Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Den som tipsade Expressen om den här storyn har nog 100 lakan mer på bankkontot på måndag.

Tidningar brukar ersätta ekonomiskt för tips men inte för intervjuer och egna framträdanden.
Frågan är hur det blir i detta fall om det nu visar sig att det var AA som 'sålde' sin egen anmälan som tips till sin fd uppdragsgivare och sedan gav konkurrenten AB en intervju.

Då är man nog slut inom dem branschen i alla fall.
Citera
2010-08-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing

"aftonhoran"
indeed
läs hela Jan helins blogg här
http://blogg.aftonbladet.se/26609

Från Helins blogg:

Citat:
Inget media förutom Aftonbladet pratade med någon av kvinnorna. Sannolikt för att de inte fick tag på dem, möjligen för att kvinnorna inte ville prata med någon annan.

Kontaktade kvinnorna AB? Eller var det AB som visste vilka de var?
Citera
2010-08-22, 16:38
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Tidningar brukar ersätta ekonomiskt för tips men inte för intervjuer och egna framträdanden.
Frågan är hur det blir i detta fall om det nu visar sig att det var AA som 'sålde' sin egen anmälan som tips till sin fd uppdragsgivare och sedan gav konkurrenten AB en intervju.

Då är man nog slut inom dem branschen i alla fall.

Möjligen slut på GT/Expressen. Men tre andra tänkbara tipsare är ju uppenbara för var och en. Sen finns det driftiga människor med stora öron som kan ha fångat upp historien vid sidan av.
Citera
2010-08-22, 16:44
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Vilket jag även skrev igår för hundratals inlägg sedan.

Bara för att man är feminist betyder det icke kokar man ihop någon stor plan för att sätta dit vita heterosexuella män.

Jag vet inte vad som hände givetvis. Det vet ingen här eftersom den informationen inte släppts.

Det vi däremot vet är att två olika kvinnor genom polisen gjort anmälan mot JA.

Vad som faktiskt hänt kan man förundersökningen få fram. Vi får helt enkelt vänta på den eftersom inget mer verkar framkomma förutom lösa spekulationer om folks åsikter.

Glöm för all inte att de tillsammans och efter att ha snackat ihop sej gjorde anmälan.
Citera
2010-08-22, 16:54
Medlem
Vore ju för jävla bra om allt visar sig vara ett hopkok av en våldtäktserieanmälerska och en hispig ratad feminist!
Citera
2010-08-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Det "starkaste" beviset är att hon satte lösenord på sin blogg igår och att det var hon i egenskap av broderskapsrörelsen som bjöd in JA till Sverige och LO-borgen.

Bevisen är således tämligen svaga.

Japp, det är ganska svagt men det är det bästa spår vi har. Hur många kvinnor i 30-års åldern som bor på Söder tror du att JA kom i kontakt genom "sitt uppdrag" under sin vistelse i under dessa få dagar?

Hur beter sig normalt en pressekreterare när deras organisation hamnar i blickfånget av en skandal?
- släcker de ned sin blogg?
- raderar sina kontaktuppgifter i anslutning till arrangemanget i efterhand?
- m.m.

Ytterliggare så har hon uttalade åsikter om att "fostra" män och makthavare till en mindre "skev kvinnosyn".

Det finns ytterliggare saker som talar för att det är henne. Men det är endast ett eget erkännande från henne som kan bekräfta att det är hon. Så ännu är det spekulation. Dock tycker jag att det är en berättigad spekulation.
Citera
2010-08-22, 17:00
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSvensk
Det finns ytterliggare saker som talar för att det är henne. Men det är endast ett eget erkännande från henne som kan bekräfta att det är hon. Så ännu är det spekulation. Dock tycker jag att det är en berättigad spekulation.

Inte så mycket som en halvhjärtad dementi verkar ju också märkligt.

Men förr eller senare blir ju anmälan allmän handling...
Citera
2010-08-22, 17:05
Medlem
Angående enköpingsspåret....

Jag tror inte det är en pp-are. Varför skulle en sosse släppa in någon annan än en sosse i sina domäner? Det vore inte likt dem. Partiet och de egna sätts alltid främst.

Jag gissar därför att hon hör till SSU i Enköping.
Citera
2010-08-22, 17:08
Medlem
rippo84s avatar
Jag vet inte om det redan finns har nagonstans, men jag bifogar en lank sa kan ni se hur radikalfeministlebbet Anna Ardin ser ut:

http://gotiskaklubben.wordpress.com/...vinna-just-nu/
Citera
2010-08-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid

Jag tror inte det är en pp-are. Varför skulle en sosse släppa in någon annan än en sosse i sina domäner? Det vore inte likt dem. Partiet och de egna sätts alltid främst.

Vilken SSU:are är i 20 års åldern i Enköping?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid

Vi behöver ju inte direkt forska i vilka som betalar alla deras fylle-/knullfester. Det lär ju inte ha varit turkiska kräftor från COOP:s frysdisk de frossade på.

Hur mycket representation orkar en sosse med på en månad egentligen?
Citera
Medlem
PolitiskVildares avatar
Wikileak publicerar med jämna mellanrum dokument från myndigheter som blir en världssensation.

Här har vi redan en världssensation. Jag utgår från att Wikileak kommer att publicera samtliga dokument kring denna händelse när de blir offentliga.

Det kommer att bli en spännande läsning och alla spekulationer kommer att bli verificerade eller dementerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in