Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-12-05, 22:29
  #36937
Medlem
waters avatar
Satan vad trött jag börjar bli på Julian nu. Kan han inte pallra sig hit och bli frikänd eller ta sin dom? Börjar fan undra om han är skyldig, men timingen i anmälningarna är lite väl "bra".

Har inte följt detta senaste veckorna men vad siar ni lärda i ämnet att utgången av detta kommer att bli, efter att han kommit till Sverige?
Citera
2011-12-05, 22:59
  #36938
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Ur Aftonbladet:

– Där en åklagare inte har bestämt sig för att väcka åtal än eller några steg inte tagits mot att väcka åtal kan man inte anse att en person är formellt anklagad, säger Assanges försvarare Mark Summers.

Men även här hade domare John Thomas synpunkter:
– Men i det här fallet har inget slutgiltigt beslut om åtal fattats just för att det inte kan fattas förrän han utfrågats igen.

Mark Summers påpekade då att Assange skulle kunna utfrågas när och var som helst.
– Det är inte frågan här, det handlar om att den svenska åklagaren tagit fallet så långt det går i svenskt rättsväsende utan Assanges närvaro, säger domaren John Thomas.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14032933.ab

Jag blir mindre och mindre imponerad av Thomas. Först säger han att anledningen till att beslut om åtal inte har fattats är att Assange inte har utfrågats igen. Omedelbart därpå säger han att anledningen till att beslut om åtal inte har fattats är att Assange inte befinner sig i Sverige: den svenska åklagaren [har] tagit fallet så långt det går i svenskt rättsväsende utan Assanges närvaro. Det är en helt annan sak. Detta är första gången under det dryga år jag följt Assangefallet som någon påstått att svensk lag inte medger att åtal väcks mot en person som inte befinner sig i Sverige. Skulle Marianne Ny inte kunnat föra fallet längre, dvs väcka åtal, om hon valt att förhöra Assange i England, därför att han måste befinna sig i Sverige när hon väcker åtal?

Även domaren Thomas visar prov på "fritt tänkande".

Att Assange nu ges klartecken att söka prövningstillstånd för att få sitt svagaste argument - att en åklagare inte får utfärda en EAW - prövat av högsta instans, ser jag som en tom gest. Skulle man riva upp en fast praxis att godkänna EAWn utfärdade av åklagare?

Just det. Hans (domarens) uttalande att:

Citat:
"60 fall har avgjorts i High court där arresteringsordern utfärdats av åklagare, men det här är ändå en intressant frågeställning. Därför accepterar vi att detta lämnas vidare till Högsta domstolen."

tyder också enligt min mening på att det just i denna fråga finns mikroskopiska chanser att högsta instans nu skulle ändra praxis.

Men, underliga äro juridikens (irr)vägar.
Citera
2011-12-05, 23:16
  #36939
Medlem
CB intervjuas i radio i dag vid lunchtid ang dagens beslut i High Court. I samma ljudklipp intervjuas ingen från Assangesidan om detta. Trist med denna "objektivitet" i statliga media.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4838856
Citera
2011-12-05, 23:55
  #36940
Medlem
LottaContinuas avatar
I attended the hearings in London, at very close range. My impression is that the two judges, at the same time accepting one and disregarding the other of the two arguments, did consider paramount the U.K. House of Commons deliberations conducted parallel in London on possible modification of the extradition rules.

In the main, Mark Summers’ argument at the hearing, on that “this warrant has not been issued by a court or a judge” it was determinant. This particular rule is highly relevant for the discussion here (the serious part) around the Swedish case against Assange.

Meeting personally Julian Assange in London was a honour. It reminded vividly when I met Che Guevara in February 1964. Two great heroes.
__________________
Senast redigerad av LottaContinua 2011-12-05 kl. 23:59.
Citera
2011-12-06, 00:03
  #36941
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag finner det fullständigt, intill omöjligheten osannolikt att ovanstående skulle stämma och att Karl Rove av alla människor skulle vara så insatt i dessa två människors liv och tankar att han planerade/fulspelade det hela. Så vi fortsätter att vara djupt oense.

...ok (bortsett från att BzB och jag, som båda läst förhörsprotokollen, är helt överens om att Julian Assange natuligtvis inte har våldtagit någon, närmar vi oss kärnfrågan i denna tråd):

Fair enough - vi har (nästan) motsatt utgångspunkt - i min värld är hypotesen "CIA hade otrolig tur" -alltjämt tänkbar- men det förefaller mig mycket osannolik.

(Karl Roves (kända) personliga kontaktnätverk i sverige överlappar (såvitt jag förstår) AAs så han som person ÄR i högsta grad intressant...men eftersom "fulspel" inte är något man faktiskt kan ta patent på, så för argumentationens skull (och med tanke på första inlägget i denna tråd) vore det eventuellt intressantare att diskutera "CIA" här:

VARFÖR drar du denna slutsats? Jag förstår att det troligen är summan av dina observationer- men eftersom du är så benhårt övertygad bör du kunna hjälpa mig förstå varifrån det kommer? Kan du ge exempel - eller (i något avseende) peka mig i rätt riktning (mer än i inlägget ovan) för att jag skall förstå dina "bevekelsegrunder" eller hur du resonerar. Jag har läst alla förhörsprotokoll (och mycket mer än så) och är på inget sätt "imun mot logik"?

Vad jag är SÄKER på är att allt du kan sätta ord på (rätt eller fel) kommer att vara till gagn för denna tråd.
Citera
2011-12-06, 00:14
  #36942
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nukite
Eftersom han överklagar och överklagar är han i mina ögon SKYLDIG, om han var ren skulle inte ett löjligt förhör skrämma.

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4xprov ...

Mmmm det är naturligvis DEN ENDA TÄNKBARA SLUTSATSEN
Citera
2011-12-06, 00:23
  #36943
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LottaContinua
I attended the hearings in London, at very close range. My impression is that the two judges, at the same time accepting one and disregarding the other of the two arguments, did consider paramount the U.K. House of Commons deliberations conducted parallel in London on possible modification of the extradition rules.

In the main, Mark Summers’ argument at the hearing, on that “this warrant has not been issued by a court or a judge” it was determinant. This particular rule is highly relevant for the discussion here (the serious part) around the Swedish case against Assange.

Meeting personally Julian Assange in London was a honour. It reminded vividly when I met Che Guevara in February 1964. Two great heroes.

Intressant att höra dina intryck!

Filmat inslag av Julians uttalande efter förhandlingen i domstol idag:
Citat:
Emerging from court to cheers from supporters, Assange said: "The issue of extradition safeguards is a concern for many people. There are many aggrieved families in the UK and in many other countries in Europe that are struggling for justice." He described the ruling by the high court to certify one issue arising from his case as "the correct decision", adding: "I am thankful.
"The long struggle for justice for me and others continues."

http://www.guardian.co.uk/media/2011...?newsfeed=true
Citera
2011-12-06, 02:06
  #36944
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos
...ok (bortsett från att BzB och jag, som båda läst förhörsprotokollen, är helt överens om att Julian Assange natuligtvis inte har våldtagit någon, närmar vi oss kärnfrågan i denna tråd):

Fair enough - vi har (nästan) motsatt utgångspunkt - i min värld är hypotesen "CIA hade otrolig tur" -alltjämt tänkbar- men det förefaller mig mycket osannolik.

(Karl Roves (kända) personliga kontaktnätverk i sverige överlappar (såvitt jag förstår) AAs så han som person ÄR i högsta grad intressant...men eftersom "fulspel" inte är något man faktiskt kan ta patent på, så för argumentationens skull (och med tanke på första inlägget i denna tråd) vore det eventuellt intressantare att diskutera "CIA" här:

VARFÖR drar du denna slutsats? Jag förstår att det troligen är summan av dina observationer- men eftersom du är så benhårt övertygad bör du kunna hjälpa mig förstå varifrån det kommer? Kan du ge exempel - eller (i något avseende) peka mig i rätt riktning (mer än i inlägget ovan) för att jag skall förstå dina "bevekelsegrunder" eller hur du resonerar. Jag har läst alla förhörsprotokoll (och mycket mer än så) och är på inget sätt "imun mot logik"?

Vad jag är SÄKER på är att allt du kan sätta ord på (rätt eller fel) kommer att vara till gagn för denna tråd.

OK, vi vet att USA ville ha Assange stoppad och var berett att sätta press på Sverige för att uppnå detta (Anders Hellner). När sedan Assange kommer till Sverige så stoppas han som av en händelse av två damer, en feminazi och en HIV-hysteriker. Om Assange bara hade otur att träffa på dessa stolpskott eller om han fick hjälp med att ha otur vet vi inget om. Den ena av damerna, den sk Kashmirbruden är dessutom knappast genomlyst, men vi har sett damen i fråga på film innan hon försvann i tomma intet.
Citera
2011-12-06, 02:26
  #36945
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu

Att Assange nu ges klartecken att söka prövningstillstånd för att få sitt svagaste argument - att en åklagare inte får utfärda en EAW - prövat av högsta instans, ser jag som en tom gest. Skulle man riva upp en fast praxis att godkänna EAWn utfärdade av åklagare?
Det låter underligt, och var oväntat. Men kanske man här såg en utväg - från engelska myndigheters håll - att neka EAW och samtidigt göra så litet av affären som möjligt. I stället för att rakt och alltför öppet gå emot de rättfärdiga svenskarnas stolta rättsväsende, så tar man till vad som ser ut som en teknikalitet.
Citera
2011-12-06, 02:38
  #36946
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos

Vad jag är SÄKER på är att allt du kan sätta ord på (rätt eller fel) kommer att vara till gagn för denna tråd.
Jag vet inte var jag skulle börja. Bevisbördan ( eller i detta fall spekulationsbördan ) är snarare din:
"att det rör sig om en PLANERAD sexfälla är INTE en långsökt hypotes eftersom alternativet är ett på flera sätt otroligt sammansträffande."

Vilka tecken, indikationer, indicier, fakta och annat smått och gott har du för att sexfällan skulle vara planerad?

Jag ser inga alls. AA handlar inte 'out of character', utan på ett sätt som är så typiskt lömskt på ett sätt som perfekt passar hennes karaktär. SW vet vi lite om, men det hon visar i förhören ser ut som ett oorganiserat bortskämt gnällande om allt möjligt. I duo och med hjälp av en av de värsta koncentrationerna av pur dumhet vi känner till i nationen Sverige - socialdemokratiska twittrande rebellor - jagar de upp sig till den grad att de går till polisen med en fjantgrej.

Därefter vore det rent av kriminellt inkompetent av diverse underrättelsetjänster, journalister m.m att inte göra det mesta de kan av den här soppan.

Men i förväg? Där vill jag se bevis av något slag.
Citera
2011-12-06, 04:43
  #36947
Medlem
wtfuks avatar
CNN: In the past few days, the WikiLeaks saga has taken two sharp turns.

http://news.blogs.cnn.com/2011/12/05...assange-maybe/
Post by: CNN's Ashley Fantz
December 5th, 2011
03:30 PM ET

Citat:
And on Monday, Assange won the right to fight his extradition from the United Kingdom to Sweden on sexual assault allegations. This is the latest (and last) chance Assange will get to avoid answering allegations made by two women in 2010 that he forced them to have sexual relations. Assange has not been charged with a crime. Sweden is seeking him for questioning.
Citera
2011-12-06, 06:40
  #36948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
OK, vi vet att USA ville ha Assange stoppad och var berett att sätta press på Sverige för att uppnå detta (Anders Hellner). När sedan Assange kommer till Sverige så stoppas han som av en händelse av två damer, en feminazi och en HIV-hysteriker. Om Assange bara hade otur att träffa på dessa stolpskott eller om han fick hjälp med att ha otur vet vi inget om. Den ena av damerna, den sk Kashmirbruden är dessutom knappast genomlyst, men vi har sett damen i fråga på film innan hon försvann i tomma intet.

1. Feminazin har med 99.9% säkerhet inget med USA att göra. Möjligtvis kan man tänka sig att feminazin hade som mål att bli en del av WL i termer av dennes övriga sysselsättningar, så som att erövra Kuba, storma det heliga templet i Israel/Palestina, slåss med polisen eller annars göra uppror mot allt och alla. Snarare är selektiv publicering av WL-material eftersökt, förhandskontroll av vad WL får in, avslöjande av läckor samt utpressning mot USA på feminazins agenda.
2. HIV-hysterikern är relativt okänd och ingen betydande information har kommit fram om fröken bookworm-bitch med HIV-hysteri. Kan eventuellt kopplas till politiker eller annars misstänkas ha mycket svaga kopplingar till det kulturmarxistiska rymdimperiet.

I övrigt verkar kulturmarxisterna ha drabbats av någon form av panik under de senaste 72 timmarna. Snubben som misstänks vara delaktig i skrivandet av Anders Behring Breiviks offentliga manifest har tydligen fått en påse miljoner från Margot Wallström och en annan mindre känd SAP:are mm.
Analysen den kommande månaden kan bli intressant då formuleringen av motiven bakom påsen miljoner är spamma regeringen alternativt töm regeringens brevlåda beroende på hur man läser texten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback