Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-03-29, 00:57
  #28561
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
De har fullföljt liksom en resa, eh, där i
namn utav feminism så tenderar de att bli lika shovenistiska som de mest shovenistiska
män kan vara, fast i, på den feministiska skalan. Och, och det yttrar sig ofta i att, att
sådana här, att vissa unga kvinnor då kan prata om män som sexuella redskap och att de
inte behövs for intellektuella samtal.


Från förhöret med Johannes wahlström i Fup:en misstänkt likt Scum eller

cred:rixsteps
Ack ja, espressino. Vi är ute och snurrar rejält här och vi bör lämna det här spåret, inte för att det inte ska diskuteras men det är OT i denna diskussion. Jag vet att det finns lika mycket mansförakt bland separatistiska radikalfeminister som det finns kvinnoförakt här på delforumet Feminism & Jämställdhet. Båda beklämmer mig lika mycket och det förstnämnda är en av orsakerna till varför jag är glad över att inte finnas i de kretsarna längre. Men det ligger för långt från verkligheten att hävda att nån grupp vill bokstavligen utrota eller förslava en annan, så jäkla vrickad är ingen rätt tänkande person.
Citera
2011-03-29, 01:30
  #28562
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Ack ja, espressino. Vi är ute och snurrar rejält här och vi bör lämna det här spåret, inte för att det inte ska diskuteras men det är OT i denna diskussion. Jag vet att det finns lika mycket mansförakt bland separatistiska radikalfeminister som det finns kvinnoförakt här på delforumet Feminism & Jämställdhet. Båda beklämmer mig lika mycket och det förstnämnda är en av orsakerna till varför jag är glad över att inte finnas i de kretsarna längre. Men det ligger för långt från verkligheten att hävda att nån grupp vill bokstavligen utrota eller förslava en annan, så jäkla vrickad är ingen rätt tänkande person.

Tvärt om det är on topic hämtat från fupen så det hänger ihop som källhänvisning , ganska säker på att de små liven har hämtat inspiration från Scum, flera av de unga damerna tycker genuint illa om män det är ingen hemlighet. Att dessutom torgföra det är en fjäder i hatten, ligger väl i linje med all annan bikt som vi sett prov på de sista månaderna. Du tillhör bergmans gamla garde, de feminister som nu hånas för sin heterosexualitet. De extrema stadsfeministerna skyr män som pesten och det gör inte du
Citera
2011-03-29, 01:32
  #28563
Medlem
Det verkar som jag är den enda kvinnan som inte är feminist, aldrig kallat mig för feminist och efter vad jag vet nu aldrig kommer att kalla mig feminist.

Det är inte sällan man pekar på att någon som gjort ett visst uttalande gjort det utifrån sin feministiska ideologi. Då får man på sig alla kvinnor som påstår "jag är feminist" men den som sagt si eller gjort så är sinnessjuk/fundamentalist/ger alla feminister ett dåligt namn/etc

Aldrig är det någon som säger att det är kanske själva ideologin det är fel på.

Att vara för jämställdhet och att vara feminist/radikalfeminist är inte samma sak, men det har kommit att bli synonymt.

Feminism har kommit att bli en ideologi som utgår ifrån kvinnans infallibilitet och mannens ondska. Det är en sexistisk inställning till 50% av mänskligheten, 50% som är helt omistlig för mänskligheten. Mannen & kvinnan är inte som två njurar där man klarar sig med ett exemplar, eftersom det andra är identiskt, utan som ett hjärta med två hjärtkammare. Mister man halva, mister man hela stycket. Hur kan så många kvinnor gå på denna humbug???
__________________
Senast redigerad av flashback979 2011-03-29 kl. 01:38.
Citera
2011-03-29, 01:41
  #28564
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Det verkar som jag är den enda kvinnan som inte är feminist, aldrig kallat mig för feminist och efter vad jag vet nu aldrig kommer att kalla mig feminist.

Det är inte sällan man pekar på att någon som gjort ett visst uttalande gjort det utifrån sin feministiska ideologi. Då får man på sig alla kvinnor som påstår "jag är feminist" men den som sagt si eller gjort så är sinnessjuk/fundamentalist/ger alla feminister ett dåligt namn/etc

Aldrig är det någon som säger att det är kanske själva ideologin det är fel på.

Att vara för jämställdhet och att vara feminist/radikalfeminist är inte samma sak, men det har kommit att bli synonymt.

När jag var ung var feminist en trevlig kvinna med skalle och visioner, sen kidnappade ett gäng sexuellt diffusa kvinnor med existentiell ångest begreppet och körde varunamnet i botten. Min ungdoms feminister tyckte om män , men krävde respekt och lät sig inte nöjas med att han kom.
De lärde en generation män att ha sex på lika villkor vilket var väldigt trevligt. Det var i första hand en sexuell revolution. Dagens stadsfeminister gillar inte män överhuvudtaget. Antagligen för att de ser ut som skåp eller bär sig åt som skåp, så då blev det männens fel. Lite som räven och rönnbären
Citera
2011-03-29, 03:44
  #28565
Medlem
MoLoKs avatar
Angående EAWs. Vi får väl se om en dylik utfärdas för att ställa den här östeuropéen till svars.

http://tv.expressen.se/nyheter/utrik...storbritannien

Varning för obehagliga bilder.

De visar en cirkusarbetare från östeuropa som när han jobbar i England misshandlar en elefant. Allt är fångat på video. När bilderna släpptes så åkte han hem.

Borde väl vara en enkel sak för en EAW eller hur?
Citera
2011-03-29, 03:58
  #28566
Medlem
Jag tror att detta faktiskt kan anses som OnT, men det är ett inlägg av lite annorlunda karaktär.

http://blip.fm/profile/FSS34/blip/65....O.N.Y.M.O.U.S
Citera
2011-03-29, 06:28
  #28567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Svensk media ja, men betänk att Expressens (NS) senaste utspel med dito engelsk artikel "för att hjälpa till" endast återgavs av 3 stora utomlands - och det tog duktigt med tid....
Utländsk media har vittring på något stort - och de vet sedan länge att den svenska mediapoolen enbart är ett instrument i denna affär. Betänk sen också att den data som finns i denna tråd används flitigt i utländska medier och tar vi slutligen med vad t.ex Dreamworks kommer att använda vid kommande film anar de stora aktörerna inom svensk politik och näringsliv att priset kommer att bli alldeles för högt för deras och Sveriges del.

Vi verkar nu ha kommit in i en tyst fas som är orkestrerad av dessa parter, allt sker med en dold agenda bakom, det har varit för tyst de sista 2 veckorna, kanske lugnet före nästa storm. Kanske tog Khadaffi över mediascenen för ett tag, i sällskap med The tsunamiboys från Japan, men nu gungar även Syrien så snart är bollen tillbaka på ruta 1 igen.

Det som verkligen får mig att fundera över Wiki är att de flesta västerländska länder har diplomatin avskilt från militärer gällande kommunikation, man kör aldrig på samma kryptering eller med samma system, helt enkelt för att undvika en säkerhetsrisk om någon grön gubbe skulle få för sig att starta något eget. Så hur i h-e kunde Manning som var militär, sitta och rota i diplomatskvaller ?
Särkilt efter Ames-skandalen var det ju dubbla brandväggar på kommunikation och så satt han och ladda ner allt - storyn stämmer helt enkelt inte.

En del har tesen att det pågår en intern utresning inom DC, och den minst smärtsamma sättet att göra detta utan att riskera att presidenten blir likviderad bör nog vara något liknade det vi just sett, hela skiten portioneras ut på nätet genom en arrangerad story ala Manning.

Att nu JA sitter i den sits som han gör pekar allt mer på en enkelt uträknad motplan, man kunde inte stoppa honom, han sitter på allt, skulle någon fixa honom så släpps hela skiten på en gång, alltså blir då bästa motmedel att få Wiki handlingsförlamat och se till att släppet sker i en mycket långsam takt, just genom att strypa finanser, interna stridigheter, sätta frontmannen i skiten m.m.
Och tittar vi söderut är det ju full jävla cirkus i hela nordafrika och snart halva arabvärlden också, så vad vi ser just nu är en politisk lindans i full orkan.

Både Ardin och Wilen lär ha fått tungt vägande försäkringar att dom kommer att belönas på ett eller annat sätt, det är därför som Ardin är så uppkäftig fortfarande, hon började backa och knipa lite när Hollywood gjorde entré genom Dreamworks, så hon verkar inte pigg på att genomgå en plastikoperation och få en ny identitet, vilket hon lär få göra om FB gräver fram än mer på henne.

"Gök"-ungen från Gotland är absolut den bästa benämningen på denna nyttiga idiot.

Bra inlägg.

Har också noterat tystnaden och undrat om det är ett tillbakadragande som skett eller just lugnet före stormen. Fast efter att ha följt rapporteringen från Libyen i media och på twitter senaste tiden så är nog min bedömning att större delen av Svensk, Europeisk och Amerikansk kapacitet inom underrättelseväsende och psyops är seriöst upptaget med nordafrika och arabvärlden.

Det ser ut som om en slags psyops-blitzkrieg-attack på hela arabvärlden inletts och där militära medel bara används som en del i psyopen. Ett totalt informationskrig verkar pågå, en helt ny typ av krigföring har uppfunnits. Det som är mest slående är snabbheten, hur fort momentum skapas och hur snabbt den som inte kan fatta beslut tillräckligt fort hamnar på defensiven.

Nån någonstans är ett geni.
Citera
2011-03-29, 07:35
  #28568
Avstängd
worldcitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Bra inlägg.

Har också noterat tystnaden och undrat om det är ett tillbakadragande som skett eller just lugnet före stormen. Fast efter att ha följt rapporteringen från Libyen i media och på twitter senaste tiden så är nog min bedömning att större delen av Svensk, Europeisk och Amerikansk kapacitet inom underrättelseväsende och psyops är seriöst upptaget med nordafrika och arabvärlden.

Det ser ut som om en slags psyops-blitzkrieg-attack på hela arabvärlden inletts och där militära medel bara används som en del i psyopen. Ett totalt informationskrig verkar pågå, en helt ny typ av krigföring har uppfunnits. Det som är mest slående är snabbheten, hur fort momentum skapas och hur snabbt den som inte kan fatta beslut tillräckligt fort hamnar på defensiven.

Nån någonstans är ett geni.

Meddelandet är en del av omfattande psykologisk krigföring från USA:s sida
http://www.aftonbladet.se/nyheter/de...cle12798164.ab

NWO-hypotesen
https://www.flashback.org/sp29661151

Federal reserves ägare
http://rainbowwarrior2005.wordpress....s-and-history/

I NWO-hypotesen är de planterade riktiga wikileakssläppen endast en mindre del av scenariot.
Fullkommlig blåsning av arabstaterna av främst Kissinger på 50-talet genom att statsskuldväxlar ie säkra oljebetalningar blir värdelösa. Dollarns kollaps. Höjda oljepriser så hemligstämplade oljereserver i Usa börjar pumpa olja dyrt istället för att betala sina skulder till arabstaterna genom implementerande av världsvaluta.
Övergång till världsregering.

Kopplingen blir federal reserve - BoA - JA
Mitt i härvan har två Svenska kvinnor, Svenskt rättsväsende och JA hamnat, kul va
Citera
2011-03-29, 09:48
  #28569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Bra inlägg.

Har också noterat tystnaden och undrat om det är ett tillbakadragande som skett eller just lugnet före stormen. Fast efter att ha följt rapporteringen från Libyen i media och på twitter senaste tiden så är nog min bedömning att större delen av Svensk, Europeisk och Amerikansk kapacitet inom underrättelseväsende och psyops är seriöst upptaget med nordafrika och arabvärlden.

Det ser ut som om en slags psyops-blitzkrieg-attack på hela arabvärlden inletts och där militära medel bara används som en del i psyopen. Ett totalt informationskrig verkar pågå, en helt ny typ av krigföring har uppfunnits. Det som är mest slående är snabbheten, hur fort momentum skapas och hur snabbt den som inte kan fatta beslut tillräckligt fort hamnar på defensiven.

Nån någonstans är ett geni.

1. Arabvärlden består inte av diktatorer även om dessa gärna ställer sig i täten för arabvärldens tyckanden eller formulerar arabvärldens åsikter i västerländska media. Att det som händer just nu i Arabvärlden skulle vara ett resultat av någon form av västerländsk psyop är ren bullshit. Psyops skulle i sådana fall vara ett minne blott vid det här laget då främst USA mm. verkar förlora allierade och stöd i en aldrig tidigare skådad omfattning.
2. Dina teorier om vad som händer verkar vara lika djupt rotade i verkligheten som uppdragna maskroser är i marken. Den som verkar vara mest på defensiven och har minst momentum är nämligen Obama, USAs president. De som har momentum är de som vill välja själva och krigar för sin frihet och rätt att välja.
Citera
2011-03-29, 10:06
  #28570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Jag har ingen anledning att betvivla dina uppgifter, men finns det verkligen ingen kvinna i Sverige som er dömd för falsk våldtäktsanklagelse???
Jag är bosatt i Norge sedan många år och är mer uppdatert på utvecklingen i Norge.

Det finns betydligt mer än vad som skrivs om på nätet. Pga. lagstiftningens utformning, bevissvårigheter och den lite "Random" tillämpningen av lagstiftningen så har det spritts
en tro att en kvinna enkelt kan tjäna pengar på att våldtäktsanmäla i tid och otid. Därutöver så
har feminister som AA gjort sina hämndlistor och sedan har just feministerna inom S med CB och TB med sällskap försökt göra politik av våldtäktsbrottet, självfallet eftersom lagstiftningen är som den är.

När det gäller just falskanmälningar så finns det enorma paket med sådana men oftast är det kombinerat med andra brott och omständigheter som inte är relaterat till sex.
Exempelvis:
Kvinnan inte bara anmäler mannen hon eldar även dennes hus och kokar mannens barns kanin.
Kvinnan stormar polisstationen slår ner en snut och lovar dem döden om de inte sätter mannen i finkan.
Psykisk sjuka.
Omfattande anmälningsterror gentemot polis och allmänhet. -> stora kostnader för utredning, utryckning, förvaring av kvinnan mm.
Politiska anmälningar. -> alla är inte snövit, men vissa är snövita.
Utpressningssituationer. -> lura dum man till kuttrasju, hota med anmälning.

Satan vad mycket som finns. I många fall kallas det exempelvis inte falsk anmälning eller tillvitelse utan annat som hot mot tjänsteman, utpressning, grovt förtal mm.
Citera
2011-03-29, 11:45
  #28571
Medlem
espressinos avatar
annatroberg Har nu vittnat i #assange -fallet Läckta dokument kommer säkert snart på en plats nära #flashback. #feedingfrenzy #snillenspekulerar

Anna Troberg läser flashback
Citera
2011-03-29, 11:46
  #28572
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
annatroberg Har nu vittnat i #assange -fallet Läckta dokument kommer säkert snart på en plats nära #flashback. #feedingfrenzy #snillenspekulerar

Anna Troberg läser flashback

Öh va?

Har hon vittnat nu också?

Vem är härnast?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback