Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 09:47
  #121
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
För er som bara är sugna på att skriva att det är något skumt bakom så har jag istället lagt upp en omröstning. Den här tråden kommer gissningsvis att på kort tid bli stor nog så det räcker utan att vart tredje inlägg bara är en upprepning om att det ligger något skumt bakom.

Har ni inget annat att tillföra men ändå skriver ett inlägg så bör ni räkna med att ert inägg kommer att raderas.

// Mod
Citera
2010-08-21, 09:48
  #122
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
En sak som jag tycker är lite intressant är att Expressen.se går ut stort med nyheten, men varken kvp.se eller gt.se säger ett knyst.
Citera
2010-08-21, 09:48
  #123
Medlem
marreparres avatar
Åter igen, nån som vet vad han gjorde i Enköping i måndags. Föreläsning? vilka arrangerade den?
Citera
2010-08-21, 09:50
  #124
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här:

Dessutom tror jag inte att han skulle ha anhållits i sin frånvaro om han hade befunnit sig i Sverige.

Så mcfrog är en källa enligt dig?



Fan det går utför med flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
En sak som jag tycker är lite intressant är att Expressen.se går ut stort med nyheten, men varken kvp.se eller gt.se säger ett knyst.

http://gt.expressen.se/ nästan längst ner på sidan.
Citera
2010-08-21, 09:50
  #125
Avstängd
mcfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
En sak som jag tycker är lite intressant är att Expressen.se går ut stort med nyheten, men varken kvp.se eller gt.se säger ett knyst.

Ja jag instämmer, det skulle vara intressant att få veta vad löpsedeln i Skåne och Norrland är på Expressen? Har ni samma krigsrubrik om våldtäktsmisstanken?
Citera
2010-08-21, 09:50
  #126
Avstängd
W.O.A.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
För er som bara är sugna på att skriva att det är något skumt bakom så har jag istället lagt upp en omröstning. Den här tråden kommer gissningsvis att på kort tid bli stor nog så det räcker utan att vart tredje inlägg bara är en upprepning om att det ligger något skumt bakom.

Har ni inget annat att tillföra men ändå skriver ett inlägg så bör ni räkna med att ert inägg kommer att raderas.

// Mod

OT men jag måste erkänna att jag drog på smilbanden ordentligt.

Hursomhelst så kan det nog vara så att Julian Assange precis som många andra män med makt tror att de kan ta för sej av fittbuffén som de vill.
Citera
2010-08-21, 09:50
  #127
Avstängd
mcfrogs avatar
Svenska Dagbladet skriver nu om det här
Citera
2010-08-21, 09:52
  #128
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Så mcfrog är en källa enligt dig?



Fan det går utför med flashback.



http://gt.expressen.se/ nästan längst ner på sidan.
Du frågade var det stod, inte hur trovärdig källan är. Men förklara för mig varför han är anhållen i sin frånvaro om han inte befinner sig i Sverige.
Citera
2010-08-21, 09:53
  #129
Medlem
Citat:
Expressen is a tabloid; No one here has been contacted by Swedish police. Needless to say this will prove hugely distracting.
33 minutes ago via bitly
Retweeted by 39 people
http://twitter.com/wikileaks/status/21731365419
Citera
2010-08-21, 09:53
  #130
Medlem
gorkijggs avatar
Det kan lika gärna vara så att denne man ser sig själv som untouchable. Oavsett vad någon anklagar honom för så är det en konspiration. Att anhålla någon på sannolika skäl för våldtäkt är väl den högre misstankegraden, eller? Wikileaks är ju i grund och botten en kriminell organisation. Deras affärsidé är att stjäla sekretessbelagd information från illojala anställda och publicera den utan personligt ansvar. Det kanske börjar bli dags för denne man att ta lite "personligt ansvar".
Citera
2010-08-21, 09:53
  #131
Medlem
piassavas avatar
Tjejerna känner varandra och de går till polisen för att "fråga om råd". Suck.

Konstigt att Assange inte har en hoper våldtäktsanklagelser från hela världen hängande över sig, eftersom han far runt som en skottspole. Konstigt att han just nu bestämmer sig för att bli våldtäktsman och just i Sverige, och att dessutom våldta två tjejer i olika städer.

Svenskornas beryktade skönhet måste tydligen ha blivit för mycket för honom... Så med uppbådande av alla sina typ 50 kg tog han spontant för sig av den.

Det behöver förresten inte ens vara CIA som ligger bakom det här, utan det kan ju lika gärna vara hittepå av brudarna.

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att Assange är oskyldig.
Citera
2010-08-21, 09:54
  #132
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du frågade var det stod, inte hur trovärdig källan är. Men förklara för mig varför han är anhållen i sin frånvaro om han inte befinner sig i Sverige.
Jag citerar dessutom Expressen:
Citat:
I samband med middagen avslöjade Julian Assange att han skulle lämna Sverige på onsdagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback