Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-08-11, 02:40
  #34537
Medlem
MoLoKs avatar
Jag jobbar för mkt just nu. Kan inte någon PMa mig de smaskiga delaljerna som framkom på förra sidan men som jag är för seg för att förstå?
Citera
2011-08-11, 03:57
  #34538
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SundaSofia
Detta uttalande av Israel Shamir i just frågan om hans syn på förintelsen har jag hittat någonstans på nätet. Minns tyvärr inte var.

Israel Shamirs uttalande om Förintelsen

As for the accusation of “Holocaust denial”, my family lost too many of its sons and daughters for me to deny the facts of Jewish tragedy, but I do deny its religious salvific significance implied in the very term ‘Holocaust’; I do deny its metaphysical uniqueness, I do deny the morbid cult of Holocaust and I think every God-fearing man, a Jew, a Christian or a Muslim should reject it as Abraham rejected and smashed idols.

Det var nog från den här tråden, där vi tagit upp det flera gånger, och diskuterade det i detalj senast i maj i år
https://www.flashback.org/sp30857006
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-08-11 kl. 04:16.
Citera
2011-08-11, 08:08
  #34539
Medlem
Angående inlägg nr 111 i tråden. Det är daterat 21/8 2010. Alltså bör Helins blogg i Aftonbladet synas den dagen. Och polisanmälan var 20/8.
Hur i all världen kan Helin ha hunnit med att först få info, sedan tänka till och därefter blogga???? Det var väl Expressen soom hade nyheten först?
Citera
2011-08-11, 08:50
  #34540
Medlem
Expressen och Aftonbladet samdistribuerar sina tidningar så det räcker med att en chaufför slagit Aftonbladet en signal så snart han sett vad som stod på Expressens omslag.

Så Aftonbladet har garanterat känt till vad som skrevs omkring kl 6, absolut senast kl 7 på morgonen.

Citat:
Ursprungligen postat av SundaSofia
Angående inlägg nr 111 i tråden. Det är daterat 21/8 2010. Alltså bör Helins blogg i Aftonbladet synas den dagen. Och polisanmälan var 20/8.
Hur i all världen kan Helin ha hunnit med att först få info, sedan tänka till och därefter blogga???? Det var väl Expressen soom hade nyheten först?
Citera
2011-08-11, 08:59
  #34541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nä, jag bet på den här gåtan.

Tänkte först på något kryptisk bibelcitat
Psaltaren 111:
Majestät och härlighet är vad han gör, och hans rättfärdighet förbliver evinnerligen.
eller Psalm 111:
Kristus kommer – Davids son

Känns inte riktigt relevant, och inte typiskt PK.
Du får ge oss mer ledtrådar.

Publicistklubben skrev (på ett ungefär - kommer inte ihåg några närmare detaljer) som svar på Flashback979:s inlägg om att professorns blogg (#34518) om att man inte bör lägga alltför stor tyngd i vad Prof Ferrada-Noli skriver och (om jag inte minns fel) att det kanske inte är så bra om försvaret okritiskt använder honom som expert på fallet.

"Ettettett" kan ju helt enkelt betyda att Publicistklubben ångrade sitt inlägg som han tyckte blev alltför starkt (!!!111 - "overuse of exclamation marks").
Citera
2011-08-11, 09:10
  #34542
Medlem
longbow4ys avatar
Det var bara ett försök locka fram PK att skriva mer i tråden.
Såg också att han modererat ett meddelande. Av någon anledning.
PK skall ha all kredit som finns för att han fick fram HäPM och kanske har han mer information.
Citera
2011-08-11, 09:19
  #34543
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResIpsa
Publicistklubben skrev (på ett ungefär - kommer inte ihåg några närmare detaljer) som svar på Flashback979:s inlägg om att professorns blogg (#34518) om att man inte bör lägga alltför stor tyngd i vad Prof Ferrada-Noli skriver och (om jag inte minns fel) att det kanske inte är så bra om försvaret okritiskt använder honom som expert på fallet.

"Ettettett" kan ju helt enkelt betyda att Publicistklubben ångrade sitt inlägg som han tyckte blev alltför starkt (!!!111 - "overuse of exclamation marks").


Skälet till att Pubicistklubben varnade för Ferrada-Noli var att Ferrada-Noli
hade Tito Beltran som ett exempel på felaktiga domar i sexmål.

Det verkade som att Publicistklubben ansåg att de domarna var välgrundade och motiverade,
vilket jag personligen ställer mig mycket tveksam till.

//Reimer
Citera
2011-08-11, 09:22
  #34544
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SundaSofia
Angående inlägg nr 111 i tråden. Det är daterat 21/8 2010. Alltså bör Helins blogg i Aftonbladet synas den dagen. Och polisanmälan var 20/8.
Hur i all världen kan Helin ha hunnit med att först få info, sedan tänka till och därefter blogga???? Det var väl Expressen soom hade nyheten först?

Innan 111 barkar iväg, jag såg originalinlägget innan PK editerade.

Det var en uppmaning till tråden att vara vaksam på Professor Noli och hans akademiska meriter.
Jag håller inte med PK, och menar tvärt om att Professorn hjälpt till att internationellt fästa uppmärksamheten på pinsamheterna i den här historien.

Uppenbart kom PK på andra tankar och tog bort inlägget, någon speciell tanke med 111 tror jag inte på, då hade PK skrivit det
Citera
2011-08-11, 09:34
  #34545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Innan 111 barkar iväg, jag såg originalinlägget innan PK editerade.

Det var en uppmaning till tråden att vara vaksam på Professor Noli och hans akademiska meriter.
Jag håller inte med PK, och menar tvärt om att Professorn hjälpt till att internationellt fästa uppmärksamheten på pinsamheterna i den här historien.

Uppenbart kom PK på andra tankar och tog bort inlägget, någon speciell tanke med 111 tror jag inte på, då hade PK skrivit det

Professor Noli skriver om väldigt många disparata ämnen och med väldigt många ord. Min bedömning är att han (eventuellt) kan vara till nytta endast ifråga om Posttraumatisk stress, som är hans kompetensområde. Så ordrika alster som hans ger inte något gott intryck vare sig i den akademiska världen eller någon annanstans. Titeln professor innebär att han har gjort mkt forskning på ngt område, men inte att han har kompetens på andra områden.

Det finns en stor hunger efter information om High Courts kommande beslut i frågan om utlämning av Assange och många söker efter info om detta på nätet. Att ngn kändis pga detta följer Nolis blogg betyder inte att Noli har ngn viktig roll i hanteringen av Assange.

Kanske hade PK skrivit ngt som gav för mkt hint om honom själv och därför raderade. Dvs inte alls pga synpunkter på Noli.
Citera
2011-08-11, 09:48
  #34546
Medlem
espressinos avatar
Ahmed Agiza har släppts ur fängelse
Publicerad: 2011-08-11

Citat:
Ahmed Agiza. Efter tio år i fängelse.
Efter att ha avvisades under skandalartade former från Sverige till Egypten 2001.
…har Ahmed Agiza nu släppts.
– Det känns underbart, efter tio års väntan är jag jätteglad, säger hans fru Hanan Attia till DN.
Dagens Nyheter hinner prata med Ahmed Agiza själv i några minuter innan telefonledningen bryts.
– Jag släpptes i tisdags i förra veckan. En vecka har jag varit fri nu. Jag mår bra, hinner Ahmed Agiza säga.
Tio år i fängelse
Det var den 18 december 2001 som två egyptier avvisades från Sverige; Mohammed Alzery och Ahmed Agzia.
Avvisningen gjordes av amerikanska underrättelsetjänsten CIA med den socialdemokratiska regeringens välsignelse, vilket orsakade en politisk skandal.
Väl i Egypten dömdes Ahmed Agiza till 15 års fängelse av en militärdomstol för att ha varit medlem i en terroriststämplad organisation. Mohammed Alzery släpptes i oktober 2003 efter att ha suttit fängslad två år utan att ha fått någon rättegång.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13451037.ab

Vår stadsfeminister, som slår sig just i detta nu för bröstet och berättar hur duktiga vi i Sverige är på ekonomi. Vore det istället inte klädsamt med en tillbakablick och ett klargörande om att misstaget beskrivet här ovan inte ska upprepas. Självskryt luktar aldrig bra Fredrik, istället för att berätta för Europa hur de ska få ordning på ekonomin skulle jag vilja höra hur du ska få ordning på vårt rättssystem, och att vi som alliansfri stat inte är en knähund till USA. En garanti att Assange inte ska lämnas vidare till USA är rimlig i det perspektivet.

Skulle fö vara kul att höra AA kommentar till utvisningen av Ahmed Agiza genomförd av den dåvarande socialdemokratiska regeringen
Citera
2011-08-11, 09:51
  #34547
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skälet till att Pubicistklubben varnade för Ferrada-Noli var att Ferrada-Noli
hade Tito Beltran som ett exempel på felaktiga domar i sexmål.

Det verkade som att Publicistklubben ansåg att de domarna var välgrundade och motiverade,
vilket jag personligen ställer mig mycket tveksam till.

//Reimer

Professor Ferrada-Noli har redigerat och tagit bort avsnittet om Tito Beltran på sin blogg

http://ferrada-noli.blogspot.com/

Jag tror det låg i ett av de 2-3 sista innläggen
Citera
2011-08-11, 09:53
  #34548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Ännu ett bevis på AA:s lögner, hon påstår sig vara i bråk med Comhem.
Men hon är skriven hos sina föräldrar och på den adressen har inte Comhem något nät alls.
Och om hon nu bor på hemlig adress godtas inte hennes s.k mantalsskrivning av Comhem:s kundtjänst, då blir det fastighetsägaren som får agera garant.......

therealardin Anna Ardin
@ComHemAB -> inte kan motstå om jag ringde, som visade sig vara sämre än det jag redan fått
12 hours ago

therealardin Anna Ardin
@ComHemAB ni har ringt och sålt på mig "gratis" saker som sen visat sig kosta, sen skickat brev om att jag skulle få ett "erbjudande jag ->
12 hours ago


Du Anna, kabelnätet kanske hette...Combort...

Eller var det i samband med detta som mobilabonnemangen poppade upp....?

therealardin Anna Ardin
+1 RT @hanifbali Hej, du din dumma as som skrev på två feta teleabbonemang i mitt namn, vad är ditt problem? För få fritidsgårdar?
58 minutes ago

Haha,

AA letar just nu efter koncept, problem etc. att kopiera. AA:s dag går alltså ut på att söka av internet etc. efter saker att apa efter med syftet att göra sig populär.
Hon har läst om någon annans problem med en internet leverantör och därefter fejkat till det, givetvis för att folk ofta hatar operatörer när deras produkter eller avtal strular.

I övrigt så kommer alltid sådana där saker fram och vill man vara "hemlig" så ska man givetvis inte skaffa sig hemligt nummer utan felregistrera numret i någon annans namn (dock inte AA:s namn).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback