• 6 998 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 852 inlägg
  • 2
  • 3
2010-08-22, 13:06
Medlem
BlackMetals avatar
Glöm för all del inte tråden som heter Filmer/Serier/Dokumentärer om Pro Gaming där det finns en hel del bra filmer som ökar ens förståelse för E-sport.

Jag personligen ser E-sport som vilken annan sport som helst, förutom det faktum att det är hjärnan man jobbar med i första hand vilket jag värdesätter hundra gånger högre än någon fysisk förmåga.
Citera
2010-08-22, 13:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Likförbannat så tjänar dom pengar på att leka och dom tar det på alldeles för stort allvar.
Din logik är så rolig. Du ser inte hockey, fotboll eller andra sporter som lekar där folk tjänar pengar? Det kräver minst lika mycket skicklighet och träning att kunna blir bra nog att tjäna pengar på till exempel Starcraft.

Varför skulle det vara mindre värt för att det är datorn som är verktyget och inte en klubba och puck?
Citera
2010-08-22, 13:59
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Fin poäng och jag håller med. Men många idrottsmän och förhoppningsvis e-sportare, brinner för det de gör och tycker att det är kul för det mesta. Då är det, de perfekta jobbet!

Samtidigt så tror jag att det finns ett gäng utövare som inte är så där superbra som dom i toppen men dom är precis så bra att dom kan leva på det vilket innebär att dom, liksom killarna på Volvo, knegar och jag tror att det finns en del av dom som inte direkt ser nöjet i det längre.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Din logik är så rolig. Du ser inte hockey, fotboll eller andra sporter som lekar där folk tjänar pengar? Det kräver minst lika mycket skicklighet och träning att kunna blir bra nog att tjäna pengar på till exempel Starcraft.

Varför skulle det vara mindre värt för att det är datorn som är verktyget och inte en klubba och puck?

Om min logik är rolig så är din läsförmåga skrattretande. Jag menar ju att det är lika fånigt med att "vanliga" proffsidrottare tjänar stora pengar på att leka.
Citera
2010-08-22, 16:39
Medlem
Doodles avatar
Grymt häftig video. Jag älskar shoutcasts och analyser av olika e-sportar Bara riktigt synd att det inte håller förevigt med professionellt spelande, för man blir väl för gammal ganska fort. Så man slutar väl upp på någon ICA-butik eller Statoil-mack i slutändan
Citera
2010-08-22, 20:39
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodle
Grymt häftig video. Jag älskar shoutcasts och analyser av olika e-sportar Bara riktigt synd att det inte håller förevigt med professionellt spelande, för man blir väl för gammal ganska fort. Så man slutar väl upp på någon ICA-butik eller Statoil-mack i slutändan
Eller så stannar man kvar i branschen genom att bli manager eller något annat.
Citera
2010-08-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Inte lätt när man själv bara kan komma med "du är dum"-argument. Han träffar inte, då är man inte bra

Fast jag behövde inte ett bättre argument mot din kommentar egentligen. Skillnaden mellan att vara bra och att förstå spelet som han gör är stor. Hela spelet går inte ut på om han träffar mycket(vilket han gör) utan han måste kontrollera mapen. Han måste tänka precis på vad han gör, vart motståndaren är och när han ska förutse att han är där han siktar. Han måste hålla koll på mycket.

Hade du däremot spelat så hade du gått runt som en tattare och dött var tredje sekund, hence you are no pro.
Citera
2011-09-15, 01:57
Medlem
nipnixs avatar
"Löjligt"? Hur kan det vara löjligt att de tjänar pengar på sporter? Då kan du ju lika gärna börja bryta ned film och musik industrin, kör ner hela nöjes branshen för fan.
Folk gillar att se film/lyssna musik/se på fotboll/spela/se på e-sport = pengar.
Ja sen kan man ju leka moralpolisen och säga att det mjölkas pengar ur allting men välkommen till kapitalist samhället kompis. Flytta ut i skogen om det är så illa.

Otrolig dedikation av spelarna, kan inte fatta att dom lyckats lära sig varenda timing på spawns, game mechanics etc. Men måste säga att starcraft borde vara något man gillar om man gillar att se på e-sport. Om ni har någon aning om vem Day9 eller Tasteless är, eller också gillar starcraft bör ni se denna.

Gammal starcraft spelare, numera kommentator samt lägger upp VODs och lever för detta, dedikationen ger mig rysningar i denna kille: http://www.youtube.com/watch?v=NJztfsXKcPQ
Citera
2011-12-29, 23:26
Medlem
Torskmannens avatar
Nu tycker jag vi drag igång denna tråd igen! Jag har försökt lurka fram en senare tråd med det verkar som om att denna får duga!

Starcraft 2

Någon som ser fram emot första säsongen av GSL Kod S 2012? Jag vet att jag knappt kan bärga mig!

Idra är tillbaka som ensam västlänning och vi får se hur långt han kommer lyckas ta sig, personligen tror jag på en totalflopp eller supersuccé - första matchen brukar vara ganska avgörande för Idras mentalitet i resten av serierna.

Här är en lineupen för Januari i alla fall:

Citat:
Ursprungligen postat av /r/starcraft
Terran: MMA, jjakji, aLive, sC (tentative due to health), MVP, Happy, Fin (ForGG), GanZi, SuperNova, Keen, MarineKing, NaDa, Bomber, GuMiho and BoxeR (15)
Protoss: Oz, Puzzle, Parting, MC, Brown, InCa, Genius and JYP (8)
Zerg: Leenock, NesTea, DongRaeGu, Curious, Lucky, YuGiOh, Zenio, Sen and Idra (9)

Beror visserligen på grupperna... men NesTea vs. MVP i finalen är allt jag säger.
Citera
  • 2
  • 3