Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-22, 16:09
  #2017
Medlem
Hur många pollar behövs hemma för att tåget ska rulla?

Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Det rimmar illa med de i tråden som hävdar att vår media styrs av CIA.


Ja ja. Men hur fan ska det gå att resonera och få en person som inte har alla hästarna med på tåget att förstå. Kolla inläggen bakåt, och försök förstå AB roll i det hela.
__________________
Senast redigerad av Brottskod 2010-08-22 kl. 16:17. Anledning: Felstavning
Citera
2010-08-22, 16:10
  #2018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Ingen aning, jag känner honom inte. Visst är det möjligt att JA är en skitstövel, men det är inte olagligt.

Vilket jag även skrev igår för hundratals inlägg sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Om det nu är tjejer som han har haft samröre med som har anmält honom, har han betett sig illa? Tjejerna anser i alla fall det.

Har man ett kändisskap som ger en möjlighet att hålla på med groupies ska man nog vara ärlig och gentlemannamässig. Här har nog JA i sådana fall fallerat, antingen har han inte varit ärlig och tjejerna blev upprörda när de insåg att de inte var "den enda", eller så betedde han sig ogentlemannamässigt och sparkade ut dem efter akten var avklarad.

Det är ju alltid uppförsbacke med en ny "sängkamrat", man vet ju inte vad den personen tycker är ok, eller tänder på. Möjligt att JA försökte få till nånting i akten som ingen av tjejerna uppskattade, men lika troligt är det att han knappast tvingade dem när de sa nej. Möjligen vågade inte ena tjejen säga nej, medans radikalfeministen gjorde det. Därav skillnaderna.

Men det är tydligt att JA har hamnat i fel sällskap, visserligen säger man att man ska ha vännerna nära, men fienderna ännu närmare. Men jag tror JA skulle haft stor glädje av en grundkurs i den svenska radikalfeminismen. Nu fick han ju en crash-course.

Bara för att man är feminist betyder det icke kokar man ihop någon stor plan för att sätta dit vita heterosexuella män.

Jag vet inte vad som hände givetvis. Det vet ingen här eftersom den informationen inte släppts.

Det vi däremot vet är att två olika kvinnor genom polisen gjort anmälan mot JA.

Vad som faktiskt hänt kan man förundersökningen få fram. Vi får helt enkelt vänta på den eftersom inget mer verkar framkomma förutom lösa spekulationer om folks åsikter.
Citera
2010-08-22, 16:11
  #2019
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Det finns en sak som kanske talar emot AA som "31-åringen".

Vad gör en vegetarian och djurrättsaktivist på en kräftskiva?
Festar på en strikt diet av vegetarisk Koskenkorva och rostat bröd med margarin på?
Får nymördade kräftor nedstoppade i urringningen av drängfulla medelålders datanördar på skojhumör?
Kosken räknas faktiskt som vegankost.

Om vegetariskt alternativ till kräftorna inte finns på en kräftskiva nuförtiden, så betraktas det som en allvarlig fadäs.
Citera
2010-08-22, 16:12
  #2020
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Behöver hjälp med att hitta den andra tjejen.

Det vi vet är att hon tog kontakt och erbjöd sig att hjälpa till. Som tack blev hon bjuden på någon middag. Någon dag senare var de på bio och sedan åkte de till Enköping osv.

Den här tjejen fick fatt på honom genom att hon läste om honom - slutsats, hon läser nog på nätet och är aktiv på nätet.
Hon har säkert någon blogg, facebook eller twitter eller något.


Ja nu har du ju så gott som ringat in henne. Det finns ju inte många som stämmer in på den beskrivningen.
Citera
2010-08-22, 16:16
  #2021
Medlem
Den som tipsade Expressen om den här storyn har nog 100 lakan mer på bankkontot på måndag.
Citera
2010-08-22, 16:16
  #2022
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför skulle en notorisk muslimkramare vilja komma åt Assange och Wikileaks. Osannolikt.

Bara för att en person sysslar med PR för islam så betyder det inte att den personen gillar islam.

Citat:
Jag ansluter mig till talaren ovan (lioboy) och tror snarare det handlar om en radikalfeminists chock över att det kan förekomma lite hårda tag när det ska idkas samlag.

Jag tror radikalfeminister är väldigt väl insatta i att det förekommer hårda tag. Det är väl det hela deras resonemang kretsar kring.
Citera
2010-08-22, 16:17
  #2023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Vilket jag även skrev igår för hundratals inlägg sedan.



Bara för att man är feminist betyder det icke kokar man ihop någon stor plan för att sätta dit vita heterosexuella män.

Jag vet inte vad som hände givetvis. Det vet ingen här eftersom den informationen inte släppts.

Det vi däremot vet är att två olika kvinnor genom polisen gjort anmälan mot JA.
Tillsammans, efter att de har varit i kontakt och snackat ihop sig. Det gör att den eventuella ökade trovärdighet som två oberoende anmälningar skulle ge i stort sett uteblir.
Citera
2010-08-22, 16:20
  #2024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synapsgas
Tillsammans, efter att de har varit i kontakt och snackat ihop sig. Det gör att den eventuella ökade trovärdighet som två oberoende anmälningar skulle ge i stort sett uteblir.

Inte nödvändigtvis.

Jag tror vi måste få veta mer vad som hänt för just nu är det mest gissningslek.
Citera
2010-08-22, 16:26
  #2025
Avstängd
Getviskarns avatar
Så går det när man fiskar på okänt vatten.

Människor ska inte försöka gräva fram sanningen hela tiden, då kommer storebror och drar en i örat.
Citera
2010-08-22, 16:28
  #2026
Medlem
Jag försökte hitta en cache på hennes twitter, vilken någon nämde hade rensats kraftigt, men jag hittar inget bra. Någon annan som har en kopia?
Citera
2010-08-22, 16:28
  #2027
Medlem
jr.ewings avatar
Citat:
e.
Bara under den relativt korta tid (någon timme) det tog för oss att verifiera Expressens uppgifter och få kontakt med Assange började kommentarerna mot oss att hagla i olika nätforum. Vi anklagades för att skydda Assange eftersom vi kontrakterat honom som kolumnist. För begåvningsreserven i ett antal nätforum var vi Aftonhoran, sexister och fega kräk och det ena värre än det andra eftersom vi förteg detta. Under typ en timme… Sedan var vi i och för sig ungefär samma avskum eftersom vi nu publicerat.
Naturligtvis spelar inte detta någon roll i en pressetisk bedömning i verkligheten. Men det kan vara nyttigt att som utgivare då och då göra klart för sig skillnaden mellan pressetik och varumärkesvård.

"aftonhoran"
indeed
läs hela Jan helins blogg här
http://blogg.aftonbladet.se/26609
Citera
2010-08-22, 16:30
  #2028
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Det är väldigt mycket som talar för att den som startade det här drevet mot Assange är den socialdemokratiska feministen och pressekreteraren för Broderskapsrörelsen, Anna Ardin. Låt oss sammanfatta:

- Ardin var den som bjöd in Assange till Sverige. Hon jobbade ideellt som hans pressekreterare under hans tid här. Hon ordnade bla ett seminarium med Assange på LO-borgen. Vad jag minns tog hon även emot honom på flygplatsen. Hon har säkerligen spenderat mycket tid med honom, inklusive festande.
- Hon har exakt samma ålder som anmälaren, 31 år.
- Hon bor på Södermalm, där den ena påstådda incidenten inträffade.
- Assange träffade de anklagande kvinnorna i samband med hans officiella ärende i Sverige.

- Anna Ardin är uttalad feministisk aktivist med tydliga radikalfeministiska tendenser (radikalfeminism = feminism som fokuserar på "mäns makt över kvinnor via sexualiteten"). Hon har tidigare bloggat just om gränsdragningar under sex. Hon är således mycket motiverad att göra en anmälan av ideologiska och principiella skäl. Trots att det inte var Kvinna 1 (Ardin) som påstod att hon hade utsatts för "våldtäkt", så övertygade hon Kvinna 2 om att gå till polisen och följde även med dit personligen.
- Kvinna 2 uppgav att hon efter sin natt med Assange sökte efter andra kvinnor som han träffat under sitt besök. Den enklaste att få tag på är förstås Anna Ardin, eftersom hon arrangerade Assanges besök, stod som kontaktperson överallt osv.

- Ardin har jobbat som jämställdhetsrepresentant vid Uppsala Universitets studentkår. En av de främsta uppgifter sådana har är att handlägga just anmälningar mot sexuell diskriminering och liknande.
- Ardin är både expert på att göra anmälningar om "sexuella övergrepp" och, såsom pressekreterare, på att hantera press och tidningar.
- Hon har arbetat på GT, en systertidning till Expressen, den tidning som publicerade nyheten.

- Hon har twittrat om att Assange ville gå på kräftskiva. Det är mycket sannolikt att hon följde med. Den påstådda incidenten med Kvinna 1 inträffade på eller efter samma kräftskiva.
- Anna Ardin har lösenordsskyddat sin egen blogg, precis efter att hennes namn har börjat cirkulera. Hon har raderat twittringar som handlade om henne själv och Assange.
- Piratpartiet har raderat bilder och information som kopplar ihop Anna Ardin och Julian Assange.

Läste om, denna gång lite noggrannare, denna artikel i AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7654860.ab

"Jag trodde direkt på hennes uppgifter eftersom jag själv haft en upplevelse som liknande hennes berättelse, säger kvinnan i 30-årsåldern till Aftonbladet.

De båda kvinnorna beslöt att gemensamt gå till polisen för att lämna sina uppgifter.

– Det är helt fel att vi skulle vara rädda för Assange och därför inte velat anmäla. Han är inte våldsam och jag känner mig inte hotad av honom.

I båda fallen har det handlar om frivilligt sex till en början som i ett senare skede övergått i övergrepp, uppgav kvinnan i går.

– Den andra kvinnan ville anmäla för våldtäkt. Jag gav min berättelse som vittnesmål till hennes berättelse och för att stötta henne. Vi står fullt ut för uppgifterna."


Det skulle inte förvåna mej om kvinnorna, när dom väl kom underfund med att han pippat båda, i ren radikalfeministisk ilska kom överens om att ge "horbocken" en rejäl näsbränna. Att han inte skulle inbilla sej att det bara är att komma till Sverige och knulla runt hur som helst.

Edit: Såg senare att Sillkungen tidigare också var inne på samma tanke
__________________
Senast redigerad av Janeman 2010-08-22 kl. 16:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback