?
Jag kommer inte ihåg vem som påstod detta.
Har hon både bytt namn och med det nya namnet försvunnit ur mantalsskrivningen?
Citera
2012-08-24, 11:18
  #45995
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tidigare har det funnits information i tråden om att SW har bytt namn.
Var det bara ett antagande för att hennes namn hade försvunnit eller var det fakta?
Jag kommer inte ihåg vem som påstod detta.
Har hon både bytt namn och med det nya namnet försvunnit ur mantalsskrivningen?
Går det att kolla upp i folkbokföringen om hon har emigrerat ?
Citera
2012-08-24, 11:18
  #45996
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dessa SMS är det mest obegripliga i hela utredningen.
Jag har inte sett någon komma med en trovärdig teori om varför Marianne Ny visade dem.


Det stämmer inte med Marianne Nys ideologi.

Som JAs försvarare hade Hurtig rätt att ta del av utredningen men inte ta med den hem till Borås i axelremsväskan. Till skillnad från många slöfockar inom advokatkåren, låg Hurtig på Ny för att få tag på allt underlag.

Det här med yppandeförbudet, som åklagare alltjämt lägger på försvaret är inget annat än en schimär för rättssäkerheten, som dessutom påverkar den massmediala vinklingen. När advokater inte kan uttala under utredning vad de vet, medan åklagare (rent generellt nu) kan springa ut i pressen och läcka väl valda delar, får de ett försprång i opinionen. Inte konstigt bevakningen ser ut som den gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback