Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-07, 00:51
  #23389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Lite lagom fjäskigt sådär...

Kommentarerna är så pass personliga, att man nog kan dra slutsatsen att Irmeli Krans och Bodström känner varandra.
Citera
2011-02-07, 00:55
  #23390
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
(min fetning) Är det bara jag som inte förstår hur man kan vara ovillig samtidigt som man sover?

Är nog det antagandet hon gjorde: vaken = villig, sover = ovillig, i dessa kretsar finns det bara svart eller vitt.
Citera
2011-02-07, 01:00
  #23391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Enligt Publicistklubben har inte Eva Finné läst några handlingar, utan vid två tillfällen fått en muntlig föredragning via telefon. Jag orkar inte leta upp inlägget nu.

Kom ihåg att publicistklubben själv varnat för att vissa uppgifter h*n fått från en poliskälla visat sig vara desinformation. Vet inte om detta ingick i den informationen, själv har jag inget minne av ett sånt påstående. Tvärtom har EF själv sagt i media att hon begärde alla handlingar och fick dem hemskickade under lördagen.

Dessutom finns mejl mellan MG och EF som publicistklubben postat här som visar att MG mejlat handlingar till EF.
Citera
2011-02-07, 01:02
  #23392
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
OT raderat. //Mod
Citera
2011-02-07, 01:04
  #23393
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Är nog det antagandet hon gjorde: vaken = villig, sover = ovillig, i dessa kretsar finns det bara svart eller vitt.


Det är den nya våldtäktslagen de leker med, i den utökades begreppet "hjälplöst tillstånd" .
Citera
2011-02-07, 01:05
  #23394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra fråga. AA har uppgett att hon följde med SW som stödperson, men sedan nämnde under förhöret att hon själv varit med om något liknande med JA för att stötta upp SWs berättelse. Jag tror att poliserna i det läget insåg att de plötsligt hade två anmälningar att hantera, och tog in AA i ett annat rum. Jag tror också att Wassgren fick ta hand om AA eftersom Krans och AA var kompisar (jävsproblematik).

Varför Wassgren sedan skenade iväg till åklagaren innan hon talat med Krans, som faktiskt var den som förhörde SW vet jag inte. Möjligen var AA mycket övertygande i sin roll som stödperson och/eller brottsoffer. Om Wassgren och Krans dessutom var så osams att de inte ens talade med varandra kanske Wassgren helt enkelt ville scoopa Krans.

En annan bra fråga är varför åklagaren accepterade en redogörelse från någon annan än den som hållit förhöret (och som dessutom inte var klar) och sedan fattade ett beslut om anhållande baserat på den redogörelsen. Det verkar ju helt absurt. Som mycket annat i den här affären.

En problematik i sammanhanget är att IK kanske är utfrusen av kollegor eftersom hon både anmält kollegor som begått tjänstefel och dessutom uttalat sig i media om varför hon gjorde det.
Citera
2011-02-07, 01:10
  #23395
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Det har förekommit uppgifter om att förhöret med SW som avbröts innan det var klart den 20:e sen slutfördes på telefon nån gång mellan den 20:e och datumet för den där mejlkonversationen mellan IK och MG.

Hittar inte uppgiften just nu men har för mig att det ursprungligen är en pressuppgift och inte en spekulation i tråden.

Mycket intressant om det stämmer. Men i sin brasklapp skriver IK:

Fredagen den 20 augusti 2010 höll jag förhör med målsägande Sofia Wilén i ärende 0201-K246314-10 på Klara närpolisstation. Förhöret påbörjades kl.16.21 och avslutades kl. 18.40.

Det står inte ett ord om att förhöret avbröts och sedan fortsattes vid ett senare tillfälle per telefon. Jag tvivlar dessutom på att det är korrekt att göra så. Då håller man ju två olika förhör vid olika tidpunkter och de ska förstås dokumenteras som två olika förhör.

Om det verkligen gick till på det sättet så ger förhörsprotokollet inklusive brasklappen inte en korrekt bild av vad som faktiskt skett.
Citera
2011-02-07, 01:15
  #23396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Borgström har advokatfirma med Bodström och vem kommenterar på Bodströms blog http://www.bodstromsamhallet.se/ om inte IK.

Under inlägget oväntat besök.
Small world.

En liten karamell till konspirationsfalangen i tråden, kommentar från den 17/11:

Citat:
Irmeli Krans sa...
Käre Thomas. En veteran kan du ju få tag i genom mig. Jag har kontakter inom armén. Även den amerikanska.

Bodström poserar f ö som en påklädd utvikningsgubbe på sin blogg, lite läskigt.

Hej och hå!

Är IK också broderskapare?
Citera
2011-02-07, 01:16
  #23397
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Det är den nya våldtäktslagen de leker med, i den utökades begreppet "hjälplöst tillstånd" .
Jo vet det, jag kan åka dit för sexuella trackaserier för att jag får drömpipa när jag sover om vi ska hårda det år andra hållet

Men nu är det i första hand en ev utlämning som ska behandlas i dagarna två.
Tyvärr så satte mitt sociala liv hinder i vägen för jag tänkte kvista över för att som Svensk ge Julle support på plats, fråga; någon som har koll på vilka som direktbevakar?
Citera
2011-02-07, 01:31
  #23398
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Kom ihåg att publicistklubben själv varnat för att vissa uppgifter h*n fått från en poliskälla visat sig vara desinformation. Vet inte om detta ingick i den informationen, själv har jag inget minne av ett sånt påstående. Tvärtom har EF själv sagt i media att hon begärde alla handlingar och fick dem hemskickade under lördagen.

Dessutom finns mejl mellan MG och EF som publicistklubben postat här som visar att MG mejlat handlingar till EF.

Desinformationen var dock om vem som läckt till Expressen. Jag fick intrycket av att desinformatören ville avleda misstankarna från en poliskälla. Och mailen från MG till EF skickades först den 30 augusti. Alltså mycket senare.

Men om EF sagt att hon fick handlingar, och inte bara en föredragning, på lördagen så måste det i så fall ha funnits en färdig version av SW-förhöret version 1.0, det håller jag med om. Kanske IK mailade EF en arbetskopia utanför DurTvå i så fall?
__________________
Senast redigerad av Regulus 2011-02-07 kl. 01:41.
Citera
2011-02-07, 01:50
  #23399
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Desinformationen var dock om vem som läckt till Expressen. Jag fick intrycket av att desinformatören ville avleda misstankarna från en poliskälla. Och mailen från MG till EF skickades först den 30 augusti. Alltså mycket senare.

Men om EF sagt att hon fick handlingar, och inte bara en föredragning, på lördagen så måste det i så fall ha funnits en färdig version av SW-förhöret version 1.0, det håller jag med om. Kanske IK mailade EF en arbetskopia utanför DurTvå i så fall?

Det här finns tidigare i tråden:
Citat:
enl söndagens AB/papper

"Hon (Eva Finné) fick förhören budade till sin sommarstuga och beslutade efter att läst dem att omedelbart upphäva anhållandet"
Citera
2011-02-07, 02:02
  #23400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Desinformationen var dock om vem som läckt till Expressen. Jag fick intrycket av att desinformatören ville avleda misstankarna från en poliskälla. Och mailen från MG till EF skickades först den 30 augusti. Alltså mycket senare.

Men om EF sagt att hon fick handlingar, och inte bara en föredragning, på lördagen så måste det i så fall ha funnits en färdig version av SW-förhöret version 1.0, det håller jag med om. Kanske IK mailade EF en arbetskopia utanför DurTvå i så fall?

Enligt nån utredning om polisens datasystem jag såg häromdagen så verkar Åklagarna inte ha tillgång till DurTvå, så de saknar möjlighet att löpande följa ärenden de är förundersökningsledare för. Så mejlandet som EF och MG håller på med verkar vara sättet åklagarna får tillgång till utredningmaterial.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback