Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-01-07, 19:47
  #37561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
säger kontakter som verkligen bör veta. info kommer ursprungligen från Assange själv har det sagts mig. han var klantig och disträ( som någon nyss misstänkte) och sa fel.

Ja du. De där uppgifterna låter inte helt hundra för mig personligen, det har ju förekommit en del backstabbing osv i fallet. Så det är ju så klart upp till var och en att avgöra om man litar på folk runt honom eller inte.Mer lär vi väl inte få veta om ingen kontaktar SSW vill säga.
Vill poängtera att jag inte misstror dig, men folk runt JA har inte visat sig helt pålitliga historiskt som vi vet.Tänker på Jonsdottir och Domscheit-Berg tex.

Nej nu ska jag vara tyst och snäll! Goafton!
__________________
Senast redigerad av Akvamarin 2012-01-07 kl. 19:51.
Citera
2012-01-07, 20:43
  #37562
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
sonja är Sofia.

säger folk som ska veta.

ingen ide att vi spekulerar kring det mer. jag tänker inte göra det i alla fall.

Det är lätt att tro Assange vet, varför inte fråga honom?
Själv tror jag tvärtom Sofia är Sonya
Citera
2012-01-07, 20:45
  #37563
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
"- Sonja Schwarzenberger var en av, eller kanske helt enkelt initiativtagaren, till prataomdet
- Sonja Schwarzenberger var eventuellt i kontakt med Julian Assange vid hans första besök i Sverige våren 2010.
- Sonja Schwarzenberger återkommer ständigt i den närmaste kretsen kring Anna Ardin, i fester, evenemang, gotlandsevents, frilansjippon o.s.v. " ~ BaalZeBub

@BzB
Oj! Eventuellt?
Vet du om även AA var på något sätt inblandad redan då? Eller har hon dykt upp senare i handlingen?

Ref?
Citera
2012-01-07, 20:51
  #37564
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Mhm men vilka är det som vet något i detta då? Jag skulle endast lita på källor nära WL/Assange i det fallet. Vet såklart inte vilka källor du har och menar inte att ifrågasätta det heller, men jag säger bara vad jag tänker här.

Ber om ursäkt för mitt raljerande men kunde inte låta bli, nu har denna fråga manglats och jag är helt säker man får svar om svar anhålles, hittar du ingen kanal så ska jag frågan ställa i nästkommande vecka. Alldeles utan att se något vitalt lösas så dristar jag mig till den uppfattningen att SSW är en mkt säregen personlighet, och har med sin inblandning skapat sitt eget fall.
Citera
2012-01-07, 21:16
  #37565
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Det är lätt att tro Assange vet, varför inte fråga honom?
Själv tror jag tvärtom Sofia är Sonya

Nej. Sonja är Sofia.

Det är inte världens viktigaste punkt men det är så det är.
Citera
2012-01-07, 21:28
  #37566
Medlem
wtfuks avatar
En röst har tystnat i kampen mot orättvisor.

Saturday, January 07, 2012
Professors blogg is now closed
http://ferrada-noli.blogspot.com/201...ow-closed.html

Citat:
Above all, the singular instigators of the nasty campaign against Assange do not represent the noble Swedish people at large; a Nation that - as I have repeatedly characterized in the Professors blogg - is for the most part amiable and sincere, hard working and honest.

Tack för din insats professorn
Må väl.
Citera
2012-01-07, 21:30
  #37567
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Ju mer jag får reda på om de här damerna, desto mer tycker jag att konspirationstanken faller. Anna och Sonja förefaller ju allt mer som opportunistiska in absurbum, samt med någon sorts mental rubbning. Psykopater helt enkelt.

Kan det vara så att de lever helt i sin egen fantasivärld á la Milleniumtrilogin och att deras handlande blir logiskt först om man går in i deras Narnia garderob?

Menar du att man inte kan jobba för mossad om man är mentalt rubbad? Jag tror snarare det är ett inträdeskrav...
Citera
2012-01-07, 21:34
  #37568
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
En röst har tystnat i kampen mot orättvisor.

Saturday, January 07, 2012
Professors blogg is now closed
http://ferrada-noli.blogspot.com/201...ow-closed.html



Tack för din insats professorn
Må väl.

Tråkigt. Men jag tror att när Assange förs till Sverige så får han nog nya krafter!

Bra jobbat hitills prof!
Citera
2012-01-07, 21:52
  #37569
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos
"- Sonja Schwarzenberger var en av, eller kanske helt enkelt initiativtagaren, till prataomdet
- Sonja Schwarzenberger var eventuellt i kontakt med Julian Assange vid hans första besök i Sverige våren 2010.
- Sonja Schwarzenberger återkommer ständigt i den närmaste kretsen kring Anna Ardin, i fester, evenemang, gotlandsevents, frilansjippon o.s.v. " ~ BaalZeBub

@BzB
Oj! Eventuellt?
Vet du om även AA var på något sätt inblandad redan då? Eller har hon dykt upp senare i handlingen?

Ref?

Ref är framförallt vad sign. espressino satte samman m.m i prataomdet-tråden.

Veritas-detectors ursprungliga twitter-grävande:
https://www.flashback.org/sp29298612
https://www.flashback.org/sp29298740

Jag hittar just nu inget om JA's första besök i Sverige under 2010, men jag tror att det var från espressino, Sonja-kopplingen alltså. Vilket i och för sig inte är så underligt, han var massmedialt intressant.

Det var en mycket intensiv tid innan JA kom till Sverige i augusti 2010. Ship To Gaza-incidenten i maj, med AA som pressekreterare.
JA i Stockholm i slutet av april:
http://www.flickr.com/photos/paulamarttila/5263549542/
- ja, samma månad som wikileaks släppte Collateral Murder videon.
Citera
2012-01-07, 21:58
  #37570
Medlem
BaalZeBubs avatar
Här är en lös tråd kring JA's besök i april 2010.
Molok: "kvinna som JA sov hos under sverigebesöket i april 2010. Utrikesredaktör på en stor svensk tidning. Det var hon som blev så förskräckt över JA's CIA-berättelser att hon flydde sitt eget hus och lät JA bo där själv."

https://www.flashback.org/sp31997554
Citera
2012-01-07, 22:01
  #37571
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nej. Sonja är Sofia.

Det är inte världens viktigaste punkt men det är så det är.
Det tror jag också. Men det kan väl fortfarande vara Sonja Schwarzenberger som var kvinnan AA gick till, sover över hos och planerade en massa saker tillsammans med, dagen innan AA&SW gick till polisen...
Citera
2012-01-07, 22:10
  #37572
Medlem
wtfuks avatar
Free Assange Now campaign
http://liberte-info.net/campaigns/as...sange_now.html
Citat:
A year ago the U.S. and Swedish governments declared war on the right of the people to hear the truth about what they actually do on behalf of their people – with active complicity by the Australian and UK governments and passive complicity of the European Union. That war was declared the moment a Swedish prosecutor used an EU tool, the European Arrest Warrant, against Julian Assange, founder and leader of Wikileaks. This not-for-profit organization publishes documents from whistleblowers after carefully verifying their authenticity and assessing their impact if published.

Here are info and tips for your trip:

Citat:
* Date and time: February 1 & 2 2012, most likely starting from 9:00 a.m. (although supporters and journalists will start gathering before that),
* Venue: UK Supreme Court, Parliament Square, London. Closest Underground station is Westminster (it's on Circle, District, and Jubilee lines). See map:
* Where to stay: if you're on a small budget you can try an international youth hostel, or couch surfing,
* What to bring: apart from your usual travel things, you can take t-shirts, masks, flags, posters, banners, flyers... that clearly show why you're there (you can still place an order on the Wikileaks shop), and while you're at it raise passers' awareness on Assange's case, without being invasive of course. Note that big objects (like flags on a stick) might not be accepted in the court, so have a plan to safely leave them outside. Bring also food (like snacks) and drinks (avoid alcohol though), the hearing will last two full days,
* If you'd like to document the event with a camcorder you should note that you'll be able only to shoot outside the court room: it's prohibited to take pictures or film inside,
* If you have more tips please share them with everyone (on Twitter, or e-mail us we'll publish them).


Ska läsa igenom massiv textmassa imorgon, nu dags för öl
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback