Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-25, 04:30
  #4393
Medlem
PabloPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
31-åringen: Nej. Men han har definitivt gjort sig skyldig till sexuellt ofredande. Det handlar både om verbala och fysiska handlingar. Jag vet inte mer om den andra kvinnan än det ni vet.

"Sexuellt ofredande - genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet."

Kan här finnas ett uppsåt från gärningsmannens sida eller är det endast kvinnan som upplever sig vara kränkt? Människor kan uppfatta sagda ord olika på grund av situation, relation osv. Sexuellt ofredande om kondomen var av eller medvetet perforerad? Ja kanske, men finns det prejudikat för det? Annars fegar åklagaren och kör på oaktsamhetsbrott.
__________________
Senast redigerad av PabloP 2010-08-25 kl. 04:39.
Citera
2010-08-25, 04:33
  #4394
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Jag har inte hunnit läsa ikapp allt som skrivits här de senaste dagarna. Men ska i alla fall tillföra något nytt:

Kvinnan ni identifierat som "31-åringen" och jag har tydligen gemensamma vänner(varför letar man aldrig närmst, kan man ju fråga sig) och jag har därför säkra källor på att JA faktiskt(tyvärr måste man ju ändå säga) är en ful fisk. Och ett sexistisk svin.

Jag vill av respekt till den anmälande kvinnan och utredningen inte gå in närmare på vad JA gjort, men det är illa. Sådant som de pubertalaste killarna i min högstadieklass ägnade sig åt.

Hon är f.ö väldigt skärrad över att bli misstrodd och hatad av så många människor, när hon i själva verket anser sig ha gjort något bra genom att anmäla ett sexbrott. Hon är inte på något sätt köpt av hemlig polis, den feministiska militärjuntan eller andra stollar som vill komma åt JA. Hon är bara en av alla kvinnor som vågat anmäla ett sexbrott. Och sedan blir Bjästa:d för det.

Jag ber er alla lämna henne ifred och istället rikta er ev. ilska mot rättsväsendet som behandlat det här fallet illa. Jag kommer inte svara på några frågor via PM, eftersom jag som sagt vill respektera kvinnan och utredningen.

Förhoppningsvis kommer det fram mer ur JA:s historia som kommer ändra världens syn på honom en aning, till den han förtjänar efter det han gjort. Och förhoppningsvis kommer ni snart få reda på fler detaljer kring det han gjort sig skyldig till.


Ville mest säga att det finns män, även här, som vet att kvinnor mycket sällan kommer med några påhittade historier när dom trots allt vågar och orkar anmäla vad dom utsatts för.

Du fick en klapp på ryggen förut, och får en till nu.
Citera
2010-08-25, 04:34
  #4395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Du kan ju börja med att förklara vad för övergrepp och sexuella ofredanden du pratar om. Du tillför ingenting annars.

Som jag redan sagt: Det rör sig om verbala och fysiska gärningar. Vad brukar dessa bestå av? Säg inte att du inte kan lista ut det. Jag vill inte gå in på detaljer eftersom jag vet att några av mina vänner som känner AA följer den här tråden. Och även om jag skulle berätta allt jag vet så kommer det ändå någon och begär bevis och styrkanden, samt säger att jag bara har kokat ihop det. Moment 22.
Citera
2010-08-25, 04:37
  #4396
Medlem
PabloPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Va? Tror ni på det där eller driver ni med mig? Varför i hela friden skulle dessa två kvinnor utföra någon slags kondomstudie på just JA? Herregud, ni VILL verkligen att det här ska vara en Millenium-triologi. Eller har jag missat några viktiga bevis för att detta är "motivet"?

F.ö kan jag inflika att AA inte verkar vara någon fanatisk jesusdyrkare. Då hade hon inte känt mina vänner.

"Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville ta reda på om det gick att tvinga någon att testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar. Och om poliser som gjorde sitt jobb och såg något brottsligt i kvinnornas berättelse om en sexpartner som struntade i deras överenskommelse om skyddat sex och lät bli att använda kondom utan deras vetskap eller samtycke."

Den här texten kommer från http://rebellabloggen.wordpress.com/ med AA i spetsen. Millenium-trilogi? På vilket sätt då?
Citera
2010-08-25, 04:38
  #4397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Innan du drar förhastade slutsatser om varför jag har de åsikter jag har så vill jag upprepa detta, detta är anledningen till att jag tror att AA ljuger, inte att hon är en slug manshaterska(vilket får anses bekräftat)



För övrigt så kom jag just ihåg att det var du som trollade som fan i tråden häromdagen och gjorde allt för att dra ämnet off/topic. Dessutom så är det så att jag själv är både kvinna och rabiat feminist på riktigt så snacket om att jag skulle ha fördomar mot AA pga könsmaktsordningen kan du lägga ner direkt.
Dessutom så stämmer det inte riktigt att man inte kan lita på någon här, de som kan presentera en källa tex har ju något att backa upp sina påståenden med, alternativet är välkända profiler som har erkänd trovärdgihet historiskt sett. Dessutom så känner faktiskt många här varandra IRL.

NEXT!

Det du tar upp ang AA har jag ingen koll på, och tänker inte sätta mig in i nu klockan halv fem på morgonen. Men jag vet det jag hört och jag ville dela med mig av det. Punkt.

Jag är också kvinna och ganska icke-rabiat men relativt hängiven feminist.

Jag trollade inte häromdan, jag besvarade bara de trollningar till svar jag fick på mina ontopic-posts. Det vet du också. Gjorde allt för att dra ämnet OT, jovisst. I en tråd som till en början till 75 % handlade om att kvinnorna var jävla luder som inte ville släppa in JA i stolgången.
Citera
2010-08-25, 04:43
  #4398
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Det du tar upp ang AA har jag ingen koll på, och tänker inte sätta mig in i nu klockan halv fem på morgonen. Men jag vet det jag hört och jag ville dela med mig av det. Punkt.

Jag är också kvinna och ganska icke-rabiat men relativt hängiven feminist.

Jag trollade inte häromdan, jag besvarade bara de trollningar till svar jag fick på mina ontopic-posts. Det vet du också. Gjorde allt för att dra ämnet OT, jovisst. I en tråd som till en början till 75 % handlade om att kvinnorna var jävla luder som inte ville släppa in JA i stolgången.
Ja ok. Inte meningen att dissa dig personligen men fortfarande så ser jag inte att det du delgav ändrar något i sak eftersom det fortfarande är endast AAs ord som vi då har att gå på. Och hennes ord är inte vatten värt efter vad som framkommit om henne. Det kanske låter hårt men jag är väldigt på min vakt mot shills här det är därför!

Shill: http://en.wikipedia.org/wiki/Shill

Men tack för att du delade med dig av infon!
__________________
Senast redigerad av Anemon 2010-08-25 kl. 04:53.
Citera
2010-08-25, 04:43
  #4399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PabloP
"Sexuellt ofredande - genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet."

Kan här finnas ett uppsåt från gärningsmannens sida eller är det endast kvinnan som upplever sig vara kränkt? Människor kan uppfatta sagda ord olika på grund av situation, relation osv. Sexuellt ofredande om kondomen var av eller medvetet perforerad? Ja kanske, men finns det prejudikat för det? Annars fegar åklagaren och kör på oaktsamhetsbrott.

Jag tycker du grovt underskattar dina medmännsikor när du insinuerar att sexuella ofredanden ofta är kvinnors misstolkningar av... Öh, mäns fina komplimanger eller... Ömma smekningar.

AA bjöd hit JA för att hon tror på Wikileaks. Hon möttes av en man med skev kvinnosyn som behandlade henne illa. Det är vad jag vet.
Citera
2010-08-25, 04:44
  #4400
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Men sluta med din sorgliga attityd. Har du aldrig varit i ett högstadieklassrum eller en skolkorridor? Du kan ju googla lite om hur många tonårstjejer som uppger att de utsatts för övergrepp och sexuella ofredanden i sin skolmiljö innan du grymtar till.

Sorglig attityd? Kanske, det var ju ingen rosenskimrande idyll du beskrev.

Du skriver att JA är en ful fisk, ett sexistiskt svin som begått ett hemska illdåd - sexbrott mot en kvinna. Och så lägger du till att flera klasskamrater också gjort sådant.
Det klart man blir lite beklämd.

Frågande, också. För det är inte en bild av skolungdomar som jag känner igen... alls.
Glåpord och sånt, javisst. Men inte övergrepp i närheten av sexbrott iaf.


Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Jag har inte hunnit läsa ikapp allt som skrivits här de senaste dagarna. Men ska i alla fall tillföra något nytt:

Kvinnan ni identifierat som "31-åringen" och jag har tydligen gemensamma vänner(varför letar man aldrig närmst, kan man ju fråga sig) och jag har därför säkra källor på att JA faktiskt(tyvärr måste man ju ändå säga) är en ful fisk. Och ett sexistisk svin.

Jag vill av respekt till den anmälande kvinnan och utredningen inte gå in närmare på vad JA gjort, men det är illa. Sådant som de pubertalaste killarna i min högstadieklass ägnade sig åt.

Hon är f.ö väldigt skärrad över att bli misstrodd och hatad av så många människor, när hon i själva verket anser sig ha gjort något bra genom att anmäla ett sexbrott. Hon är inte på något sätt köpt av hemlig polis, den feministiska militärjuntan eller andra stollar som vill komma åt JA. Hon är bara en av alla kvinnor som vågat anmäla ett sexbrott. Och sedan blir Bjästa:d för det.

Jag ber er alla lämna henne ifred och istället rikta er ev. ilska mot rättsväsendet som behandlat det här fallet illa. Jag kommer inte svara på några frågor via PM, eftersom jag som sagt vill respektera kvinnan och utredningen.

Förhoppningsvis kommer det fram mer ur JA:s historia som kommer ändra världens syn på honom en aning, till den han förtjänar efter det han gjort. Och förhoppningsvis kommer ni snart få reda på fler detaljer kring det han gjort sig skyldig till.
Citera
2010-08-25, 04:44
  #4401
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Jag tycker du grovt underskattar dina medmännsikor när du insinuerar att sexuella ofredanden ofta är kvinnors misstolkningar av... Öh, mäns fina komplimanger eller... Ömma smekningar.

AA bjöd hit JA för att hon tror på Wikileaks. Hon möttes av en man med skev kvinnosyn som behandlade henne illa. Det är vad jag vet.

Citerar du Expressen eller är det din egen formulering eller AAs?
Citera
2010-08-25, 04:48
  #4402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Citerar du Expressen eller är det din egen formulering eller AAs?

Hon glömde "problem med att ta ett nej".
Citera
2010-08-25, 04:51
  #4403
Medlem
PabloPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Jag tycker du grovt underskattar dina medmännsikor när du insinuerar att sexuella ofredanden ofta är kvinnors misstolkningar av... Öh, mäns fina komplimanger eller... Ömma smekningar.

AA bjöd hit JA för att hon tror på Wikileaks. Hon möttes av en man med skev kvinnosyn som behandlade henne illa. Det är vad jag vet.

Nja, du tolkar lite uppåt väggarna då du läser vad som skrivits. Jag har tillräckligt många poäng inom olika juridiska områden för att försöka finna substans. Du måste se det från min synvinkel att jag ej vet vad som sagts eller gjorts. Därav frågeställningarna. Steg ett är om mannen kan ha haft ett uppsåt med ord och handlingar vilka kan hänföras till lagtextens sexuellt ofredande. Steg två är om han ej haft det så kan kvinnan ändå uppfattat att så var fallet. Det handlar inte om att jag insinuerar eller ej. Försök se skillnaden. Jo, jag vet mycket väl att omkring 67% av kommunikation består av kroppsspråket som många män inte är så sensibla inför.
Citera
2010-08-25, 04:53
  #4404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Sorglig attityd? Kanske, det var ju ingen rosenskimrande idyll du beskrev.

Du skriver att JA är en ful fisk, ett sexistiskt svin som begått ett hemska illdåd - sexbrott mot en kvinna. Och så lägger du till att flera klasskamrater också gjort sådant.
Det klart man blir lite beklämd.

Frågande, också. För det är inte en bild av skolungdomar som jag känner igen... alls.
Glåpord och sånt, javisst. Men inte övergrepp i närheten av sexbrott iaf.

Att stoppa in handen i någons byxa-sexbrott?
Att säga att man ollat ens skåp med sin hårda kuk-sexbrott?
Att ta någon på brösten utanpå tröjan-sexbrott?
Eller bara lite "skojsiga" pojkstreck?

Hemska illdåd är dina ord. Jag har bara tagit det jag hört att han gjort och stämt av mot lagen. Och fått fram att det hamnar inom sexbrott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback