Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-08-18, 21:23
  #43585
Medlem
logitas avatar
U.S. refuses to recognize diplomatic asylum of WikiLeaks founder:

http://news.xinhuanet.com/english/wo..._131792840.htm
Citera
2012-08-18, 21:24
  #43586
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Så långt är jag med, men det betyder ju inte att man behöver fabricera information om deras eventuella orgasmer, när nu sådan information saknas.

Jag läste att det hade framkommit i förhören.
Citera
2012-08-18, 21:26
  #43587
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Jag har läst förhöret. Att de har knullat i timmar ger honom inte rätt att sätta på henne när hon sover.

Jag har läst både förarbeten, domar och lagkommentarer. Har du?

Ja har läst allt och FATTA om hon hade något mot det SÄG NEJ! Vad är så jävla svårt att fatta i detta! Blir ärligt talat skrämd av ett ens läsa att någon inte fattar detta. Ok om någon åklagare med dunkel agenda inte fattar men vanligt folk! Ta in detta i din skalle och fundera över det Hon vill knulla med honom (hon jagar efter honom som bara den för att just knulla med honom), knullar som bara den, hon halvsommar och det blir knull igen hon säger inget och är väl medveten om att det är knull igen! HUR FAN KAN DETTA ENS VARA I NÄRHETEN av att han skulle vara våldtäktsman! Herregud snart så man ger upp det här jävla landet
Citera
2012-08-18, 21:33
  #43588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Jo, det finns information om det. Naturligtvis bortser man från den informationen eftersom det är Assange som lämnat den. I länken finns förhör med Assange.. Enligt Assange fick AA två orgasmer den natten..

http://undermattan.blog.com/2012/08/...t-mot-ecuador/

Ardins två orgasmer kommer någon natt efter själva övergreppen. Enligt JA delar de samma säng, har ej någon sexuell kontakt men Ardin får på något okänt sätt två orgasmer.
Hon har väl antagligen kört stav på egen hand, eller onanerat i smyg.
Citera
2012-08-18, 21:35
  #43589
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja har läst allt och FATTA om hon hade något mot det SÄG NEJ! Vad är så jävla svårt att fatta i detta! Blir ärligt talat skrämd av ett ens läsa att någon inte fattar detta. Ok om någon åklagare med dunkel agenda inte fattar men vanligt folk! Ta in detta i din skalle och fundera över det Hon vill knulla med honom (hon jagar efter honom som bara den för att just knulla med honom), knullar som bara den, hon halvsommar och det blir knull igen hon säger inget och är väl medveten om att det är knull igen! HUR FAN KAN DETTA ENS VARA I NÄRHETEN av att han skulle vara våldtäktsman! Herregud snart så man ger upp det här jävla landet


Det är inte svårare än att den du argumenterar emot är samma sort som skapade t.ex #prataomdet , alltså samma sorts radikalfeminist som har infiltrerat media och justitiedepartementet.

Agendan lyser igenom och tillfredsställelsen och egot är lika stort som en fullmåne just nu.
Citera
2012-08-18, 21:37
  #43590
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ardins två orgasmer kommer någon natt efter själva övergreppen. Enligt JA delar de samma säng, har ej någon sexuell kontakt men Ardin får på något okänt sätt två orgasmer.
Hon har väl antagligen kört stav på egen hand, eller onanerat i smyg.

Ja, här tror jag att det brister i översättningen, men man vet ju aldrig Jag tror ju att han menar att hon fick någon form av tillfredsställning under själva akten
Citera
2012-08-18, 21:38
  #43591
Medlem
LifLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Och under tiden hon befann sig i ett hjälplöst tillstånd så började Assange ha oskyddat sex med henne, något hon inte gått med på. Det är inte ok.

Nej det är inte OK. Frågan är om det är att jämställa med våldtäkt. Om det är så pass solklart du vill få det till borde ju JA rimligtvis ha häktats på sannolika skäl redan efter första förhöret, eller hur? Och om det inte var solklart, men ändå tydligt klart, borde han väl ha häktats under de kommande veckor han stannade i Sverige?

Du har en poäng, men ge med dig och erkänn att den väg MN valde knappast kan rättfärdigas för ett kompletterande förhör, där utkomsten (häktning eller ej) fortfarande är väldigt osäker? Finns det verkligen inte en mer parsimonisk metod att arbeta efter?

Om nu svaret på min fråga är ja, det finns en bättre avvägd metod, vilka intressen ligger bakom situationen vi befinner oss i idag?
__________________
Senast redigerad av LifLi 2012-08-18 kl. 21:41.
Citera
2012-08-18, 21:40
  #43592
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Jo, det finns information om det. Naturligtvis bortser man från den informationen eftersom det är Assange som lämnat den. I länken finns förhör med Assange.. Enligt Assange fick AA två orgasmer den natten..

http://undermattan.blog.com/2012/08/...t-mot-ecuador/

OK, JA sa det. Men som jag skrev så är orgasmfrågan ovidkommande för våldtäktsrubriceringen

Men inte ens MN anser att AA blev våldtagen, inte heller AA själv, det var bara CB som ett tag fyllesvamlade om det.
__________________
Senast redigerad av MilitantCanibal 2012-08-18 kl. 21:57.
Citera
2012-08-18, 21:40
  #43593
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Nu tillskriver du nog Eva Finne åsikter som hon inte har. Maila henne och fråga om hon tycker att den situationen jag målar upp är ok.
Ingen behöver tillskriva Eva Finné några åsikter.
Hon vet nog mer om fallet än vad du gör.
Hon sa klart och tydligt att hon trodde på kvinnornas historier men att inget brott föreligger.
Det borde vara så tydligt att till och med du fattar.
Citera
2012-08-18, 21:41
  #43594
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja har läst allt och FATTA om hon hade något mot det SÄG NEJ! Vad är så jävla svårt att fatta i detta! Blir ärligt talat skrämd av ett ens läsa att någon inte fattar detta. Ok om någon åklagare med dunkel agenda inte fattar men vanligt folk! Ta in detta i din skalle och fundera över det Hon vill knulla med honom (hon jagar efter honom som bara den för att just knulla med honom), knullar som bara den, hon halvsommar och det blir knull igen hon säger inget och är väl medveten om att det är knull igen! HUR FAN KAN DETTA ENS VARA I NÄRHETEN av att han skulle vara våldtäktsman! Herregud snart så man ger upp det här jävla landet

Jag ställer mig mycket tveksam till att du har läst allt. Du verkar t.ex. ha missat lagkommentarerna:

"Ett samtycke kan inte fungera som ansvarsfrihetsgrund, eftersom en person som befinner sig i ett hjälplöst tillstånd inte är fri att samtycka. Se kommentaren till 24:7 BrB. Det saknar alltså relevans för den juridiska bedömningen att gärningsmannen invänder att han visserligen haft samlag med den hjälplöst berusade kvinnan, men att hon i detta tillstånd samtyckt därtill."

Berätta för mig när hon samtyckte till att ha oskyddat sex innan hon somnade?
Citera
2012-08-18, 21:44
  #43595
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ardins två orgasmer kommer någon natt efter själva övergreppen. Enligt JA delar de samma säng, har ej någon sexuell kontakt men Ardin får på något okänt sätt två orgasmer.
Hon har väl antagligen kört stav på egen hand, eller onanerat i smyg.

Jag har tolkat det annorlunda, men här är de relevanta avsnitten:

"FL: Hur såg den sexuella relationen till, var det flera tillfällen?
JA: Ja.
FL: Användes kondom vid något av de här tillfällena?
JA: Vid första tillfället. Och vi hade sex åtskilliga gånger den 13:e och den I4:e. Och
efteråt, på de andra dagarna var det också, hade vi också en sexuell relation.
FL: Såg, de efterkommande sexuella relationerna, var det då alltså samlag?
JA: Nej de var mera, vi berörde varandra."

"FL: Hur såg den sexuella samvaron ut efter den här natten?
JA: Det var fortfarande ganska varmt. Det var vid ett tillfälle efter den här natten när Anna fick två orgasmer. Vi sov i samma säng.
FL: Och om jag har förstått dig rätt då hade ni inte sexuell, ni hade inte samlag då?
JA: Det stämmer."
Citera
2012-08-18, 21:45
  #43596
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen behöver tillskriva Eva Finné några åsikter.
Hon vet nog mer om fallet än vad du gör.
Hon sa klart och tydligt att hon trodde på kvinnornas historier men att inget brott föreligger.
Det borde vara så tydligt att till och med du fattar.


Det är där som knuten ligger, Eva Finné skrev av fallet efter att ha läst igenom utsagorna, Claes Borgström ryckte i några trådar och fick Marianne Ny att nappa på försöket att få till ett prejudikat på ännu en omöjlig anklagelse allt enligt den heliga feminismens princip.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback